• Ναυτιλία

    Γ. Προκοπίου: Γιατί αλλάζει ναυπηγεία για τα νεότευκτα VLCCs του

    Γιώργος Προκοπίου, εφοπλιστής Dynagas LNG Partners

    Γιώργος Προκοπίου, εφοπλιστής Dynagas LNG Partners


    Κοντά σε συμφωνία για μία παραγγελία δύο νεότευκτων VLCCs έναντι 164 εκατομμυρίων δολαρίων φέρεται να βρίσκεται η ναυτιλιακή Dynacom Tankers, συμφερόντων του εφοπλιστή Γιώργου Προκοπίου, με την κρατική κινεζική Dalian Shipbuilding Industry.

    Οι συζητήσεις μεταξύ των δύο πλευρών βρίσκονται σε εξέλιξη και αφορούν στην κατασκευή δύο VLCCs χωρητικότητας 300.000 dwt το καθένα, προς παράδοση στα τέλη του 2022, ενώ ο λόγος για τον οποίο η Dynacom Tankers επέλεξε την Dalian φέρεται να είναι οι ανταγωνιστικές της τιμές.

    «Η Dynacom προηγουμένως ήταν σε συζητήσεις με την New Times Shipbuilding για τα VLCCs. Όμως αποχώρησε από τις συζητήσεις εκεί και πήγε στην Dalian λόγω της χαμηλότερης τιμής», δήλωσε στο TradeWinds πηγή της αγοράς των ναυπηγείων, ενώ μία άλλη πηγή επιβεβαίωσε ότι τα ναυπηγεία New Times είχαν δώσει στην εταιρεία υψηλότερη τιμή για την κατασκευή των δύο πλοίων, καθώς εστιάζουν κυρίως σε τάνκερ aframax και suezmax, ενώ επιπλέον το πρόγραμμα παραδόσεων των ναυπηγείων είναι γεμάτο έως τα τέλη του 2022.

    Nα σημειωθεί ότι η Dynacom Tankers είναι σταθερός πελάτης των ναυπηγείων New Times, έχοντας παραγγείλει κοντά στα 40 πλοία από εκεί τα τελευταία 20 χρόνια, και αρχικά σχεδίαζε να παραγγείλει εκεί τα δύο νεότευκτα VLCCs της, μαζί με πέντε suezmaxes χωρητικοτητας 158.000 dwt το καθένα που παρήγγειλε ήδη στις αρχές του έτους. Η συμφωνία αυτή δεν περιλαμβάνει οψιόν και φέρεται να κινείται στα 55 εκατ. δολάρια περίπου ανά πλοίο.

    Επίσης, η εταιρεία φέρεται να έχει επιλέξει την κατασκευή συμβατικών τάνκερ χωρίς scrubbers, με τον Γιώργο Προκοπίου να δηλώνει το περασμένο φθινόπωρο: «Τα πράγματα αλλάζουν πολύ γρήγορα και άλλες, καλύτερες λύσεις θα έρθουν». Ο ίδιος είχε αναφέρει: «Πιστεύω πως το LNG είναι το καύσιμο της στιγμής. Αλλά αυτή η στιγμή δεν θα κρατήσει για πάρα πολύ. Είναι ένα καλό καύσιμο, αλλά για μία πολύ μικρή περίοδο. Η τεχνολογία κινείται με πολύ μεγάλα άλματα και πρέπει να στοχεύσουμε στη σωστή κατεύθυνση».

    Αξίζει να σημειωθεί ότι στην ίδια λογική κινείται και η ελεγχόμενη από τον Idan Ofer εταιρεία Eastern Pacific Shipping, η οποία τον περασμένο μήνα παρήγγειλε συμβατικά τάνκερ suezmax χωρίς scrubbers από τα ναυπηγεία Shanghai Waigaoqiao Shipbuilding.



    ΣΧΟΛΙΑ