Ναυτιλία

Γιάννης Αγγελικούσης: Τι συμβαίνει με την Maran Τankers και τα πετρέλαια της Βενεζουέλας;

  • Contributor
Γιάννης Αγγελικούσης

Γιάννης Αγγελικούσης, εφοπλιστής


Ο κραταιός εφοπλιστής Γιάννης Αγγελικούσης και ο Όμιλος Maran Tankers βρίσκεται στην πρώτη θέση σε κατάταξη στον κόσμο σε τονάζ ανάμεσα στους Έλληνες εφοπλιστές, σύμφωνα με τη λίστα Top 100 της «Lloyd’s List».

Και όχι μόνον αυτό. Σύμφωνα με τα στοιχεία της VesselsValue, από τις αρχές του 2020 ο όμιλος Maran Tankers πρωταγωνίστησε στην εξαγορά μεταχειρισμένων τάνκερ, με  συνολικά 110 εκατ. δολάρια.

H εταιρεία εξαγόρασε τρία τάνκερ VLCC του ομίλου Xihe Holgings με έδρα τη Σιγκαπούρη.

Πρόκειται για τα χωρητικότητας 318.000 dwt Tai San (κατασκευής 2009), Tai Hung San (κατασκευής 2010), καθώς και το χωρητικότητας 319.000 dwt Pu Tuo San (κατασκευής 2011).

Η Maran Tankers θεωρείται ισχυρή δύναμη στον κλάδο των υπερ-τάνκερ, ενώ υπό κατασκευή βρίσκονται δύο νεότευκτα VLCC που παρήγγειλε λίγο πριν εκπνεύσει το 2019, στο ναυπηγείο Daewoo Shipbuilding and Marine Engineering (DSME) της Νοτίου Κορέας.  Τα δύο τάνκερ θα παραδοθούν στην εταιρία τον Μάιο και τον Ιούλιο 2021.

Μάλιστα στο παρελθόν είχε συνεργαστεί με μεγάλες εταιρείες των ΗΠΑ, όπως η ExxonMobil και η Chevron.

Το δημοσίευμα με την Βενεζουέλα 

Όμως τον τελευταίο χρόνο ο Όμιλος Αγγελικούση σύμφωνα με την έγκυρη ναυτιλιακή εφημερίδα «Lloyd’s List» (που αναμεταδίδει το in.gr)  “υπήρξε και κορυφαία εταιρεία του κλάδου στην εξαγωγή πετρελαίου από τη Βενεζουέλα αψηφώντας τις αμερικανικές κυρώσεις.”

Σύμφωνα με τη «Lloyd’s List» “τα δεξαμενόπλοια της εταιρείας αποτελούν το 16% των πλοίων που επισκέφθηκαν τη Βενεζουέλα την κρίσιμη περίοδο, με συνολική χωρητικότητα 4,7 εκατ. τόνους και εξαγωγική ικανότητα άνω των 31 εκατομμυρίων βαρελιών αργού πετρελαίου.

Χάρη στα δεδομένα παρακολούθησης των δεξαμενόπλοιων από ανεξάρτητες υπηρεσίες που βοηθούν τους ενδιαφερόμενους στη ναυτιλιακή βιομηχανία να αξιολογήσουν τον κίνδυνο κυρώσεων που σχετίζεται με κάθε πλοίο και εταιρεία διαχείρισης, έχει διαπιστωθεί ότι έως και 12 από τα 30 δεξαμενόπλοια, τύπου VLCC, του Ομίλου Αγγελικούση φόρτωσαν στη Βενεζουέλα τον τελευταίο χρόνο με προορισμό κυρίως την Κίνα, την Ινδία και τη Μαλαισία.”

Σύμφωνα πάντα με το δημοσίευμα “Μερικά από αυτά τα πλοία έκαναν συχνά στάση στον τερματικό σταθμό Jose, τον κύριο τερματικό εξαγωγών της Βενεζουέλας.

Επιπλέον, κάποια από τα μικρότερα πλοία τύπου Suezmax της Maran Tankers, εταιρείας συμφερόντων της οικογένειας Αγγελικούση, πραγματοποίησαν τακτικά ταξίδια στη χώρα που βρίσκεται ΥΠΟ καθεστώς αμερικανικών  κυρώσεων.”

Όπως επισημαίνει το δημοσίευμα “ταυτόχρονα μια από τις πιο γνωστές ανεξάρτητες εταιρείες ανάλυσης δορυφορικών δεδομένων, τεχνητής νοημοσύνης και συμπεριφοράς πλοίων έχει επίσης εντοπίσει τη δραστηριότητα του στόλου της Maran Tankers γύρω από το Ιράν, όπου οι δορυφορικοί αναμεταδότες των πλοίων της έχουν απενεργοποιηθεί για αρκετές ώρες.

