• Ναυτιλία

    Γ. Δράγνης: Ανανέωση στόλου με πωλήσεις παλιών πλοίων

    Γιάννης Δράγνης, εφοπλιστής


    Σε πωλήσεις παλαιότερων πλοίων τους προχώρησαν ναυτιλιακές εταιρείες της οικογένειας Δράγνη, στο πλαίσιο των κινήσεών τους για την ανανέωση του στόλου τους.

    Ο Γιάννης Δράγνης, εκ των ιδρυτών της ναυτιλιακής Oceangold Tankers και διευθύνων σύμβουλος της Goldenport Shimpanagement, επιβεβαίωσε την πώληση του τάνκερ Ocean Schooner (χωρητικότητας 73.100 dwt, κατασκευής 2000) και του sub-panamax containership TG Aphrodite (χωρητικότητας 2.500 dwt, κατασκευής 1999), με το πρώτο, σύμφωνα με ναυλομεσίτες που επικαλείται το TradeWinds, να καταλήγει σε ευρωπαϊκή εταιρεία έναντι 7,1 εκατ. δολαρίων (ποσό αρκετά μεγαλύτερο από την αξία του που σύμφωνα με το VesselsValue ανέρχεται σε 6,5 εκατ. δολάρια), ενώ το δεύτερο να πωλείται προς διάλυση έναντι 420 δολαρίων ανά ldt, ήτοι 4,5 εκατ. δολάρια περίπου.

    Να σημειωθεί ότι πριν από το Ocean Schooner, η οικογένεια Δράγνη έχει προχωρήσει τους τελευταίους μήνες σε μία σειρά πωλήσεων παλιότερων τάνκερ της. Η Marvel Maritime προχώρησε πέρυσι στην πώληση δύο τέτοιων τάνκερ, του Ocean Quest (χωρητικότητας 47.200 dwt, κατασκευής 1999) και του Theoni (χωρητικότητας 47.200 dwt, κατασκευής 1997). Η εταιρεία εκτιμάται ότι άντλησε από τις πωλήσεις αυτές περίπου 12 εκατομμύρια δολάρια.

    Εν τω μεταξύ, πέρυσι η Oceangold παρέλαβε τέσσερα νεότευκτα τάνκερ MR, στο πλαίσιο της κοινοπραξίας ClearOcean στην οποία συμμετέχει, ανεβάζοντας τον αριθμό των τάνκερ χημικών και παραγώγων που διαχειρίζεται στα 14. Αντίθετα, το Ocean Schooner ήταν το τελευταίο τάνκερ μεταφοράς αργού στον στόλο της Oceangold.

    Μιλώντας στο TradeWinds, ο Γιάννης Δράγνης ξεκαθάρισε πως η πώληση του Ocean Schooner δεν κρύβει κάποια θεμελιώδη μεταβολή στη στρατηγική της εταιρείας, ενώ πρόσθεσε ότι το πλοίο θα αντικατασταθεί από «νεότερο και πιο αποδοτικό» τονάζ, και η ίδια στρατηγική ισχύει και για την πώληση του TG Aphrodite, που ήταν το δεύτερο γηραιότερο containership της Goldenport.



    ΣΧΟΛΙΑ