• Ναυτιλία

    Αυξημένη κινητικότητα στην αγορά μεταχειρισμένων πλοίων – Οι τελευταίες κινήσεις των Ελλήνων εφοπλιστών

    ναυλαγορά ναυτιλία


    Αυξημένη δραστηριότητα σημειώθηκε τις τελευταίες ημέρες στην αγορά μεταχειρισμένων πλοίων, με τον κλάδο ξηρού φορτίου να βρίσκεται στο επίκεντρο.

    Όπως αναφέρουν αναλυτές, η βελτίωση της ψυχολογίας σε συνδυασμό με τα επίπεδα των ναύλων στη συγκεκριμένη κατηγορία επηρέασαν τις κινήσεις των αγοραστών.

    Μάλιστα, εκτιμούν ότι με την υποχώρηση των τιμών στα second hand πλοία και τις θετικές προσδοκίες των αγοραστών, το ενδιαφέρον αναμένεται να παραμείνει ζωηρό. Ωστόσο, ο όγκος των συναλλαγών πιθανότατα θα επηρεαστεί από τη συνήθη χαλάρωση της καλοκαιρινής περιόδου.

    Αρκετές κινήσεις πραγματοποίησαν το τελευταίο διάστημα, μεταξύ άλλων, και ορισμένοι Έλληνες εφοπλιστές.

    Ειδικότερα, στην εξαγορά δύο φορτηγών τύπου kamsarmax της εταιρείας BW Dry Cargo προχώρησε η ναυτιλιακή Centrofin, συμφερόντων του εφοπλιστή Δημήτρη Προκοπίου.

    Στο εβδομαδιαίο της report η Seasure Shipbroking αναφέρει ότι η εταιρεία του κ. Προκοπίου απέκτησε το χωρητικότητας 83,400-dwt BW Barley και το χωρητικότητας 81,500-dwt BW Einkorn (κατασκευής 2010) στην τιμή των 14,45 εκατ. δολ. και 14,22 εκατ. δολαρίων αντίστοιχα. Σύμφωνα με τη VesselsValue η αξία των δύο πλοίων εκτιμάται στα 14,2 και 14 εκατ. δολάρια αντίστοιχα.

    Στην εξαγορά ενός μεταχειρισμένου containership προχώρησε η ναυτιλιακή  Costamare, συμφερόντων του εφοπλιστή Κωστή Κωνσταντακόπουλου, όπως αναφέρουν πληροφορίες.

    Σύμφωνα με το εβδομαδιαίο report της Allied Shiprobroking, η εταιρεία απέκτησε στο post panamax MOL Paradise, χωρητικότητας 6,355 TEU, κατασκευής 2005, στην τιμή των 10 εκατ. δολαρίων.

    Σημειώνεται ότι η εισηγμένη στο χρηματιστήριο των ΗΠΑ εταιρεία, είχε προχωρήσει στις αρχές του καλοκαιριού στην πώληση δύο εκ των παλαιότερων containerships του στόλου της. Ναυλομεσιτικές πηγές ανέφεραν ότι πούλησε το χωρητικότητας 7,403 teu post-panamax Kure, κατασκευής 1996, στην τιμή των 318 εκατ. δολαρίων ανά ldt, δηλαδή περίπου 10,5 εκατ. δολ., καθώς και το χωρητικότητας 7,403 teu πλοίο Kokura, κατασκευής 1997, στην τιμή των 330 δολαρίων ανά ldt.

    Στο στόλο της  Eurotankers, του εφοπλιστή Ηλία Γκότση, πέρασε, σύμφωνα με το εβδομαδιαίο report της Clarksons Platou, το χωρητικότητας 320,000-dwt τάνκερ Hra (κατασκευής 2011). H τιμή πώλησης εκτιμάται στα 46 εκατ. δολάρια.

    Η Erasmus Shipinvest, διεθνής εταιρεία με έδρα την Ελλάδα, εξαγόρασε έναντι 13,5 εκατ. δολαρίων, το handy Pegasus Ocean, χωρητικότητας 34,512 dwt, το οποίο κατασκευάστηκε το 2015, στο ναυπηγείο Muroran Dock της Ιαπωνίας, αναφέρει η Allied Shiprobroking.

    Η συγκεκριμένη ναυτιλιακή είχε εξαγοράσει το Μάιο δύο ακόμη φορτηγά πλοία τύπου handysize, τα Sharpnes, χωρητικότητας 35,510 dwt και Swiftnes έναντι 13 εκατ. δολ. έκαστο, που κατασκευάστηκαν το 2015.

    Διίστανται οι πληροφορίες σχετικά με το νέο ιδιοκτήτη των χωρητικότητας 57,000 dwt φορτηγών πλοίων Ithomi και Parnon, κατασκευής 2011, που πουλήθηκαν στην τιμή των 15,5 εκατ. δολαρίων.

    Σύμφωνα με τις εταιρείες Clarksons Platou και Anchor Shipbroking, κατέληξε σε ελληνικών συμφερόντων εταιρεία. Από την άλλη η Banchero Costa αναφέρει ότι οι αγοραστές είναι Κινέζοι, ενώ η Allied Shiprobroking επισημαίνει ότι δεν έχει γίνει γνωστό το όνομα του αγοραστή.



    ΣΧΟΛΙΑ