• Ναυτιλία

    Η ακτινογραφία του ελληνικού στόλου. Το 2017 οι ισχυροί έγιναν ισχυρότεροι!

    ναυτιλία ναυλαγορά


    Σημάδια επιτάχυνσης έδειξαν το 2017 οι κινήσεις ενοποίησης του ελληνικού στόλου, οδηγώντας σταδιακά στην περαιτέρω ισχυροποίηση των μεγάλων ναυτιλιακών και στην συρρίκνωση των μικρότερων.

    Με βάση τα στοιχεία που επεξεργάστηκε η Petrofin Research και ο αναλυτής Ted Petropoulos, o αριθμός των ελληνικών ναυτιλιακών έχει μειωθεί κατά 41 εταιρίες το 2017, στις 597. Αν λάβουμε υπόψη το γεγονός ότι έχουν καταγραφεί 11 νεοεισερχόμενες, σε συνδυασμό με την αύξηση του συνόλου των πλοίων και της χωρητικότητας τους, μπορούμε να συμπεράνουμε ότι οι κινήσεις συσσώρευσης αυξήθηκαν πέρυσι περισσότερο από οποιαδήποτε άλλη χρονιά της τελευταίας 20ετίας.

    Tην ίδια ώρα ο ελληνόκτητος  στόλος αυξήθηκε και περιλαμβάνει 5.281 πλοία έναντι 5.230 το 2016, ποσοστό αύξησης  1%. Η συνολική χωρητικότητά του αυξήθηκε κατά 10,26%.

    Ο αριθμός των εταιριών που έχουν στόλο με πάνω από 25 πλοία ανέρχεται σε 50, από 46 που ήταν το 2016, 41 το 2015, 40 το 2014 και 35 το 2013. Οι συγκεκριμένες εταιρίες καλύπτουν το 67,07% της συνολικής χωρητικότητας (dwt) του ελληνικού στόλου.

    Η κορυφαία κατηγορία στόλων άνω των 25 πλοίων, ηλικίας 0-9 ετών διευρύνεται ολοένα και περισσότερο φτάνοντας πλέον σε χωρητικότητα στα 199.833.358 dwt από 188.404.805 dwt το 2016. Οι εταιρίες που τα εκμεταλλεύονται είναι 31 από 30 το 2016 και 24 το 2015.

    Bulk carrier ναυτιλία ναυλαγορά

    Από την άλλη πλευρά, οι στόλοι με πλοία ηλικίας άνω των 20 ετών, έχουν μειωθεί σε 200 από 235. Την ίδια ώρα, οι εταιρίες που εκμεταλλεύονται νέους στόλους, ηλικίας από 0-9 ετών, οποιουδήποτε μεγέθους, σημειώνουν οριακή μείωση σε 184 το 2017 από 187 το 2016, αντανακλώντας την έντονη τάση που επικρατεί για την απόκτηση νεότερων μεταχειρισμένων πλοίων και σχετικά λιγότερων νεότευκτων.

    Από την άλλη πλευρά, οι μικρότερες ναυτιλιακές , που έχουν στην κατοχή του 1 έως 2 πλοία, μειώθηκαν σημαντικά σε 233 το 2017 από 165 το 2016.

    Η συνολική ηλικία του στόλου μειώθηκε περαιτέρω και τώρα βρίσκεται στα 11,8 έτη από 12,19 έτη το 2016.

    Είναι προφανές ότι η εικόνα της ελληνικής ναυτιλίας αλλάζει σταδιακά. Σχεδόν καμία εταιρία δεν παρέμεινε αμετάβλητη όσον αφορά τη χωρητικότητα του στόλου της. Πρακτικά όλες είτε αφαίρεσαν είτε πρόσθεσαν τουλάχιστον ένα πλοίο στο στόλο τους.

    Η γενικότερη τάση που επικρατεί είναι η δημιουργία λιγότερων αλλά μεγαλύτερων εταιριών, με μεγαλύτερους στόλους.

    Συμπεράσματα

    Αν και με μία πρώτη ματιά μπορεί κάποιος να συμπεράνει από τα στοιχεία αυτά ότι η ελληνική ναυτιλία συρρικνώνεται λόγω της μείωσης του αριθμού των εταιριών, η αλήθεια είναι ότι ο ελληνικός στόλος στο σύνολο του διευρύνεται με γρήγορους ρυθμούς, γίνεται “νεότερος” και οι μεγάλες ναυτιλιακές ακόμη μεγαλύτερες.

    Από την άλλη πλευρά, οι μικρότερες εταιρίες αντιπροσωπεύουν πλέον ποσοστό κάτων του 40% του συνολικού στόλου για πρώτη φορά. Τα μερίδια των μεγάλων εταιριών παρουσιάζουν σταθερή αύξηση.

    Σύμφωνα με τους αναλυτές της Petrofin Research, που ερευνά την ελληνική αγορά εδώ και 20 χρόνια, η ανάπτυξη της ελληνικής ναυτιλίας θα συνεχιστεί και ο ρυθμός μείωσης του αριθμού των ελληνικών ναυτιλιακών θα περιοριστεί. Ο λόγος είναι απλός. Ακόμη και οι μικρότερες επιχειρήσεις του κλάδου βρίσκουν ελκυστικές ευκαιρίες και μπορούν για να παραμείνουν στην αγορά, ενώ ορισμένες από αυτές θα μπορέσουν να αναπτυχθούν περαιτέρω. Ως εκ τούτου, σύντομα θα υπάρξει ανάκαμψη στον κλάδο.

    Η ελληνική ναυτιλία θα συνεχίσει να κινείται στο δρόμο της ανάπτυξης και της ποιότητας που έχει οδηγήσει στην αναδιάρθρωση του στόλου της κατά τα τελευταία 20 χρόνια. Οι συνθήκες και οι προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι Έλληνες εφοπλιστές συνεχίζονται και οι ίδιοι έχουν αποδείξει ότι έχουν την ικανότητα να ισχυροποιούνται μέσα από αυτές παραμένοντας η μεγαλύτερη δύναμη της παγκόσμιας ναυτιλιακής βιομηχανίας.

    tanker τανκερ ναυτιλία ναυλαγορά

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Κίνηση έκπληξη από τον εφοπλιστή Πέτρο Παππά: Θέλει να αγοράσει 15 πλοία από χρεοκοπημένη εταιρία

     



    ΣΧΟΛΙΑ