Ναυτιλία

Έλληνες εφοπλιστές: Νέες παραγγελίες πλοίων αξίας 3,45 δισ. δολαρίων το 2020 – Οι πρωταγωνιστές

επάνω: Ε. Πιστιόλης, Δ. Προκοπίου, Α. Αγγελικούση μέση: Γ. Αγγελικούσης, Π. Κασιδόκωστας-Λάτσης, Γ. Προκοπίου κάτω: Γ. Αλαφούζος, Θ. Κυριακού


Μειωμένες σχεδόν στο ήμισυ ήταν σε αξία οι νέες παραγγελίες πλοίων που πραγματοποίησαν φέτος οι Έλληνες εφοπλιστές σε σχέση με πέρυσι,  εστιάζοντας το ενδιαφέρον τους σχεδόν αποκλειστικά στον κλάδο των τάνκερ.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που επεξεργάστηκε για το mononews.gr η VesselsValue, οι εγχώριοι πλοιοκτήτες προχώρησαν σε παραγγελίες ναυπήγησης 57 νέων πλοίων συνολικής αξίας 3,45 δισ. δολαρίων, από τις αρχές του έτους μέχρι τις 23 Δεκεμβρίου. Το μεγαλύτερο μέρος από το ποσό αυτό, και συγκεκριμένα τα 3,19 δισ. δολάρια αφορούν σε συμφωνίες κατασκευής 53 τάνκερ, ενώ έχουν γίνει ακόμη παραγγελίες για δύο bulker αξίας 24 εκατ. δολαρίων, ένα πλοίο μεταφοράς LNG αξίας 186 εκατ. δολαρίων και ένα LPG αξίας 46 εκατ. δολαρίων.

Οι νέες παραγγελίες πλοίων έχουν υποχωρήσει φέτος σε ιστορικά χαμηλά επίπεδα στο σύνολο της ναυτιλίας διεθνώς, γεγονός που σύμφωνα με τους αναλυτές αποδίδεται στο συνδυασμό της αβεβαιότητας σχετικά με τους περιβαλλοντικούς κανονισμούς, τις οικονομικές επιπτώσεις από την πανδημία και την έλλειψη χρηματοδότησης.

Σε ανάλυση της, η Clarkson Research ανέφερε ότι οι νέες παραγγελίες πλοίων ως ποσοστό επί του παγκόσμιου στόλου, έχουν υποχωρήσει σε μόλις 7,1%, το χαμηλότερο επίπεδο από το 1989.

Οι πρωταγωνιστές

Τις περισσότερες παραγγελίες,  σύμφωνα με τα στοιχεία της VesselsValue, έχει πραγματοποιήσει ο εφοπλιστής Ευάγγελος Πιστιόλης. H ναυτιλιακή του Central Mare έχει υπό κατασκευή επτά τάνκερ συνολικής αξίας 539 εκατ. δολαρίων. Από αυτά, τα τέσσερα είναι τύπου VLCC, αξίας 350 εκατ. δολαρίων.

Σημειώνεται ότι ο Έλληνας πλοιοκτήτης εισήλθε στην αγορά των υπερτάνκερ φέτος την Άνοιξη, υπογράφοντας συμφωνία με το ναυπηγείο Hyundai Heavy Industries Group (HHI) για την κατασκευή δύο δεξαμενόπλοιων χωρητικότητας 300,000 dwt, χωρίς ωστόσο να έχει γίνει γνωστό το τίμημα της συναλλαγής. Στο τέλος Σεπτεμβρίου, προχώρησε στην παραγγελία δύο ακόμη ίδιων τάνκερ, στο ίδιο ναυπηγείο.

Επίσης, στις αρχές του 2020 παρήγγειλε δύο τάνκερ suezmax χωρητικότητας 158.000 dwt το καθένα, συνολικού κόστους κοντά στα 130 εκατ. δολάρια. Η νέα παραγγελία έγινε στα ναυπηγεία Hyundai Heavy Industries, με ημερομηνία παράδοσης το πρώτο εξάμηνο του 2021.

Στην παραγγελία οκτώ τάνκερ προχώρησε, σύμφωνα με τη VV η Dyancom Tankers, του εφοπλιστή Γιώργου Προκοπίου, συνολικής αξίας 463 εκατ. δολαρίων. Σημειώνεται ότι οι αρχικές συζητήσεις ανάμεσα στον ισχυρό πλοιοκτήτη και το κινέζικο ναυπηγείο New Times Shipbuilding, με το οποίο διατηρεί μακροχρόνια συνεργασία, είχαν γίνει στις αρχές του 2020, πριν το θέμα του κορονοϊού λάβει τόσο μεγάλη έκταση, και επρόκειτο για πλοία τύπου VLCC και suezmax.

