Ναυτιλία

Επενδύσεις 2,07 δισ. δολ. από τους Έλληνες εφοπλιστές στην αγορά second hand πλοίων

Μάριος Ηλιόπουλος, Νικόλας Μαρτίνος, Χάρης Βαφειάς


Κεφάλαια ύψους 2,07 δισ. δολαρίων έχουν επενδύσει από τις αρχές του έτους οι Έλληνες εφοπλιστές για την εξαγορά 115 μεταχειρισμένων πλοίων, δίνοντας έμφαση στην αγορά ξηρού φορτίου.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της VesselsValue, οι εγχώριοι πλοιοκτήτες διέθεσαν 844,1 εκατ. δολάρια για την απόκτηση 67 φορτηγών πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου, 774,2 εκατ. δολάρια για την εξαγορά 29 δεξαμενόπλοιων, 232 εκατ. δολάρια για τέσσερα κρουαζιερόπλοια και 115,8 εκατ. δολάρια για εννέα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.

Όσον αφορά το αγοραστικό ενδιαφέρον που υπήρξε ανά μήνα, το 2020 ξεκίνησε δυναμικά αφού τον Ιανουάριο εξαγοράστηκαν από ελληνικές ναυτιλιακές 28 πλοία συνολικής αξίας 522,1 εκατ. δολαρίων. Τους επόμενες μήνες, μετά και την εμφάνιση της πανδημίας, η κινητικότητα ήταν πιο περιορισμένη, ενώ το ενδιαφέρον αυξήθηκε και πάλι τον Ιούλιο, κατά τον οποίο οι Έλληνες εφοπλιστές εξαγόρασαν 22 μεταχειρισμένα πλοία, συνολικής αξίας 478, 3 εκατ. δολαρίων.

Πηγή: VesselsValue

Όσον αφορά τους πρωταγωνιστές των εξαγορών με βάση την αξία των πλοίων που απέκτησαν, σύμφωνα με τα στοιχεία της VesselsValue, στην πρώτη θέση βρέθηκε η Sea Jets, συμφερόντων της οικογένεια Ηλιόπουλου, η οποία κατά πληροφορίες έχει εξαγοράσει τρία κρουαζιερόπλοια, συνολικής αξίας 211,1 εκατ. δολαρίων.

Παρά το γεγονός ότι η εταιρεία δεν έχει επιβεβαιώσει την απόκτηση των πλοίων, σύμφωνα με δημοσιεύματα είναι η νέα ιδιοκτήτρια του κρουαζιερόπλοιου Oceana, κατασκευής 2000, το οποίο πούλησε στις αρχές Ιουνίου η P&O Cruises,  θυγατρική της Carnival Corp. Το κρουαζιερόπλοιο έχει μετονομαστεί σε Queen of the Oceans.

Παράλληλα, η εταιρεία του εφοπλιστή Μάριου Ηλιόπουλου συνδέεται κατά πληροφορίες και με την εξαγορά δύο ακόμη κρουαζιερόπλοιων. Πηγές αναφέρουν ότι στο τέλος Αυγούστου απέκτησε τα πλοία Veendam κατασκευής 1996 και Maasdam κατασκευής 1993, τα οποία διαχειρίζονταν η Holland America Line, επίσης θυγατρικής της Carnival. Μάλιστα, το Veendam έχει ήδη μετονομαστεί σε Aegean Majesty.

Κεφάλαια 104,7 εκατ. δολαρίων έχει διαθέσει η ναυτιλιακή  Thenamaris συμφερόντων του εφοπλιστή Νικόλα Μαρτίνου, για την εξαγορά δύο πλοίων, σύμφωνα με τα στοιχεία της VesselsValue.

Στις αρχές του καλοκαιριού ενίσχυσε το στόλο της με ένα νεότευκτο VLCC, το χωρητικότητας 300,000 dwt τάνκερ καταγεγραμμένο ως hull no. 5473, το οποίο είχε παραγγείλει αρχικά η ναυτιλιακή Sinokor Merchant Marine στο ναυπηγείο DSME. To πλοίο είναι εξοπλισμένο με scrubber, ενώ η τιμή της εξαγοράς, σύμφωνα με τη VV, ανήλθε στα 94 εκατ. δολάρια.

Τους προηγούμενους μήνες η ναυτιλιακή απέκτησε το πλοίο San Francisco II (χωρητικότητας 4.900 teu, κατασκευής 2009), το οποίο μετονομάστηκε σε Seamelody.

Ακολουθεί η  StealthGas, του εφοπλιστή Χάρη Βαφειά, η οποία σύμφωνα με τα στοιχεία της VV έχει εξαγοράσει τρία πλοία, συνολικής αξίας 81 εκατ. δολαρίων.

Η εταιρεία απέκτησε τρία πλοία μεταφοράς LPG από τη γερμανική Hartmann Reederei, τον περασμένο Φεβρουάριο. Πρόκειται για τα πλοία Gaschem Bremen, Gaschem Stade και Gaschem Hamburg, χωρητικότητας 34,300 cbm, τα οποία κατασκευάστηκαν το 2010 στο ναυπηγείο της Νοτίου Κορέας Hyundai Mipo. Η εξαγορά πραγματοποιήθηκε μέσω μίας κοινοπραξίας που δημιούργησε ο εφοπλιστής, στην οποία η ελληνικών συμφερόντων ναυτιλιακή κατέχει μερίδιο 51%.

Τον περασμένο Απρίλιο, σύμφωνα με την VesselsValue, το VLCC Olympic Leader (309,300 DWT, κατασκευής 2005) πουλήθηκε στην ελληνικών συμφερόντων εταιρεία Altomare έναντι 39,7 εκατ. δολαρίων. Επίσης, σύμφωνα με την Allied Shipbroking η ίδια ναυτιλιακή έχει αποκτήσει και το χωρητικότητας 319,254 dwt τάνκερ TI Hellas, κατασκευής 2005, έναντι 38,3 εκατ. δολαρίων.

Κεφάλαια 77,8 εκατ. δολαρίων έχει διαθέσει για την εξαγορά δύο πλοίων και η  Eurotankers, του εφοπλιστή Ηλία Γκότση. Σύμφωνα με report της Clarksons Platou, τον Ιούλιο εξαγόρασε από την επίσης ελληνικών συμφερόντων εταιρεία Vanda Marine το χωρητικότητας 320,000-dwt τάνκερ Hra (κατασκευής 2011). H τιμή πώλησης εκτιμάται στα 46 εκατ. δολάρια.

Λίγους μήνες πριν, τον περασμένο Απρίλιο, πληροφορίες ανέφεραν ότι πλήρωσε 32 εκατ. δολάρια για την απόκτηση του χωρητικότητας 104,600-dwt Nanyang Star (κατασκευής 2012), το οποίο στη συνέχεια μετονόμασε σε Eurostrength.

Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση


ΣΧΟΛΙΑ