Η απενεργοποίηση συσκευών εντοπισμού τοποθεσίας (οι οποίες θα πρέπει να είναι νόμιμα ενεργοποιημένες ανά πάσα στιγμή) είναι μια από τις πολλές τακτικές που χρησιμοποιείται από στόλους που εξυπηρετούν χώρες σε μποϊκοτάζ, όπως το Ιράν, η Βόρεια Κορέα και η Βενεζουέλα.

Έτσι, πολλά από τα πλοία του Ομίλου Αγγελικούση έχουν αναγνωριστεί σε τέτοια συστήματα ως «Υψηλού Κινδύνου» στα πλαίσια των συναλλαγών υπό κυρώσεις.”

Λουκάς Τσαγκαρίδης, επικεφαλής ναυλώσεων της Maran

Επικεφαλής του τμήματος ναυλώσεων της Maran είναι ο Λουκάς Τσαγκαρίδης, ο οποίος προσχώρησε στην εταιρεία το 2017 αφού εγκατέλειψε τον Ομιλο Ωνάση,  όπως υποστηρίζουν πηγές που επιθυμούν να διατηρήσουν την ανωνυμία τους,  “υπό αδιευκρίνιστες συνθήκες”.

Οι ίδιες πηγές αναρωτιούνται όμως εάν “ο Λουκάς Τσαγκαρίδης, τελεί υπό έρευνα για δεύτερη φορά, αφού στοχοποιήθηκε από βραζιλιάνους εισαγγελείς στο πλαίσιο του σκανδάλου διαφθοράς Petrobras «Car Wash», το οποίο έπληξε την κρατική εταιρεία της Βραζιλίας.”

Αναρωτιούνται ακόμα εάν ισχύει ότι “ο Λουκάς Τσαγκαρίδης, μεταξύ άλλων, συνδέθηκε με την πληρωμή για το ταξίδι του μέλιτος της κόρης ενός στελέχους της Petrobras σε αντάλλαγμα προνομιακή μεταχείριση.”

Αυστηρές κυρώσεις

Ως γνωστόν, τα τελευταία δύο χρόνια, η κυβέρνηση των ΗΠΑ επιβάλλει ολοένα και πιο αυστηρές κυρώσεις στη βιομηχανία πετρελαίου της Βενεζουέλας για να «πνιγεί» το καθεστώς του Νικολάς Μαδούρο.

Μάλιστα, μόλις πριν από μερικούς μήνες, οι αμερικανικές Αρχές έστρεψαν την προσοχή τους σε Ελληνικά και άλλα διαφόρων εθνικοτήτων πλοία, που έσπασαν το εμπάργκο των ΗΠΑ στη Βενεζουέλα.

Όπως λένε  πηγές που ρωτήθηκαν από το mononews.gr “Είναι πιθανό ότι με τις ποσότητες αργού πετρελαίου που μετέφερε ο στόλος δεξαμενόπλοιων του Ομίλου Αγγελικούση, οι αμερικανικές Αρχές, οι πιστώτριες τράπεζες, οι ασφαλιστές αλλά και τα μητρώα νηολόγησης των πλοίων συμπεριλαμβανομένου της Ελλάδας, να εξετάζουν από κοντά αυτήν την ιδιαίτερη περίπτωση βοήθειας προς τη Βενεζουέλα, που τελεί ως γνωστόν υπό το καθεστώς Μαδούρο, από τον Ομιλο Αγγελικούση, αλλά και τον ρόλο στελεχών σαν τον κ. Τσαγκαρίδη, με τις περίεργες υπό διερεύνηση αναφορές στη Λατινική Αμερική.

Το ίδιο ισχύει και με τους αμερικανικούς διπλωματικούς κύκλους, που έχουν μια ιδιαίτερη ευαισθησία με όλα τα θέματα που σχετίζονται με τη Βενεζουέλα.”

Σε κάθε περίπτωση, η υπόθεση -σύμφωνα πάντα με την έγκυρη ναυτιλιακή εφημερίδα «Lloyd’s List»- της εταιρείας στον κλάδο εξαγωγής πετρελαίου από τη Βενεζουέλα, όπως λέγεται από πηγές “αποτελεί αντικείμενο συζήτησης στους διεθνείς ναυτιλιακούς, εφοπλιστικούς και τραπεζικούς κύκλους, που σε καμία περίπτωση δεν θέλουν να σχετίζονται, με οποιονδήποτε τρόπο, με το καθεστώς Μαδούρο.”

 

Κείμενο με πληροφορίες από το in.gr 



ΣΧΟΛΙΑ