• Ναυτιλία

    H CMA CGM αναπτύσσεται στις μεταφορές κοντέινερ στη Μεσόγειο και απειλεί την MSC

    Ροντόλφ Σααντέ, CEO CMA CGM (Πηγή: cmacgm-group.com)

    Ροντόλφ Σααντέ, CEO CMA CGM (Πηγή: cmacgm-group.com)


    Η Γαλλική εταιρεία Cma CGM αναπτύσσει την μεταφορική της ικανότητά στη Μεσόγειο, με μια προσέγγιση που αποδεικνύεται ότι έρχεται σε αντίθεση με αυτή των κύριων ανταγωνιστών της.

    Σύμφωνα με ανάλυση Alphaliner, η γαλλική εταιρεία διαχειρίζεται πλοία περίπου 96 χιλιάδων TEU σε δρομολόγια εντός της Μεσογείου, με διαθεσιμότητα 60 πλοίων (6 περισσότερα από το 2022) και με μέση χωρητικότητα 1.677 TEU, έναντι 1.433 πέρυσι.

    Ήδη, έχει κατακτήσει ένα μερίδιο αγοράς 19,9%, σε σύγκριση με το ελαφρώς υψηλότερο 22% της MSC, η οποία φαίνεται μειώνει την παρουσία της στο Mare Nostrum, όπου το 2022 εξακολουθούσε να αντιπροσωπεύει το 24% του συνόλου.

    Η ίδια πτωτική τάση παρατηρείται για τη Maersk, της οποίας το μερίδιο αγοράς την ίδια χρονική περίοδο μειώθηκε από 15% σε 11%, για περίπου 10.000 TEU λιγότερο, αλλά και για τη Zim, η οποία από 3,8% το 2022 ελέγχει τώρα το 2,2% της λειτουργούσας χωρητικότητας στην περιοχή.

    Ιδιαίτερα έντονη ήταν η πτώση της ισραηλινής εταιρείας, η οποία σύμφωνα με τους αναλυτές ήταν 69,1% (για 5.000 TEU), λόγω της διακοπής της υπηρεσίας μεταξύ Τουρκίας και Αιγύπτου και της σημαντικής μείωσης του μέσου όρου κράτησης των πλοίων που χρησιμοποιούνται στη διαδρομή μεταξύ Ισραήλ και Τουρκία από 3.143 σε 1.984 TEU.

    Εάν επομένως η ισχύς της Cma Cgm στη Μεσόγειο, σε αντίθεση με τους κύριους αντιπάλους του, αυξάνεται, πρέπει ωστόσο να πούμε ότι είναι επίσης μάλλον συγκεντρωμένη γεωγραφικά στα λιμάνια της Βόρειας Αφρικής, τόσο πολύ που η Alphaliner έχει υπολογίσει ότι το 87,3% των ενεργών της υπηρεσιών στο Mare Nostrum αγγίζει τουλάχιστον ένα λιμάνι του Μαγκρέμπ, δηλαδή χώρες όπως το Μαρόκο, η Αλγερία, η Τυνησία ή η Λιβύη.

    Η Cma CGM εστιάζει σε αυτόν τον τομέα για την ανάπτυξή της, δεδομένου ότι η χωρητικότητα που εξυπηρετεί τα λιμάνια του Μαγκρέμπ αυξάνεται κατά 40,4% σε σύγκριση με ένα χρόνο πριν.

    Διαβάστε επίσης:

    Adora Magic City: Αυτό είναι το πρώτο made in China κρουαζιερόπλοιο μήκους 324 μέτρων

    Γιώργος Οικονόμου: Ο εφοπλιστής επεκτείνεται στα μεγάλα πλοία μεταφοράς αμμωνίας – Η νέα παραγγελία

    Μαύρη Θάλασσα: Σοβαρές ζημιές σε ελληνόκτητο φορτηγό πλοίο από χτύπημα σε νάρκη



    ΣΧΟΛΙΑ