Τα VLCC είναι δύο και υπολογίζεται ότι το κόστος τους θα ανέλθει στα 188 εκατ. δολάρια.

Η ναυτιλιακή Athenian Sea Carriers, συμφερόντων της οικογένειας Κυριακούυπέγραψε επιστολή προσθέσεων για την κατασκευή δύο τάνκερ VLCC, με το ναυπηγείο Hyundai Heavy Industries της Νοτίου Κορέας. Η συμφωνία περιλαμβάνει και option για δύο επιπλέον πλοία. Σύμφωνα με τα στοιχεία της VesselsValue, η αξία των τεσσάρων δεξαμενόπλοιων υπολογίζεται στα 360 εκατ. δολάρια.

Παραγγελίες ύψους 260 εκατ. δολαρίων έχει πραγματοποιήσει η Pantheon Tankers, του ομίλου Άννας Αγγελικούση, σύμφωνα με την VV. Σημειώνεται ότι ο στόλος της Άννας Αγγελικούση, η οποία φέτος αναδείχθηκε προσωπικότητα της χρονιάς στα Lloyd’s List Greek Shipping Awards 2020, αλλά και των γιών της Φραγκίσκου και Αντώνη Κανελλάκη, ισχυροποιείται με σταδιακά και προσεκτικά βήματα και βρίσκεται στην έβδομη θέση, μεταξύ των Ελλήνων εφοπλιστών όσον αφορά την αξία του.

Στην παραγγελία νέων τάνκερ suezmax προχώρησε και η ναυτιλιακή Nereus Shipping, θυγατρικής της CM Lemos, συμφερόντων της οικογένειας Λαιμού, κλείνοντας συμφωνία με το ναυπηγείο Hyundai Heavy Industries. Η ναυτιλιακή παρήγγειλε δύο τάνκερ μεταφοράς αργού πετρελαίου χωρητικότητας 158,000 dwt, με option για την κατασκευή δύο επιπλέον, στην τιμή των 61 εκατ. δολαρίων. Η παράδοση των πλοίων έχει προγραμματιστεί για το 2022.

Με την παραγγελία ενός νέου τάνκερ μεταφοράς LNG συνδέουν ναυλομεσιτικές πηγές τη ναυτιλιακή Maran Gas, συμφερόντων του ομίλου Γ. ΑγγελικούσηΤο ναυπηγείο της Νοτίου Κορέας Samsung Heavy Industries ανακοίνωσε ότι έκλεισε συμφωνία για την κατασκευή πλοίου μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου αξίας περίπου 186 εκατ. δολαρίων, χωρίς ωστόσο να αναφέρει το όνομα του αγοραστή. Το πλοίο θα παραδοθεί στην εταιρεία τον Ιούλιο 2023.

Η Centrofin, συμφερόντων του εφοπλιστή Δημήτρη Προκοπίου,  υπέγραψε συμφωνία με το ναυπηγείο Samsung Heavy Industries για την κατασκευή τριών δεξαμενόπλοιων suezmax με option για δύο επιπλέον, στην τιμή των 58 εκατ. δολαρίων έκαστο. Η παράδοση των νεότευκτων προγραμματίστηκε για το 2022.

Στην αγορά των σούπερ τάνκερ εισέρχεται η Latsco Shipping, ο ναυτιλιακός βραχίονας του ομίλου Λάτση, με επικεφαλής από το 2012 τον Πάρι Κασιδόκωστα– Λάτση. Η εταιρεία προχώρησε σε συμφωνία με τα ναυπηγεία της Hyundai Heavy στη Νότια Κορέα για την κατασκευή δύο τάνκερ VLCC, το κόστος των οποίων, σύμφωνα με την VesselsValue, θα ανέλθει στα 174 εκατ. δολάρια. Η παράδοση τους ορίστηκε για το 2022.

Η Kyklades Maritime, συμφερόντων της οικογένειας  Αλαφούζου, υπέγραψε συμφωνία με το ναυπηγείο της Νοτίου Κορέας Hyundai Heavy Industries (HHI) για την κατασκευών δύο δεξαμενόπλοιων μεταφοράς αργού πετρελαίου τύπου VLCC, συνολικής αξίας 172 εκατ. δολαρίων.

Η Unisea Shipping, του εφοπλιστή Αδαμάντιου Λαιμού έχει παραγγείλει δύο τάνκερ suezmax, που θα κατασκευαστούν στο ναυπηγείο Samsung Heavy Industries. Το κόστος τους θα ανέλθει στα 110 εκατ. δολάρια.

 

Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση

 


ΣΧΟΛΙΑ