• Ναυτιλία

    Έξι στις εννέα εταιρείες μεταφοράς κοντέινερ εμφανίζουν λειτουργικές ζημιές

    FILE PHOTO: CMA CGM Louis Bleriot and a Maersk Line container ship pass through the Suez Canal in Ismailia, Egypt July 7, 2021. Picture taken July 7, 2021. REUTERS/Amr Abdallah Dalsh


    Τα μέσα λειτουργικά περιθώρια των σημαντικότερων ναυτιλιακών κολοσσών του κόσμου που δραστηριοποιούνται στις μεταφορές εμπορευματοκιβωτίων εμφανίζουν ζημιές, σε εκτιμώμενη τιμή -3%, το τελευταίο τρίμηνο του 2023, σηματοδοτώντας το πρώτο αρνητικό αποτέλεσμα για τον κλάδο τα τελευταία χρόνια», σύμφωνα με το τελευταίο ρεπορτάζ από την Alphaliner .

    Το τριμηνιαίο λειτουργικό περιθώριο «επαναφέρει τις εταιρείες στα επίπεδα που είδαν τελευταία φορά στις αρχές του 2018 και είναι χαμηλότερο από τον μέσο όρο -0,2% που καταγράφηκε τη δεκαετία πριν από τον Covid-19», προσθέτει η γνωστή εταιρεία συμβούλων.

    Σύμφωνα με τον επικεφαλής αναλυτή της Xeneta, Peter Sand, «τα αποτελέσματα του τέταρτου τριμήνου του 2023 δείχνουν ότι υπάρχουν σημαντικές οικονομικές προκλήσεις μπροστά για τους πλοιοκτήτες».

    Ωστόσο, οι προβλέψεις για το 2024, υπό το πρίσμα της διεθνούς γεωπολιτικής συγκυρίας, είναι πιο δύσκολες από ποτέ.

    Η τελευταία έκθεση της Alphaliner αναλύει τα αποτελέσματα των εννέα μεγάλων εταιρειών μεταφοράς κοντέινερ που δημοσιοποιούν τις οικονομικές εκθέσεις τους κάθε τρίμηνο.

    Στον Πίνακα δεν περιλαμβάνεται η κορυφαία εταιρεία του κλάδου MSC, η οποία δεν δημοσιεύει ποτέ τους οικονομικούς της λογαριασμούς.

    Η είσοδος σε αρνητικό έδαφος του λειτουργικού περιθωρίου έρχεται, δεδομένου ότι έξι από τους εννέα εταιρείες κατέγραψαν λειτουργικές ζημίες τους τελευταίους τρεις μήνες του έτους, συμπεριλαμβανομένων για πρώτη φορά εταιρειών όπως η Hapag-Lloyd και η One.

    Συνολικά, το μέσο λειτουργικό περιθώριο παρέμεινε θετικό κατά τη διάρκεια του έτους, γύρω στο 4%. Για τις μεγάλες εταιρείες, τα περιθώρια εξακολουθούν να είναι υψηλότερα από το 2019.

    «Ωστόσο, η Zim και οι εταιρείες της Ταϊβάν Yang Ming και Wan Hai κατέγραψαν λειτουργικές απώλειες και επομένως αρνητικά περιθώρια καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους, γεγονός που αντιπροσωπεύει μείωση του ελλείμματος ταχύτερα από το αναμενόμενο». υπογραμμίζει η Alphaliner.

    Η Maersk , ο δεύτερος μεγαλύτερος πλοιοκτήτης τακτικών γραμμών στον κόσμο, γνωστοποίησε το χαμηλότερο λειτουργικό περιθώριο το τέταρτο τρίμηνο, πτώση -12,8%, αλλά παρέμεινε θετική για ολόκληρο το έτος (6,6%).

    Διαβάστε επίσης



    ΣΧΟΛΙΑ