• Ναυτιλία

    Ελληνική ναυτιλιακή επιστρέφει στο προσκήνιο μετά από δέκα χρόνια

    Γιάννης Χανδρής ναυτιλία

    Γιάννης Χανδρής, εφοπλιστής Chandris Hellas


    Στο προσκήνιο επανέρχεται μετά από χρόνια μία ιστορική ναυτιλιακή εταιρεία συμφερόντων του εφοπλιστή Ιωάννη Χανδρή, η οποία παρέμενε ανενεργή την τελευταία δεκαετία περίπου.

    Ο λόγος για την Dominion International Services, η οποία εμφανίζεται σύμφωνα με την Equasis να διαθέτει πλέον στον στόλο της ένα πλοίο, το Trade Vision (χωρητικότητας 81.800 dwt, κατασκευής 2011), το οποίο έχει μετονομαστεί σε India Vision.

    Το συγκεκριμένο πλοίο, το οποίο προηγουμένως ανήκε στον στόλο της χρεοκοπημένης Toisa του Γρηγόρη Καλλιμανόπουλου, φερόταν να έχει πωληθεί σε ελληνική εταιρεία έναντι 14,5 εκατ. δολαρίων, όμως δεν είχε επιβεβαιωθεί επίσημα καμία πληροφορία. Πλέον, είναι σαφές πως το πλοίο, το οποίο ήταν το παλαιότερο kamsarmax στον στόλο της Toisa, αποκτήθηκε από την Dominion, η οποία μάλιστα στο παρέλαβε τον Νοέμβριο, και τοποθετήθηκε άμεσα στο panamax pool της M2Μ, όπου σύμφωνα με ναυλομεσίτες βρήκε απασχόληση αυτήν την εβδομάδα για έξι έως δέκα μήνες, έναντι 12.000 δολαρίων ημερησίως.

    Η Dominion, που εμφανίζεται να ανήκει στον Ιωάννη Χανδρή, έχει μακρά ιστορία, καθώς σύμφωνα με την IHS Markit ιδρύθηκε το 1969. Ωστόσο, σύμφωνα με το TradeWinds, τα τελευταία δέκα και πλέον χρόνια δε φαινόταν να έχει στην ιδιοκτησία της ή υπό τη διαχείρισή της κανένα πλοίο.

    Αξίζει να σημειωθεί ότι πρόκειται για ένα ακόμα πλοίο της Toisa που κατέληξε σε ελληνικά χέρια, όπως και τα περισσότερα από τα 26 πλοία της εταιρείας. Συνολικά 20 πλοία κατέληξαν σε εταιρείες ελληνικών συμφερόντων, και τα υπόλοιπα έξι νεότευκτα τάνκερ (τρία suezmaxes και τρία aframaxes) τα αγόρασε η Zodiac Maritime έναντι 280 εκατ. δολαρίων. Τα περισσότερα πλοία απέκτησε ο εφοπλιστής Διαμαντής Διαμαντίδης με 7 (τρία suezmaxes και τέσσερα kamsarmaxes), ενώ άλλα τρία απέκτησε η Avin International της οικογένειας Βαρδινογιάννη.

    Συνολικά, η πώληση των 26 πλοίων της Toisa εκτιμάται ότι απέφερε περί τα 690 εκατομμύρια δολάρια.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Β. Μαυρολέων: Έτσι ανανεώνει τον στόλο της η Niovis Shipping

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:   Οι πρωταγωνιστές της second hand αγοράς πλοίων για το 2018. Ελληνική ναυτιλιακή στην πρώτη θέση

    MH ΧΑΣΕΤΕ:  Ν. Μαρτίνος: Η επικερδής κίνηση της Thenamaris



    ΣΧΟΛΙΑ