• Ναυτιλία

    Γιατί η άρση των κυρώσεων κατά της Cosco ανησυχεί τις αγορές των τάνκερ

    ΟΛΠ: Tο νέο διοικητικό συμβούλιο μετά τις παραιτήσεις των εκπροσώπων του ΤΑΙΠΕΔ

    Γιου Ζενγκ Γκανγκ- Πρόεδρος του Δ.Σ. της ΟΛΠ Α.Ε


    Η απόφαση της αμερικανικής κυβέρνησης να άρει τις κυρώσεις της σε βάρος της Cosco Shipping Tanker (Dalian) Co προκάλεσε ανακούφιση στην κινεζική εταιρεία, όμως παράλληλα πυροδότησε ανησυχίες για υπερβολική προσφορά τάνκερ στην αγορά.

    Επρόκειτο για μία αναμενόμενη απόφαση, δεδομένου ότι από τις 15 Ιανουαρίου ΗΠΑ και Κίνα έχουν καταλήξει σε μία μερική εμπορική συμφωνία. Πάντως, η θυγατρική του κινεζικού ομίλου Cosco Shipping Tanker (Dalian) Seamen and Ship Management δεν απαλλάσσεται από τις αμερικανικές κυρώσεις.

    Η Cosco Dalian, μία από τις δύο κύριες θυγατρικές της Cosco Shipping Energy Transportation (CSET), στα τέλη Ιουνίου του 2019 διέθετε 26 VLCCs, οκτώ panamaxes, τρία suezmaxes, τρία aframaxes και τρία handysize ή μικρότερα τάνκερ. Τα πλοία αυτά, στην πλειοψηφία τους, από τα τέλη Σεπτεμβρίου παρέμεναν αποκομμένα από το διεθνές εμπόριο.

    Η επιστροφή του στόλου της Cosco Dalian στην αγορά αναμένεται να ρίξει αλάτι στις πληγές των ιδιοκτητών τάνκερ, που είναι ήδη αντιμέτωποι με την αναιμική ζήτηση για πλοία στην αγορά spot, εν μέσω ανησυχιών για τη ζήτηση πετρελαίου, λόγω της επιδημίας του κορονοϊού.

    Οι τιμές spot ναύλωσης VLCCs χωρίς scrubbers στη διαδρομή Μέση Ανατολή – Κίνα υπολογίζονταν την Παρασκευή στα 28.409 δολάρια ημερησίως, έναντι 33.760 δολαρίων μία ημέρα νωρίτερα και 104.218 δολαρίων ένα μήνα νωρίτερα.

    «Κατανοούμε ότι περίπου 20 με 25 VLCCs παραμένουν ανενεργά ή υποδραστηριοποιούνται μετά την υλοποίηση των κυρώσεων. Αυτό με φόντο μία βάση περίπου 800 VLCCs στον κόσμο», επεσήμανε ο αναλυτής Ben Nolan της Stifel, σύμφωνα με το TradeWinds, προσθέτοντας: «Επομένως, αναμένουμε ότι η αξιοποίηση των τάνκερ αργού υα υποχωρήσει, γεγονός που αναμένεται να αποτελέσει αρνητικό παράγοντα για τις τιμές των τάνκερ».

    Σύμφωνα με στοιχεία της Tanker International, το εξοπλισμένο με scrubbers πλοίο DHT Mustang (χωρητικότητας 317.975 dwt) ναυλώθηκε από την Taiwan CPC για μία διαδρομή από τη Μέση Ανατολή προς την Ταϊβάν έναντι 54,5 Worldscale, όταν την περασμένη εβδομάδα αντίστοιχα deals γίνονταν σχεδόν στα 86 Worldscale.

    Η μέση τιμή spot ναύλωσης για suezmaxes υπολογίζονται στα 39.206 δολάρια ημερησίως, όταν μία εβδομάδα νωρίτερα βρισκόταν στα 56.108 δολάρια ημερησίως, ενώ για aframaxes υπολογίζονται στα 19.764 δολάρια ημερησίως, έναντι 44.764 δολαρίων πριν από μία εβδομάδα.

    Η Clarksons Platou Securities εκτιμά ότι η άρση των κυρώσεων θα μειώσει τις τιμές ναύλωσης VLCCs κατά 10.000 δολάρια ημερησίως, όμως οι αυξημένες εισαγωγές αργού πετρελαίου από τις ΗΠΑ και οι επιβραδυνόμενες παραδόσεις νεότευκτων πλοίων μπορούν να δώσουν ώθηση στις τιμές.

    «Βλέπουμε την πιθανή επιστροφή των πλοίων της Cosco ως αρνητική για τις τιμές των VLCCs, αλλά είναι σημαντικό να υπογραμμίσουμε ότι δεν αλλάζει δραματικά τα δεδομένα», ανέφερε η Clarksons, εξηγώντας: «Μόλις ο φόβος για τον κοροναϊό τελειώσει, πρόκειται να υπάρξει μία ανοδική τάση, υποστηρίζουμε, με ισχυρότερη ζήτηση και πιθανώς υψηλότερες τιμές».



    ΣΧΟΛΙΑ