• Ναυτιλία

    Γ. Αλαφούζος: Ζημίες για την Okeanis Eco Tankers στο εξάμηνο, αλλά αισιοδοξία για το μέλλον

    Γιάννης Αλαφούζος

    Γιάννης Αλαφούζος. Μέτοχος Okeanis Eco Tankers


    Ζημίες κατέγραψε στο πρώτο εξάμηνο του 2019 η ναυτιλιακή Okeanis Eco Tankers, συμφερόντων της οικογένειας Αλαφούζου, καθώς παραλαμβάνει τα νεότευκτα VLCCs της σε μία περίοδο όπου η αγορά των μεγάλων τάνκερ βρίσκεται σε κάμψη.

    Ειδικότερα, στο α’ εξάμηνο 2019 η εταιρεία παρουσίασε ζημίες 3,1 εκατ. δολαρίων, έναντι ζημιών 400.000 δολαρίων κατά την αντίστοιχη περίοδο του 2018. Η μέση τιμή ναύλωσης των VLCCs της ανέρχεται στα 31.800 δολάρια ημερησίως, των suezmaxes της στα 19.400 δολάρια και των aframaxes στα 18.000 δολάρια.

    Στην ανακοίνωσή της, η Okeanis Eco Tankers αναφέρει πως «συνεχίζει να αποδίδει καλά εμπορικά και τεχνικά, εν μέσω ενός ταχύτατα αναπτυσσόμενου στόλου και αναβαθμίσεων με scrubbers». Υπογραμμίζει επίσης τις αδυναμίες στην αγορά, όπως τις εποχιακές ελλείψεις στα διυλιστήρια, και την έλλειψη φορτίων από τη Μέση Ανατολή, όμως επισημαίνει πως οι προβλέψεις της Διεθνούς Υπηρεσίας Ενέργειας για το δεύτερο μισό του 2019 δείχνουν ισχυρότερη ανάπτυξη, ενώ η αύξηση του στόλου στην αγορά αναμένεται μικρότερη.

    «Συνεχίζουμε να πιστεύουμε σε μία ανάκαμψη της αγοράς των τάνκερ αρχής γενομένης από το γ’ τρίμηνο 2019», τονίζει η εταιρεία.

    Σημειώνεται ότι η Okeanis Eco Tankers παρέλαβε τον Ιούλιο το τρίτο και το τέταρτο από τα έξι νεότευκτα πλοία που έχει παραγγείλει, τα Nissos Santorini και Nissos Antiparos. Τα δύο τελευταία πλοία πρόκειται να παραδοθούν εντός του έτους. Παράλληλα, η εταιρεία ολοκλήρωσε την εγκατάσταση scrubbers στο τάνκερ Poliegos (χωρητικότητας 157.359 dwt, κατασκευής 2017) και δρομολόγησε την ίδια διαδικασία για το πλοίο Milos (χωρητικότητας 157.738 dwt, κατασκευής 2016).

    Η εταιρεία διαθέτει στόλο αποτελούμενο από συνολικά 15 τάνκερ: οκτώ VLCCs, τέσσερα suezmaxes και τρία aframaxes.



    ΣΧΟΛΙΑ