• Ναυτιλία

    Αγοραπωλησίες τάνκερ αξίας 2 δισ. δολαρίων από τους Έλληνες εφοπλιστές το 2020 – Οι πρωταγωνιστές

    WarningExclamation mark in a circleΑπαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη

    Nικόλας Μαρτίνος, Γ. Αγγελικούσης, Γ. Προκοπίου. Ανδρέας Μαρτίνος, Θανάσης Μαρτίνος, Φ. Εμπειρίκος, Ευ. Πιστιόλης


    Ισχυρή είναι η παρουσία των Ελλήνων εφοπλιστών στις αγοραπωλησίες μεταχειρισμένων τάνκερ το τρέχον έτος, αφού σύμφωνα με τα στοιχεία που επεξεργάστηκε για το mononews.gr η VesselsValue, από τις αρχές του 2020 οι συνολικές συναλλαγές τους στο συγκεκριμένο κλάδο ανήλθαν στα 2,03 δισ. δολάρια.

    Από το ποσό αυτό τα 1,028 δισ. δολάρια αφορούν τις αγορές 40 μεταχειρισμένων δεξαμενόπλοιων και τα 999,8 εκατ. δολάρια τις πωλήσεις 53 τάνκερ του στόλου τους.

    Οι πρωταγωνιστές στις αγορές

    Σύμφωνα με τη VesselsValue, από πλευράς αξίας, τα περισσότερα κεφάλαια, συνολικά 110 εκατ. δολάρια, για την εξαγορά τριών τάνκερ, έχει διαθέσει η Maran Tankers, του εφοπλιστή Γιάννη Αγγελικούση.

    H εταιρεία εξαγόρασε πρόσφατα τρία τάνκερ VLCC του ομίλου Xihe Holgings με έδρα τη Σιγκαπούρη. Πρόκειται για τα χωρητικότητας 318.000 dwt Tai San (κατασκευής 2009), Tai Hung San (κατασκευής 2010), καθώς και το χωρητικότητας 319.000 dwt Pu Tuo San (κατασκευής 2011).

    Η Maran Tankers θεωρείται ισχυρή δύναμη στον κλάδο των υπερ-τάνκερ, ενώ υπό κατασκευή βρίσκονται δύο νεότευκτα VLCC που παρήγγειλε λίγο πριν εκπνεύσει το 2019, στο ναυπηγείο Daewoo Shipbuilding and Marine Engineering (DSME) της Νοτίου Κορέας. Τα δύο τάνκερ θα παραδοθούν στην εταιρία τον Μάιο και τον Ιούλιο 2021.

    Με ένα νεότευκτο VLCC ενίσχυσε τον στόλο της η ναυτιλιακή Thenamaris συμφερόντων του εφοπλιστή Νικόλα Μαρτίνου.  H εταιρεία εξαγόρασε το χωρητικότητας 300,000 dwt τάνκερ καταγεγραμμένο ως hull no. 5473, το οποίο είχε παραγγείλει αρχικά η ναυτιλιακή Sinokor Merchant Marine στο ναυπηγείο DSME. To πλοίο είναι εξοπλισμένο με scrubber, ενώ η τιμή της εξαγοράς, σύμφωνα με τη VV, ανήλθε στα 94 εκατ. δολάρια.

    Το ποσό των 77,8 εκατ. δολαρίων έχει διαθέσει φέτος η ναυτιλιακή Altomare για την εξαγορά δύο δεξαμενόπλοιων. Σύμφωνα με την Allied Shipbroking η εταιρεία εξαγόρασε το χωρητικότητας 319,254 dwt τάνκερ TI Hellas, κατασκευής 2005, έναντι 38,3 εκατ. δολαρίων και το VLCC Olympic Leader (309,300 DWT, κατασκευής 2005) έναντι 39,7 εκατ. δολαρίων.

    Παράλληλα, η Atlomare έχει πουλήσει σύμφωνα με την VV, τρία τάνκερ του στόλου της στην συνολική τιμή των 92 εκατ. δολαρίων. Πρόκειται για τρία παλαιότερης κατασκευής VLCC , το χωρητικότητας 314,000 dwt Rene (κατασκευής 2002), το Kelly (κατασκευής 2000) και το Marbella (χωρητικότητας 281,000 dwt, κατασκευής 2000).

