F

Ναυτιλία

Γιώργος Προκοπίου: Ποιος είναι ο Έλληνας εφοπλιστής που πήρε τα ναυπηγεία Σκαραμαγκά

WarningExclamation mark in a circleΑπαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη
Γιώργος Προκοπίου, εφοπλιστής Dynagas LNG Partners

Γιώργος Προκοπίου, εφοπλιστής Dynagas LNG Partners


Το όνομά του «φιγουράρει» στους 100 σημαντικότερους ανθρώπους της ναυτιλίας σε ετήσια βάση, ενώ οι επενδύσεις του σε ακίνητα θεωρούνται αμύθητης αξίας. Ο λόγος για τον Γιώργο Προκοπίου, τον Έλληνα εφοπλιστή ο οποίος από χθες είναι, ο νέος ιδιοκτήτης των ναυπηγείων Σκαραμαγκά.

Ένας άνθρωπος που ερωτεύτηκε τη θάλασσα από μικρή ηλικία, άριστος ιστιοπλόος ο ίδιος, μεγαλώνοντας ασχολήθηκε τόσο με την οικογενειακή επιχείρηση, το real estate, όσο και με τη ναυτιλία. Πενήντα χρόνια μετά ο κ. Προκοπίου θεωρείται ο Έλληνας ιδιώτης με τη μεγαλύτερη ακίνητη περιουσία, περισσότερα από 2.500 ακίνητα θρυλείται ότι του ανήκουν, ενώ και ο στόλος του αριθμεί 133 πλοία.

Όσον αφορά τα ακίνητα η πιο διάσημη ιστορία, αφορά την επικράτησή του έναντι του Σίλβιο Μπερλουσκόνι  για τη Villa Christina, ένα κομψοτέχνημα αρχιτεκτονικής, με θέα, στο Πορτοφίνο, την οποία ο Έλληνας εφοπλιστής αγόρασε έναντί 25 εκατ. ευρώ. Στη ναυτιλία, που όπως δηλώνει ο ίδιος είναι το χόμπι του, ξεκίνησε πριν από 49 χρόνια αγοράζοντας το 33% ενός δεξαμενόπλοιου αξίας 10 εκατ. δολαρίων με φίλους, και σήμερα ελέγχει ένα στόλο 133 πλοίων. Πλοία όλων των κατηγοριών, (δεξαμενόπλοια, bulk carrier, containership), και φυσικά πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου.

Μάλιστα είναι ένας από τους τρεις Έλληνες εφοπλιστές με τους μεγαλύτερους στόλους LNG carriers, μαζί με τον όμιλο Αγγελικούση, και τον όμιλο Λιβανού. Όσον αφορά την επόμενη ημέρα του ομίλου, έχει χρήσει διαδόχους του, τις τέσσερις κόρες του. Η Eλίζα, η Ιωάννα η οποία έχει δημιουργήσει και τη δική της ναυτιλιακή εταιρεία Prominence Maritime, η Μαρίνα και η μικρότερη κόρη του Μαρία – Ελένη.

Η ναυτιλία

Ο Γλυφαδιότης στην καταγωγή εφοπλιστής σπούδασε πολιτικός μηχανικός, και μετά τα πρώτα του βήματα στη ναυτιλία, αποφάσισε να δημιουργήσει τη δική του εταιρεία τη Dynacom, μαζί με τον αδελφό του Δημήτρη, με χρηματοδότηση από κεφάλαια που διέθεταν από το real estate.

Η εταιρεία δυνάμωνε διαρκώς, και το 1996 τα δύο αδέλφια έλαβαν την απόφαση να μοιράσουν τα πλοία της εταιρείας, όπως συνήθως συμβαίνει στην ελληνική ναυτιλία. Σήμερα ο κ. Δημήτρης Προκοπίου, ιδιαίτερα χαμηλών τόνων άνθρωπος, έχει την εταιρεία Cetrofin, ενώ τα δύο αδέλφια έχουν άριστες σχέσεις.

