Οι αδελφοί Γιώργος και Παναγιώτης Αγγελόπουλος δραστηριοποιούνται δυναμικά στον χώρο της ελληνικής ναυτιλίας, συνεχίζοντας μια μακρά οικογενειακή παράδοση. Αν και στο ευρύ κοινό είναι περισσότερο γνωστοί μέσα από την πολύχρονη ενασχόλησή τους με τον αθλητισμό — ως επικεφαλής της ΚΑΕ Ολυμπιακός στο μπάσκετ — η κύρια επιχειρηματική τους δραστηριότητα αφορά τη ναυτιλία, έναν τομέα στον οποίο έχουν ισχυρό αποτύπωμα μέσω των εταιρειών τους Arcadia Shipmanagement και Aegean Bulk.

Η Arcadia Shipmanagement Co. Ltd. ιδρύθηκε το 1998 στην Αθήνα από τον Κωνσταντίνο Αγγελόπουλο —πατέρα των σημερινών επικεφαλής, Γιώργου και Παναγιώτη Αγγελόπουλου— με έναν ξεκάθαρο στρατηγικό στόχο: την ασφαλή μεταφορά φορτίων σε όλο τον κόσμο, με σεβασμό προς το περιβάλλον. Έναν στόχο που η εταιρεία συνεχίζει να υπηρετεί σταθερά και με συνέπεια μέχρι σήμερα.

1

Στην αρχική της φάση, η Arcadia ανέλαβε τη διαχείριση πλοίων ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοιων. Σύντομα όμως, προσαρμοζόμενη στις απαιτήσεις της αγοράς, επέλεξε να εξειδικευτεί αποκλειστικά στη διαχείριση τάνκερ. Ξεκίνησε έτσι ένα φιλόδοξο επενδυτικό πρόγραμμα, κατασκευάζοντας υπερσύγχρονα δεξαμενόπλοια τύπου Aframax και Suezmax σε ναυπηγεία της Νότιας Κορέας, για λογαριασμό συνεργαζόμενων εταιρειών που της εμπιστεύτηκαν τη διαχείριση του στόλου τους.

Με μεθοδικότητα και στρατηγικές κινήσεις, η Arcadia επέκτεινε σταδιακά τον στόλο της, φτάνοντας, μέχρι το 2017, να διαχειρίζεται 20 δεξαμενόπλοια υψηλών προδιαγραφών, όλα κατασκευασμένα υπό την επίβλεψη κορυφαίων Νηογνωμόνων, όπως ο Det Norske Veritas και το American Bureau of Shipping.

Ο στόλος

Ο στόλος που διαχειρίζεται σήμερα η Arcadia Shipmanagement αποτελείται από επτά τάνκερ, δύο aframaxes και πέντε suezmaxes, κατασκευής από 2007 έως 2017.

Όλα τα πλοία της έχουν αναγνωριστεί από την Ακτοφυλακή των ΗΠΑ (U.S. Coast Guard) για τη συμμόρφωσή τους με τις απαιτήσεις του προγράμματος Quality Shipping in the 21st Century (QUALSHIP 21). Επιπλέον, η Arcadia συμμετέχει στο σύστημα αξιολόγησης πλοίων RightShip, με όλα τα πλοία του στόλου να έχουν λάβει τη μέγιστη βαθμολογία απόδοσης, πέντε (5).

Η εταιρεία είναι μέλος των οργανισμών INTERTANKO και HELMEPA.

Η Arcadia Shipmanagement δίνει ιδιαίτερη έμφαση στη διαχείριση ενέργειας και την ασφάλεια στην εργασία. Το 2012 έγινε η πρώτη ναυτιλιακή εταιρεία που έλαβε την πιστοποίηση ISO 50001 για τη διαχείριση ενέργειας, ενώ το 2020 ανανέωσε αυτή την πιστοποίηση σύμφωνα με το νεότερο πρότυπο ISO 50001:2018. Την ίδια χρονιά, πιστοποιήθηκε και με το ISO 45001:2018, που αφορά την υγεία και ασφάλεια στην εργασία, ενισχύοντας τις προσπάθειές της για την προστασία των εργαζομένων και τη διασφάλιση ευημερίας και πρόληψης ατυχημάτων.

Η ναυτιλιακή στηρίζει έμπρακτα την ελληνική ναυτοσύνη, διατηρώντας όλα τα πλοία της υπό ελληνική σημαία και επενδύοντας συστηματικά σε ελληνικά πληρώματα.

