• Ναυτιλία

    Γιάννης Κούστας (Danaos): Αναχρηματοδότηση 438 εκατ. δολ. από Citi και Alpha Bank – Αύξηση λειτουργικών εσόδων στο γ’ τρίμηνο

    Δρ Γιάννης Κούστας, εφοπλιστής

    Δρ Γιάννης Κούστας, εφοπλιστής


    Την εξασφάλιση μεγάλου δανείου αναχρηματοδότησης ανακοίνωσε η Danaos Corporation του εφοπλιστή Γιάννη Κούστα, που εμφάνισε σημαντική αύξηση λειτουργικών εσόδων κατά το τρίτο τρίμηνο του 2022.

    Ειδικότερα, τα προσαρμοσμένα καθαρά κέρδη ανήλθαν στα 176,9  εκατ. δολάρια το τρίτο τρίμηνο που έληξε στο τέλος Σεπτεμβρίου 2022 έναντι 109,5 εκατ. δολαρίων το αντίστοιχο τρίμηνο του 2021.

    Ωστόσο, τα καθαρά κέρδη ανήλθαν σε 66,8 εκατ. δολάρια το τρίτο τρίμηνο του 2022 έναντι 217,2 εκατ. δολαρίων το περυσινό τρίτο τρίμηνο. Στα κέρδη περιλαμβάνονται ζημιές από την επένδυση της Danaos στην εταιρεία ZIM ύψους 84 εκατ. δολαρίων.

    Τα λειτουργικά έσοδα αυξήθηκαν κατά 32,7 % και ανήλθαν στα 260 εκατ. δολάρια το τρίτο τρίμηνο του 2022 έναντι 195,9 εκατ. δολάρια την αντίστοιχη περυσινή περίοδο.

    Μηδένισε τη συμμετοχή στη ZIM

    Σημειώνεται ότι η ναυτιλιακή πούλησε όλες τις μετοχές (5.686.950) που κατείχε στη ZIM αποκομίζοντας 161,3 εκατ. δολάρια.

    «Αυτό το τρίμηνο σηματοδότησε την υποχώρηση της αγοράς εμπορευματοκιβωτίων από τα μη βιώσιμα υψηλά σε πιο ομαλά επίπεδα, αν και ακόμη βρίσκονται πολύ πάνω από τα επίπεδα του 2019. Η αγορά των τακτικών γραμμών έχει βιώσει έναν συνδυασμό εξομάλυνσης της εφοδιαστικής αλυσίδας και μείωσης της ζήτησης λόγω διαφόρων παραγόντων. Σε αυτούς περιλαμβάνονται  ο αχαλίνωτος πληθωρισμός και η μείωση της αύξησης του ΑΕΠ, οι αβεβαιότητες που δημιουργήθηκαν από τον πόλεμο στην Ουκρανία και η ενεργειακή κρίση», επισήμανε ο επικεφαλής της εταιρείας Δρ Γιάννης Κούστας.

    «Η πτώση της ζήτησης για μεταφορά containers έχει αντίστοιχα μειώσει σημαντικά τη ζήτηση πλοίων από ευκαιριακούς συμμετέχοντες στην αγορά, οι οποίοι πέρυσι πραγματοποίησαν επιθετικές συμφωνίες ναύλωσης για μικρότερα πλοία. Αυτό οδήγησε σε σημαντική διόρθωση το τμήμα των containerships κάτω των 3.000 TEU, καθώς οι ναυλωτές βρίσκονται στο περιθώριο περιμένοντας να υποχωρήσει η αγορά πριν δεσμεύσουν ένα πλοίο. Οι περίοδοι ναύλωσης έχουν επίσης συρρικνωθεί σε μόλις έξι μήνες για μικρότερα πλοία», συμπλήρωσε.

    Η Danaos είναι καλά προστατευμένη από το τρέχον περιβάλλον της αγοράς και πέτυχε λειτουργικά κέρδη ρεκόρ το τρίτο τρίμηνο του 2022, υποστήριξε ο κ Κούστας. Οι εμπορικές της προσπάθειες νωρίτερα φέτος οδήγησαν σε μια σειρά νέων ναυλώσεων για τα πλοία της και έκλεισε το τρίμηνο με πολυετή συσσωρευμένα έσοδα από συμβάσεις 2,3 δισεκατομμυρίων δολαρίων, τόνισε.

    Συμφωνίες με Citi και Alpha Bank

    Η ναυτιλιακή κατέληξε σε κατ’ αρχήν συμφωνία με τη Citi και την Alpha Bank για την αναχρηματοδότηση της τρέχουσας διευκόλυνσης των 437,75 εκατομμυρίων δολαρίων και οι συναλλαγές αναμένεται να ολοκληρωθούν εντός του 4ου τριμήνου του 2022.

    Συγκεκριμένα, πρόκειται για ανακυκλούμενη πιστωτική διευκόλυνση 382,5 εκατομμυρίων δολαρίων από τη Citi 5ετούς διάρκειας, που προβλέπει μείωση των 20 τριμηνιαίων δόσεων αποπληρωμής κατά 11,25 εκατ. δολάρια έκαστη, και με τελική μείωση 157,5 εκατ. δολαρίων στη λήξη, το τέταρτο τρίμηνο του 2027.

    Επίσης, θα λάβει δάνειο 55,3 εκατ. δολαρίων από την Alpha Bank 5ετους διάρκειας, με 20 τριμηνιαίες δόσεις ύψους 1,88 εκατ. δολαρίων και μία τελική δόση balloon 17,8 εκατ. δολαρίων στη λήξη, το τέταρτο τρίμηνο του 2027.

    «Έχουμε νέες συμφωνίες με τις τράπεζες που συνεργαζόμαστε για επέκταση των υφιστάμενων τραπεζικών δανειακών διευκολύνσεων μέχρι το 2027. Αυτό σημαίνει ότι δεν έχουμε σημαντικές κεφαλαιακές απαιτήσεις ή αναχρηματοδοτήσεις μέχρι τότε και έχουμε την απαραίτητη ευελιξία για να ακολουθήσουμε τη στρατηγική μας για ανάπτυξη, επαναγορές μετοχών και εξαγορές. Μάλιστα, το καθαρό χρέος μας θα είναι πολύ κοντά στο μηδέν μέχρι το τέλος του τρέχοντος έτους, γεγονός που προστατεύει την Danaos από την πρόσφατη δραματική αύξηση των επιτοκίων», επισήμανε ο κ. Κούστας.

    Διαβάστε ακόμη:

    Β. Μαρινάκης, Ι. Κούστας, Ν. Τσάκος πρωταγωνιστούν στις παραγγελίες containerships

    Τέσσερα νέα πλοία μεταφοράς κοντέινερ ναυπηγεί η CMA CGM επενδύοντας 1 δισ. δολάρια



    ΣΧΟΛΙΑ