Δημήτρης Προκοπίου, εφοπλιστής

Ο ίδιος θεωρείται άνθρωπος που δεν «μασάει» τα λόγια του. Πριν πολλά χρόνια, στα μέσα της δεκαετίας του 2000, όταν υπουργός Οικονομίας ήταν ο Γιώργος Αλογοσκούφης, σε ένα Lunch στη Ναυτιλιακή Λέσχη Πειραιά με ομιλητή τον υπουργό και θέμα τις επενδύσεις, είχε καλέσει την κυβέρνηση να εκμεταλλευτεί επιτέλους το θαλάσσιο μέτωπο της Αθήνας, προκειμένου να δημιουργηθεί πλούτος και υπεραξίες. Τελικά οι «οδηγίες προς ναυτιλομένους» του Έλληνα εφοπλιστή υλοποιούνται σταδιακά με καθυστέρηση 15 ετών, σε αυτό που σήμερα αναφέρουμε ως αθηναϊκή ριβιέρα.

Είναι όμως και πρωτοπόρος αφού το δικό του συμφερόντων LNG carrier «Ob River», ήταν το πρώτο πλοίο αυτού του τύπου που διέσχισε την Αρκτική κατά την διάρκεια του χειμώνα και μείωσε κατά είκοσι μέρες το ταξίδι από τη Νορβηγία προς την Ιαπωνία.  Το «Ob River», είχε αποπλεύσει από τη Νορβηγία και συνεχίζοντας τον πλου του βόρεια της Ρωσίας και μέσα από την Αρκτική έφτασε στην Ιαπωνία.

LNG carrier «Ob River»

Η ζωή του

Ο βίος του κ. Προκοπίου μπορεί να περιγραφεί από τις αναφορές που κάνει για τη ζωή του. Ορισμένα από τα σημεία που έχει αναφέρει σε ομιλίες του είναι ότι στην  πορεία του δεν ήταν όλα στρωμένα με ροδοπέταλα. «Υπήρξε η άνοδος υπήρξε και η κάθοδος».

Ξεκίνησε εδώ και 49 χρόνια έχοντας  το ένα τρίτο ενός  με δύο φίλους. Ήταν ένα πλοίο χωρητικότητας 57.000 τόνων,  που αγόρασε με δύο φίλους έναντι 10 εκατομμυρίων δολαρίων.  Δηλώνει επίσης ότι έκανε το χόμπι του δουλειά.

«Όταν ήμουν έξι ετών έφτιαξα  από ένα μαδέρι ένα μικρό πλοίο. Όταν το έβαλα στη θάλασσα στην παραλία της Γλυφάδας και το οδήγησαν στα κύματα ένιωσα υπέροχα. Από τότε ήξερα τι θα κάνω.», αναφέρει χαρακτηριστικά. Ωστόσο η ναυτιλία δεν είναι μια εύκολη δουλειά. «Η δουλειά που κάνουμε είναι η δουλειά με το μεγαλύτερο ρίσκο που υπάρχει», σημειώνει.

Απευθυνόμενος στους νέους του προτρέπει να μην διστάζουν.  «Για όλους τους νέους που θέλουν να μπουν σε αυτό το επάγγελμα είτε λέγεται πλοιοκτησία είτε όλα τα άλλα επαγγέλματα που στηρίζουν αυτή τη δραστηριότητα, να μην διστάζουν», αναφέρει και προσθέτει: «Πάντα υπάρχουν ευκαιρίες. Πάντα έρχεται η καλή στιγμή.  Οι κύκλοι υπάρχουν από την εποχή των Φαραώ. Είχαμε τα επτά χρόνια με τις παχιές αγελάδες  και μετά άλλα επτά χρόνια με καταστροφές. Η περιοδικότητα και κυκλικότητα είναι μέσα στη φύση. Θέλει  όμως να μένετε δυνατοί.

Προκοπίου
Η Ιωάννα Προκοπίου με τον πατέρα της Γιώργο Προκοπίου

«Μη νομίζετε ότι βλέπουμε στον ύπνο μας τι θα κάνουμε. Είμαστε ιστιοπλόοι. Παρακολουθούμε τον αέρα και αναλόγως πλέουμε. Έτσι είναι η ναυτιλία, έτσι είναι η ζωή».

