• Ναυτιλία

    Γιάννης Κάρτσωνας (Breakwave Advisors): Πρεμιέρα για το νέο ETF που επενδύει στα τάνκερ

    Γιάννης Κάρτσωνας, διευθύνων σύμβουλος Breakwave Advisors

    Γιάννης Κάρτσωνας, διευθύνων σύμβουλος Breakwave Advisors


    Πρεμιέρα στο χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης έκανε την Τετάρτη 5 Μαΐου το πρώτο ETF που παρέχει στους επενδυτές τη δυνατότητα να επενδύσουν long στην αγορά των τάνκερ μεταφοράς αργού πετρελαίου.

    Πρόκειται για το Breakwave Tanker Shipping ETF, το οποίο διαπραγματεύεται με το ticker BWET, και εστιάζει στην κατηγορία των VLCC.

    Την διαχείριση του έχει αναλάβει η Breakwave Advisors, η οποία πριν από πέντε χρόνια εισήγαγε στο αμερικανικό χρηματιστήριο με μεγάλη επιτυχία το BDRY, το αντίστοιχο ETF που επενδύει στην αγορά ξηρού φορτίου, και διαχειρίζεται κεφάλαια άνω των 80 εκατ. δολαρίων.

    Το BWET δημιουργήθηκε από την Breakwave Advisors σε συνεργασία με την ETF Managers Group LLC και επενδύει στην αγορά των τάνκερ μέσω ενός χαρτοφυλακίου βραχυπρόθεσμων συμβάσεων μελλοντικής εκπλήρωσης (futures), στους δείκτες που μετρούν το κόστος αποστολής αργού πετρελαίου.

    Οι γεωπολιτικές εντάσεις έχουν επηρεάσει τις ροές πετρελαίου και έχουν αλλάξει τις παραδοσιακές διαδρομές. Η αυξανόμενη ζήτηση και οι εξελισσόμενοι περιβαλλοντικοί κανονισμοί θα συνεχίσουν να επηρεάζουν το κόστος μεταφοράς αργού πετρελαίου παγκοσμίως, δημιουργώντας μια μοναδική επενδυτική ευκαιρία για τα επόμενα χρόνια, αναφέρει η Breakwave Advisors.

    Το BWET παρέχει στους επενδυτές άμεση έκθεση σε freight futures αργού πετρελαίου (συμβόλαια μελλοντικής εκπλήρωσης στην τιμή των ναύλων) με την απλότητα της διαπραγμάτευσης ενός ETF.

    «Είμαστε ενθουσιασμένοι που εισάγουμε ένα τόσο καινοτόμο προϊόν στην αγορά, στοχεύοντας ένα άλλο τμήμα της ναυτιλιακής βιομηχανίας, δηλαδή τα δεξαμενόπλοια», δήλωσε ο Γιάννης Κάρτσωνας, ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της Breakwave Advisors.

    «Η αγορά των δεξαμενόπλοιων έδειξε πρόσφατα την μεγάλη σημασία της όσον αφορά την ενεργειακή ασφάλεια καθώς και τις σημαντικές αποδόσεις που μπορεί να αποφέρει ο κλάδος σε ολόκληρο τον κύκλο της ναυτιλίας».

    «Σήμερα, η βιομηχανία δεξαμενόπλοιων αντιμετωπίζει υψηλή ζήτηση για μεταφορά πετρελαίου, περιορισμένο βιβλίο παραγγελιών πλοίων, προβλήματα στα παραδοσιακά δρομολόγια και μεγαλύτερες αποστάσεις στις διαδρομές ως αποτέλεσμα των σημαντικών γεωπολιτικών αλλαγών που επηρεάζουν τις αγορές πετρελαίου», πρόσθεσε ο κ. Κάρτσωνας.

    «Όπως συνέβη με το BDRY, έτσι και το BWET επιτρέπει σε όλους τους συμμετέχοντες στην αγορά να επενδύουν άμεσα σε μια κατά τα άλλα δύσκολα προσβάσιμη αγορά, χρησιμοποιώντας ένα απλό, ξεκάθαρο επενδυτικό προϊόν που μοιάζει με τις μετοχές».

    Το BWET θα κατέχει συμβόλαια μελλοντικής εκπλήρωσης δεξαμενόπλοιων αργού πετρελαίου με σταθμισμένο μέσο όρο περίπου τριών μηνών έως τη λήξη τους, χρησιμοποιώντας ένα μείγμα freight futures ενός έως έξι μηνών, με βάση το ισχύον ημερολογιακό πρόγραμμα.

    Η αρχική κατανομή των freight futures αργού πετρελαίου θα είναι 90% συμβόλαια Very Large Crude Carriers (VLCC) και 10% συμβόλαια Suezmax, ποσοστά που θα επανεξετάζονται ετησίως.

    Διαβάστε ακόμη:

    Maersk: Βουτιά 56% στα κέρδη έφερε η επιβράδυνση του παγκόσμιου εμπορίου και η μείωση των ναύλων

    Η σημαία της Ελβετίας έμεινε με 14 πλοία, δύο εφοπλιστές, δύο καπετάνιους και ένα δόκιμο!



    ΣΧΟΛΙΑ