    Η εταιρεία Edge Maritime έχει εξαγοράσει τέσσερα τανκερ συνολικής αξίας 76,5 εκατ. δολαρίων.

    Δύο πλοία απέκτησε η Eurotankers, του εφοπλιστή Ηλία Γκότση καταβάλλοντας συνολικά 74,9 εκατ. δολάρια. Πληροφορίες αναφέρουν ότι εξαγόρασε το χωρητικότητας 320,000-dwt τάνκερ Hra (κατασκευής 2011) και το χωρητικότητας 104,600-dwt Nanyang Star (κατασκευής 2012), το οποίο στη συνέχεια μετονόμασε σε Eurostrength.

    Το ποσό των 71,1 εκατ. δολαρίων πλήρωσε για δύο second hand τάνκερ η ναυτιλιακή Dynacom Tankers, συμφερόντων του εφοπλιστή Γιώργου Προκοπίου.

    Σύμφωνα με την Allied Shipbroking, η εταιρεία εξαγόρασε το χωρητικότητας 305,484 dwt τάνκερ Tokitsu Maru, κατασκευής 2011 και το χωρητικότητας 300,390 dwt VLCC Takasaki, κατασκευής 2005, τα οποία ανήκαν στο στόλο της ιαπωνικής NYK Line.

    H Minerva Marine  του Ανδρέα Μαρτίνου πλήρωσε 55 εκατ. δολάρια για την εξαγορά ενός τάνκερ, ενώ παράλληλα έχει πουλήσει από τις αρχές του έτους 6 δεξαμενόπλοια του στόλου της εισπράττοντας συνολικά 81,5 εκατ. δολάρια.

    Ποιοι πούλησαν

    Στην πώληση επτά τάνκερ παλαιότερης κατασκευής, συνολικής αξίας 131,6 εκατ. δολαρίων έχει προχωρήσει η ναυτιλιακή Eastern Mediterranean Maritime (Eastmed), συμφερόντων του εφοπλιστή Θανάση Μαρτίνου, στο πλαίσιο της αναδιάρθρωσης του στόλου της.

    Η Unisea Shipping του Αδαμαντίου Λαιμού πούλησε δύο δεξαμενόπλοια στη συνολική τιμή των 111 εκατ. δολαρίων.

    Ακολούθησαν οι Altomare και Minerva Marine, που προαναφέραμε, με πωλήσεις τριών και έξι τάνκερ αντίστοιχα.

    Η ναυτιλιακή Aeolos Management, συμφερόντων του εφοπλιστή  Φίλιππου Εμπειρίκου,  έχει πουλήσει από τις αρχές του έτους τρία τάνκερ, στην τιμή των 73,5 εκατ. δολαρίων συνολικά.

    Μεταξύ άλλων πούλησε το χωρητικότητας 305,965 dwt δεξαμενόπλοιο Astipalaia, που κατασκευάστηκε το 2001 στο ναυπηγείο Daewoo και το χωρητικότητας  281,000-dwt Kalamos (κατασκευής 2000).

    Στην πώληση τεσσάρων δεξαμενόπλοιων προχώρησε η ναυτιλιακή Top Ships, συμφερόντων του εφοπλιστή  Ευάγγελου ΠιστιόληΤο συνολικό τίμημα ανήλθε στα 70 εκατ. δολάρια.

    Στις αρχές του έτους πούλησε τα δύο τελευταία MR1 του στόλου της, τα Eco Fleet και Eco Revolution, χωρητικότητας 39,208 dwt, κατασκευής 2015 και 2016 αντίστοιχα και ακολούθησε η πώληση των τάνκερ τύπου MR2, M/T Stena Weco Elegance και M/T Eco Palm Desert.

    Η ναυτιλιακή Olympic Shipping and Managementτου Ιδρύματος Ωνάση, πούλησε σύμφωνα με τη VesselsValue δύο τάνκερ του στόλου της στην τιμή των 65,4 εκατ. δολαρίων συνολικά.

    Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση



    ΣΧΟΛΙΑ