Όσο για τους κινδύνους τονίζει: «Η ναυτιλία είναι μέσα στις φλέβες μας. Και για αυτό δεν λέει κάτι να  φοβόμαστε ότι θα εξαφανιστεί. Δεν είναι τυχαίο που η Ελλάδα έχει τον μεγαλύτερο αριθμό πλοίων στον κόσμο παρ’ ότι είναι μία πολύ  μικρή χώρα. Σε συζητήσεις που έχω με τους Κινέζους σε πολύ υψηλό επίπεδο  μου έχουν πει:  «Σκέψου να ήσασταν 100 εκατομμύρια τι θα κάνετε. Τώρα είστε μόλις 10 εκατομμύρια και μας έχετε κάνει άνω-κάτω».

Το real estate

O Γιώργος Προκοπίου θεωρείται ένας από τους μεγαλύτερους επενδυτές στην Ελλάδα στο real estate. Διαθέτει πανάκριβα ακίνητα στα νότια προάστια, στο κέντρο της Αθήνας, στη Μεσόγειο, τη Νέα Υόρκη και σε όλο τον κόσμο.

Στην Ελλάδα και κατά μήκος της παραλιακής ζώνης, ειδικά από τη Γλυφάδα και μετά, ως το Σούνιο διαθέτει οικόπεδα, ακίνητα, γραφειακούς και επαγγελματικούς χώρους, κατοικίες. Πρόσφατα επικέντρωσε  το ενδιαφέρον του και σε ακίνητα του κέντρου της Aθήνας.

Mε μια συνολική επένδυση 25 εκατ. ευρώ «μεταμορφώνει» το κτίριο του «Άκρον Ίλιον Kριστάλ» και το Mέγαρο Aθηνογένους στη Σταδίου σε σύγχρονα σημεία αναφοράς, ενώ το όνομά του ακούγεται για την ιδιοκτησία των «ιερών» φιλέτων, της Φασκομηλιάς από τη λίμνη Bουλιαγμένης μέχρι τη Bάρκιζα, αλλά και της έκτασης 83 στρεμμάτων δίπλα στον «Aστέρα Bουλιαγμένης» -για τον οποίο είχε εκφράσει ενδιαφέρον αλλά επικράτησε η Jermyn Street-, όποτε και αν αυτά βγουν σε διαγωνισμό για την αξιοποίησή τους.

Ιστορική είναι, δε, η σύγκρουση του του με τον πρώην Ιταλό πρωθυπουργό, τον μεγιστάνα Σίλβιο Μπερλουσκόνι για τη Villa Christina, ένα κομψοτέχνημα αρχιτεκτονικής, με τεράστια θέα, στο Πορτοφίνο, την οποία πέτυχε τελικά, ο ίδιος να εντάξει στις ιδιοκτησίες του έναντί 25.000.000 ευρώ!

Η βίλα βρίσκεται στο κέντρο του ειδυλλιακού κόλπου στο Πορτοφίνο, χτισμένη πάνω στον βράχο του, σαν γέννημα όλο χάρη του μοναδικού τοπίου, ενώ ο Έλληνας εφοπλιστής έγινε γείτονας των Dolce&Cabbana, Giorgio Armani αλλά και τoυ προέδρου της Pirelli Marco Provera. Απολαμβάνει πια, κάθε καλοκαίρι το παλάτι του στην Ιταλική Ριβιέρα, χωρίς όμως επιδείξεις ή προκλήσεις.

Παγκόσμια αίσθηση έκανε, ακόμα, η απόκτηση διαμερίσματος στο περίφημο One Hyde Park έναντι 20 εκατ. ευρώ. Το συγκρότημα εμπνεύστηκαν και δημιούργησαν οι αδερφοί Νικ και Κρίστιαν Κάντι, σε συνεργασία με εταιρία συμφερόντων του Χαμάντ Αλ Θάνι, πρωθυπουργού του Κατάρ.

Διαβάστε επίσης

Γιώργος Προκοπίου: Τα 8 αποφθέγματα του βαθύπλουτου εφοπλιστή και νέου ιδιοκτήτη του Σκαραμαγκά

Γιώργος Προκοπίου για Ναυπηγεία Σκαραμαγκά: Πολύ θετική εξέλιξη, χρειάζεται πολλή δουλειά

Σταϊκούρας για Σκαραμαγκά: Καταβάλλεται προσπάθεια για τους εργαζόμενους – Στα 78 εκατ. τα συνολικά έσοδα


ΣΧΟΛΙΑ