• Ναυτιλία

    Φίλιππος και Αντώνης Λαιμός: Δύο ακόμη νεότευκτα τάνκερ για το στόλο της Enesel

    Φίλιππος (αριστερά) και Αντώνης (δεξιά) Λαιμός, εφοπλιστές Enesel S.A. ναυτιλία

    Φίλιππος (αριστερά) και Αντώνης (δεξιά) Λαιμός, εφοπλιστές Enesel S.A.


    Στην περαιτέρω ισχυροποίηση του στόλου της ναυτιλιακής τους εταιρείας Enesel, προχωρούν οι εφοπλιστές Φίλιππος και Αντώνης Λαιμός.

    Σύμφωνα με το εβδομαδιαίο report της Allied Shipbroking, η Enesel υπέγραψε συμφωνία με το νοτιοκορεάτικο ναυπηγείο Samsung Heavy Industries για την κατασκευή δύο τάνκερ τύπου suezmax, χωρητικότητας 157,000 dwt, τα οποία θα παραλάβει το 2021. Το κόστος κατασκευής τους θα ανέλθει στα 62,2 εκατ. δολάρια έκαστο.

    Αν επιβεβαιωθεί η συμφωνία, πρόκειται για τη δεύτερη κίνηση που πραγματοποιεί η Enesel στον κλάδο των suezmax, αυξάνοντας τα συγκεκριμένου τύπου πλοία που περιλαμβάνονται στο βιβλίο παραγγελιών της σε έξι.

    Σημειώνεται ότι κατά την τελευταία διετία οι δύο εφοπλιστές έχουν πραγματοποιήσει αρκετές κινήσεις ενίσχυσης του στόλου τους, πραγματοποιώντας παραγγελίες σε διάφορα ναυπηγεία της Νοτίου Κορέας.

    Το 2017 ξεκίνησαν με την παραγγελία τεσσάρων VLCC στο Hyundai Heavy Industries, σε μία περίοδο κατά την οποία οι τιμές στα νεότευκτα βρίσκονταν σε αρκετά χαμηλότερα επίπεδα από τα σημερινά. Η Enesel έχει παραλάβει τα τρία από αυτά ενώ φέτος είναι προγραμματισμένο να παραλάβει και το τέταρτο.

    Πέρυσι το καλοκαίρι η εταιρεία εστίασε στα aframax, με την παραγγελία δύο τάνκερ στο ναυπηγείο Daehan Shipbuilding, τα οποία θα παραλάβει το 2020. Στο ίδιο ναυπηγείο έχει παραγγείλει και τέσσερα suezmaxes, τα οποία θα είναι εξοπλισμένα με scrubbers και η παράδοσή τους προγραμματίζεται ανάμεσα στα τέλη του 2020 και το πρώτο τρίμηνο του 2021.

    Ενδιαφέρον Ελλήνων εφοπλιστών για τάνκερ suezmax

    Αρκετοί Έλληνες πλοιοκτήτες έχουν εστιάσει φέτος το ενδιαφέρον του στα δεξαμενόπλοια τύπου suezmax.

    Η ναυτιλιακή Maran Tankers του εφοπλιστή Γιάννη Αγγελικούση.πρόσθεσε πριν από λίγο καιρό ένα ακόμη δεξαμενόπλοιο τύπου suezmax, χωρητικότητας 158,000 dwt, στο βιβλίο παραγγελιών της, ασκώντας την δεύτερη -και τελευταία- option που περιλάμβανε προηγούμενη συμφωνία της με το νοτιοκορεάτικο ναυπηγείο Daehan Shipbuilding.

    Στην παραγγελία δύο δεξαμενόπλοιων τύπου suezmax προχώρησε σύμφωνα με πληροφορίες, στο τέλος Μαΐου, η ναυτιλιακή Kyklades Maritime, συμφερόντων της οικογένειας Αλαφούζου. Σύμφωνα με την Allied Shipbroking η εταιρεία έκλεισε συμφωνία με το νοτιοκορεάτικο ναυπηγείο Hyundai Samho για την κατασκευή δύο τάνκερ χωρητικότητας 158,000 dwt, τα οποία θα παραδοθούν το 2021.  Το τίμημα της συναλλαγής δεν έγινε γνωστό.

    Στα ιαπωνικά ναυπηγεία Japan Marine United θα κατασκευαστεί το πρώτο νεότευκτο πλοίο της ναυτιλιακής Samos Steamship (συμφερόντων της οικογένειας Ιγγλέση) από το 2015. Πηγές αναφέρουν ότι η εταιρεία παρήγγειλε ένα τάνκερ suezmax χωρητικότητας 159.000 dwt, με ημερομηνία παράδοσης μέσα στο 2021.

    Η ναυτιλιακή Avin International, συμφερόντων της οικογένειας Βαρδινογιάννη, σύμφωνα με report της Allied Shipbroking, προχώρησε σε συμφωνία με το νοτιοκορεάτικο ναυπηγείο Hyundai Heavy Industries, για την κατασκευή δύο τάνκερ suezmax, χωρητικότητας 158,000 dwt. Η τιμή τους, σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, ανέρχεται στα 64 εκατ. δολάρια έκαστο, ενώ θα είναι εξοπλισμένα με scrubbers και θα παραδοθούν στη ναυτιλιακή το 2021.



    ΣΧΟΛΙΑ