ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Η ομοσπονδιακή κυβέρνηση ενέκρινε σήμερα τον συμβιβασμό που πρότεινε ο καγκελάριος Όλαφ Σολτς για πώληση μεριδίου 24,9% του λιμανιού του Αμβούργου στην κρατική κινεζική ναυτιλιακή εταιρία Cosco.
Σύμφωνα με το Γερμανικό Πρακτορείο Ειδήσεων (dpa), η συμμετοχή της Cosco στην εταιρία εκμετάλλευσης τερματικού σταθμού εμπορευμάτων στο λιμάνι του Αμβούργου θα είναι τελικά σημαντικά περιορισμένη σε σύγκριση με το αρχικό σχέδιο που προέβλεπε πώληση του 35%. Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, στην Cosco δεν θα παραχωρηθεί συμβατικό δικαίωμα βέτο σε στρατηγικές επιχειρηματικές αποφάσεις ή αποφάσεις που αφορούν το προσωπικό της εταιρίας, ενώ δεν θα διορίζει μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου.
Όπως επισημαίνει το περιοδικό Der Spiegel, η πρόταση του καγκελάριου είχε στόχο να κατευνάσει τις αντιδράσεις έξι υπουργείων – μεταξύ των οποίων τα Οικονομίας και Εξωτερικών – για την συμφωνία. Επιφυλακτικός για τη συμφωνία εμφανίστηκε και ο ομοσπονδιακός πρόεδρος Φρανκ – Βάλτερ Σταϊνμάιερ, ο οποίος χθες, Τρίτη, το βράδυ δήλωσε την τηλεόραση της ARD ότι «πρέπει να πάρουμε το μάθημά μας και να μειώσουμε όπου είναι δυνατόν τις μονόπλευρες εξαρτήσεις – και αυτό ισχύει και για την Κίνα».
Αντίθετο στη συμμετοχή της κινεζικής εταιρίας στη διαχείριση του λιμανιού είναι, σύμφωνα με δημοσκόπηση του Spiegel, και το 81% των Γερμανών, αλλά ο Όλαφ Σολτς, ο οποίος θα επισκεφθεί το Πεκίνο στις αρχές Νοεμβρίου, είχε ταχθεί εξαρχής υπέρ της επένδυσης.
Διαβάστε επίσης
Γερμανία: Ίσως επιτρέψει στην Cosco να αποκτήσει μικρότερο ποσοστό σε terminal του λιμανιού του Αμβούργου
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Chanel: Ένα καλάθι σουπερμάρκετ με την υπογραφή του Karl Lagerfeld έσπασε κάθε ρεκόρ σε δημοπρασία
- Η Ευρωπαϊκή Εισαγγελία κατάσχεσε πάνω από 2,2 εκατ. μέτρα λαθραίου υφάσματος από την Κίνα στο πλαίσιο έρευνας για τελωνειακή απάτη
- Ποιος είναι ο μεγαλύτερος κίνδυνος που απειλεί τις αγορές το 2026
- Το ράλι της ΤΙΤΑΝ, τι θα γίνει σε Metlen και Intralot, τι θα κάνει τώρα η Βρεττού, νέος πρόεδρος στην Εθνική Ασφαλιστική, νέο deal για Δελαπόρτα, τα dinners Χούρι και Χατζηιωάννου, και γιατί το matsuhisa θα γίνει…Προκοπούπολη