Το ναυπηγικό πρόγραμμα

Η Arcadia Shipmanagement ακολουθεί συντηρητική πολιτική στις νέες παραγγελίες, ενώ τους τελευταίους μήνες του 2023 επέστρεψε στα ναυπηγεία μετά από οκτώ χρόνια απουσίας, για την ανανέωση του στόλου της με νέα τάνκερ, με την συνολική επένδυση να εκτιμάται από ναυλομεσιτικές πηγές περίπου στα 507 εκατ. δολάρια.

Η πρώτη συμφωνία ήταν με το ναυπηγείο HD Hyundai Heavy Industries της Νοτίου Κορέας. Σύμφωνα με την ιστοσελίδα της έχει υπό κατασκευή εκεί τρία suezmax τα οποία θα παραλάβει το 2026. Πηγές τοποθετούν το κόστος κατασκευής τους  στα 85 εκατ. δολάρια έκαστο.

Ακολούθησε την ίδια χρονιά, μία ακόμη παραγγελία στο ναυπηγείο Dalian Shipbuilding στην Κίνα, για την κατασκευή δύο δεξαμενόπλοιων χωρητικότητας 115,000 dwt, ενώ υπήρχε option για δύο ακόμη. Σύμφωνα με την ιστοσελίδα της, η εταιρεία θα παραλάβει τέσσερα aframaxes με τα συγκεκριμένα χαρακτηριστικά το 2027.

Το κόστος της παραγγελίας δεν έγινε γνωστό, ωστόσο, ναυλομεσίτες εκτιμούν ότι κυμαίνεται στα 63 εκατ. δολάρια για κάθε πλοίο.

Τα τάνκερ θα είναι εξοπλισμένα με scrubber, θα πληρούν τα πρότυπα Tier III NOx του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού και θα κινούνται με συμβατικά καύσιμα.

Την ίδια ώρα η εταιρεία πραγματοποιεί επιλεκτικές πωλήσεις παλαιότερων πλοίων της. Όπως αυτή του χωρητικότητας 115,838 dwt aframax Aegean Myth (κατασκευής 2006), που πούλησε στα τέλη του 2023 σε εταιρεία κινεζικών συμφερόντων. Το συγκεκριμένο πλοίο ήταν το πρώτο που πιστοποιήθηκε με Ship Energy Efficiently Management Plan, από τον κορυφαίο νηογνώμονα DNV, το 2022.

Το 2021 Arcadia Shipmanagement ανακηρύχθηκε Tanker Company of the Year στα βραβεία της ελληνικής ναυτιλίας που διοργανώνουν κάθε χρόνο οι Lloyd’s List.

Η δέσμευση της Arcadia Shipmanagement για βιώσιμη και υπεύθυνη ναυτιλία δεν περιορίζεται μόνο στην τεχνολογική υπεροχή των πλοίων της και την περιβαλλοντική συμμόρφωση. Αντιθέτως, επεκτείνεται και σε πρωτοβουλίες που στοχεύουν στην προστασία της θαλάσσιας ζωής και της βιοποικιλότητας.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η απόφασή της, πέρυσι, να ανακατευθύνει την πορεία των πλοίων της, συμβάλλοντας ουσιαστικά στην επιβίωση του μικρού και απειλούμενου πληθυσμού φαλαινών φυσητήρων που ζει στα δυτικά παράλια της Ελλάδας. Η Arcadia έγινε η πρώτη ελληνική ναυτιλιακή εταιρεία που ενημέρωσε επίσημα το Διεθνές Ταμείο για την Ευημερία των Ζώων (IFAW) για την αλλαγή αυτή στις εσωτερικές της διαδικασίες.

Aegean Bulk

Παράλληλα με τη σταθερή της παρουσία στα δεξαμενόπλοια, ο Γιώργος και Παναγιώτης Αγγελόπουλος δραστηριοποιούνται και στις μεταφορές ξηρού φορτίου.

Όταν η Arcadia Shipmanagement επέλεξε να επικεντρωθεί αποκλειστικά στη διαχείριση δεξαμενόπλοιων, ιδρύθηκε, το 2000, η Aegean Bulk, η οποία ξεκίνησε με την διαχείριση τριών bulkers.

Σήμερα, η ναυτιλιακή διαθέτει στόλο με οκτώ πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου, 4 τύπου Kamsarmax και Supramax, ναυπηγημένα μεταξύ 2010 και 2012. Τα μισά ταξιδεύουν με την ελληνική σημαία και πληρώματα.

Διαβάστε επίσης: 

Σε εξέλιξη η απεργία της ΠΝΟ στα πλοία της Αδριατικής

Νέα ώθηση στις Κυκλάδες από την Attica Group: Εκπτώσεις και καθημερινές συνδέσεις με ταχύπλοα

Celestyal Cruises: Βιώσιμη πορεία στη διατροφή εν πλω – Με ελληνικές πρώτες ύλες και με Έλληνες ανεφοδιαστές