Ναυτιλία

Green και Bubble θα είναι φέτος οι κρουαζιέρες στην Ελλάδα – Ποιες εταιρείες άνοιξαν πλάνα και ποιες περιμένουμε

WarningExclamation mark in a circleΑπαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη
Γιάννης Μπρας

Γιάννης Μπρας


Με δύο τύπους κρουαζιέρας θα ξεκινήσει η καλοκαιρινή σεζόν, στην Ελλάδα, μετά το εφιαλτικό 2020, όταν και το 95% της κρουαζιέρας ακινητοποιήθηκε λόγω της πανδημίας.

Οι εταιρείες που ανοίγουν η μια μετά την άλλη τα πλάνα τους για ταξίδια από και προς Ελλάδα, θα έχουν να επιλέξουν ανάμεσα στις «bubble» και στις «green» κρουαζιέρες.

Οι green, η αλλιώς πράσινες κρουαζιέρας, θα αφορούν τα ταξίδια που τόσο οι επιβάτες όσο και τα πληρώματα των πλοίων θα είναι εμβολιασμένα κατά του Covid – 19. Σε αυτή την περίπτωση οι επιβάτες θα μπορούν να κινηθούν ελεύθερα στους προορισμούς στους οποίους θα πιάνει το πλοίο, αφού πρώτα θα έχουν τηρηθεί όλα τα υγειονομικά πρωτόκολλα, που προβλέπονται.

Οι «bubble» στα ελληνικά προστατευμένες, θα αφορούν ταξίδια που δεν θα έχει καταστεί εφικτό, σε πρώτη φάση τουλάχιστον, να είναι εμβολιασμένοι όλοι οι επιβάτες. Σε αυτές τις κρουαζιέρες οι επιβάτες θα έχουν δικαίωμα να «κατέβουν» στους προορισμούς τους, μόνο με οργανωμένες εκδρομές που θα έχει προγραμματίσει το πλοίο.

Η φετινή σεζόν

Τη φετινή χρονιά η κίνησης επιβατών κρουαζιέρας στη χώρα μας, αναμένεται  να είναι σημαντική, χωρίς να γίνονται συγκρίσεις με το 2020, όπου ήταν σχεδόν μηδενική. Όπως επισημαίνει στο mononews ο διευθύνων σύμβουλος της Five Senses Consulting, Γιάννης Μπρας, «μετά από τις ενέργειες της κυβέρνησης, υπάρχει έμπρακτο ενδιαφέρον για την επανεκκίνησης της κρουαζιέρας για την Ελλάδα. Η χώρα μας διαδραματίζει πρωταγωνιστικό ρόλο φέτος αλλά και τα επόμενα χρόνια, και η εκτίμησή μου είναι ότι θα έχουμε τις αμέσως επόμενες 15 μέρες και άλλες ανακοινώσεις για περισσότερες εταιρείες που θα ξεκινήσουν κρουαζιέρες από Ελλάδα και μάλιστα με τα νέα τους πλοία. Σημαντικό είναι επίσης ότι έχει ζητηθεί από τις εταιρείες να αυξήσουν σημαντικά τις προμήθειές τους από Έλληνες παραγωγούς και βεβαίως να επεκτείνουν τη σεζόν».

Όσον αφορά τις διαδικασίες ο κ. Μπρας εξηγεί ότι εκεί που μπορεί να υπάρξει πλήρως εμβολιασμός των επιβατών θα γίνονται green cruises γιατί οι εταιρείες εμβολιάζουν και το πλήρωμα, και έτσι οι επιβάτες θα μπορούν να βγαίνουν στον προορισμό κανονικά

Εκεί που δεν είναι εφικτό αυτό στη πρώτη φάση, τουλάχιστον μέχρι το τέλος Ιουνίου, θα έχουμε bubble cruise. Οι εταιρείες αυτές επιλέγουν να εφαρμόσουν ακόμα πιο αυστηρά πρωτόκολλα και στον επισκέπτη δεν θα επιτρέπεται να βγαίνει μόνος του έξω παρά μόνο με οργανωμένες εκδρομές του πλοίου.

Για την πορεία των κρατήσεων κρουαζιέρας ο κ. Μπρας σχολιάζει ότι σε ορισμένες περιπτώσεις πάνε τόσο καλά, που δεν αποκλείεται ορισμένες εταιρείες να βάλουν και δεύτερο πλοίο.

Οι εταιρείες

Αυτή τη στιγμή αρκετές εταιρείες έχουν ανοίξει τα προγράμματά τους, περιλαμβάνοντας πολλούς ελληνικούς προορισμούς. Εκτός από την Celestyal Cruises που έχει έδρα την Ελλάδα, και η οποία έχει ανακοινώσει κρουαζιέρες από Ελλάδα με δύο πλοία της, ταξίδια σε ελληνικούς προορισμούς θα κάνουν:

-Η Rοyal Carribean με δύο πλοία της από Ισραήλ και Κύπρο προς Ελλάδα (green cruises)

– Η Celebrity από Πειραιά με ένα πλοίο (green cruises)

-Η Seaborn από Πειραιά με ένα πλοίο (green)

-Η Silver Sea από Ελλάδα με ένα πλοίο (green)

-Επίσης οι TUI, AIDA, MSC, Costa έχουν ανακοινώσει προγράμματα με Ελλάδα με κρουαζιέρες που θα είναι είτε green είτε bubble.

Επίσης το επόμενο διάστημα μια σειρά από εταιρείες αναμένεται να αποκαλύψουν τα πλάνα τους, που αν δεν αλλάξει κάτι την τελευταία στιγμή, θα περιλαμβάνουν, σύμφωνα με πληροφορίες΄, την Ελλάδα. Εταιρείες όπως η Viking, η Holland America και η  Princes Cruises.

Τα κέρδη για την χώρα μας

Από την επιτυχή επανέναρξη της κρουαζιέρας , η χώρα μας θα έχει μπροστά της άμεσα αλλά και μακροπρόθεσμα κέρδη. Όσον αφορά τα έσοδα της φετινής σεζόν, αυτά για την ελληνική οικονομία, υπολογίζεται ότι μπορεί να φτάσουν συνολικά τα 350 εκατ. ευρώ, ενώ σε αυτό το ποσό δεν συνυπολογίζεται η διαφήμιση που προσφέρουν αυτή τη στιγμή οι εταιρείες κρουαζιέρας στους ελληνικούς προορισμούς.

Παράλληλα τα επόμενα χρόνια, εφόσον όλα εξελιχθούν ομαλά, ενδέχεται να παραμείνουν, ιδιαίτερα για home port στη χώρα μας. Εξέλιξη που θα μεγιστοποιήσει τα έσοδα, αφού παράλληλα θα ενισχυθεί και ο τουρισμός. Συνηθίζεται πριν ή μετά το τέλος της κρουαζιέρας, οι επιβάτες να παραμένουν για κάποιες μέρες στη χώρα επιβίβασης.


ΣΧΟΛΙΑ