Ναυτιλία

Οι Έλληνες εφοπλιστές διατηρούν την πρωτιά στην αγορά LNG


Καμία κίνηση στην αγορά μεταχειρισμένων ή νεότευκτων πλοίων μεταφοράς LNG δεν έχει καταγραφεί από τις αρχές του έτους από τους Έλληνες εφοπλιστές, οι οποίοι μέχρι τώρα έχουν εστιάσει το ενδιαφέρον τους κατά κύριο λόγο στην αγορά των τάνκερ και δευτερευόντως στην αγορά ξηρού φορτίου. Παρόλα αυτά, αυτό που αξίζει να σημειωθεί είναι ότι ο ελληνόκτητος στόλος πλοίων LNG παραμένει πρώτος διεθνώς όσον αφορά την αξία του.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της VesselsValue,  οι εγχώριοι εφοπλιστές διαθέτουν 75 πλοία LNG αξίας σχεδόν 18 δισ. δολαρίων, ενώ 45 ακόμη, ίδια αξίας, βρίσκονται υπό κατασκευή. Συνολικά τα 120 πλοία μεταφοράς LNG ελληνικών συμφερόντων έχουν αξία 18,28 δισ. δολάρια.

Ακολουθεί, στη δεύτερη θέση η Ιαπωνία, με 108 πλοία στο νερό και 22 υπό κατασκευή, συνολικής αξίας 13,8 δισ. δολαρίων και στην τρίτη θέση το Κατάρ με 69 πλοία, αξίας 8,39 δισ. δολαρίων.

Όσον αφορά τις ελληνικές ναυτιλιακές που έχουν την ισχυρότερη παρουσία στο συγκεκριμένο κλάδο, στην πρώτη θέση και πάλι με βάση την αξία του στόλου της, βρίσκεται Maran Gas Maritime, του εφοπλιστή Γιάννη Αγγελικούση. Με βάση τα στοιχεία της VesselsValue, διαθέτει στόλο με 28 πλοία μεταφοράς LNG, εκ των οποίων τα 9 βρίσκονται υπό κατασκευή, συνολικής αξίας 4,59 δισ. δολαρίων.

Ακολουθούν η ναυτιλιακή GasLog Ltd., συμφερόντων του  Πήτερ Λιβανού, με 19 πλοία LNG (πέντε υπό κατασκευή), αξίας 2,78 δισ. δολαρίων και η GasLog Partners του ίδιου εφοπλιστή με 15 συνολικά πλοία, αξίας 1,6 δισ. δολαρίων.

Στόλο με 13 πλοία LNG -τα 7 υπό κατασκευή-  έχει η ναυτιλιακή TMS Cardif Gas, συμφερόντων του εφοπλιστή Χρήστου Οικονόμου, ο οποίος το 2018 πραγματοποίησε μπαράζ νέων παραγγελιών και αναδείχθηκε σε ισχυρή δύναμη στον συγκεκριμένο κλάδο. Η συνολική αξία του στόλου της εταιρείας ανέρχεται στα 1,95 δισ. δολάρια, ενώ έχει κλείσει σημαντικά, πολυετή συμβόλαια ναύλωσης με μεγάλες εταιρείες του ενεργειακού κλάδου, όπως η η Total και η Shell, αλλά και η αμερικανική Cheniere Energy.

Στα 1,87 δισ. δολάρια υπολογίζεται από τη VesselsValue, η αξία των εννέα πλοίων LNG που διαθέτει στο στόλο της η Dynagas συμφερόντων του εφοπλιστή Γιώργου Προκοπίου. Σημειώνεται ότι η συγκεκριμένη ναυτιλιακή ήταν από τις πρώτες που εισήλθαν στην αγορά του LNG, παραγγέλνοντας τα πρώτα τέτοιου τύπου πλοία της, το 2007 στα ναυπηγεία Hyundai Heavy Industries.

Σε αντίθεση με το 2020,  το 2019 ήταν μία από τις πιο δραστήριες χρονιές όσον αφορά τις νέες παραγγελίες LNG, όπως αναφέρουν ναυλομεσίτες, καθώς έκλεισαν συνολικά 60 παραγγελίες νεότευκτων πλοίων LNG, με τους Έλληνες να πρωταγωνιστούν.



ΣΧΟΛΙΑ