• Ναυτιλία

    Έλληνες εφοπλιστές: Επενδύσεις άνω των 550 εκατ. δολαρίων σε τάνκερ και bulker σε 1,5 μήνα

    Ν. Τσάκος, Στ. Τσαντάνης (πάνω), Π. Διαμαντίδης, Α. Μιχαλόπουλος (κάτω)


    Μπαράζ αγορών μεταχειρισμένων πλοίων πραγματοποιούν εν μέσω θέρους οι Έλληνες εφοπλιστές, έχοντας επενδύσει από τις αρχές Ιουνίου μέχρι τα μέσα Ιουλίου συνολικά κεφάλαια άνω των 550 εκατ. δολαρίων.

    Από τις αρχές του καλοκαιριού και μετά υπήρξε έντονη κινητικότητα σε αγοραπωλησίες πλοίων από τις ελληνικές ναυτιλιακές, αναφέρει ο Γιάννης Παργανάς, επικεφαλής ανάλυσης της Intermodal.

    Συγκεκριμένα, επισημαίνει ότι κατά τον τελευταίο 1,5 μήνα, η συνολική αξία των αγορασθέντων πλοίων χύδην φορτίου -17 πλοία συμπεριλαμβανομένου ενός του οποίου η τιμή δεν έγινε γνωστή- ξεπερνά τα 264,5 εκατ. δολάρια. Αντίστοιχα, η συνολική αξία των δεξαμενόπλοιων που εξαγοράστηκαν, συνολικά 15, ξεπερνά τα 287,4 εκατ. δολάρια.

    Ωστόσο, ο κ. Παργανάς διευκρινίζει ότι σε 80 από τις πωλήσεις που έχουν καταγραφεί διεθνώς το συγκεκριμένο διάστημα οι αγοραστές παραμένουν άγνωστοι και δεδομένου ότι ένα μέρος από αυτά τα πλοία που άλλαξαν χέρια πιθανόν να εντάχθηκαν σε στόλους ελληνικών ναυτιλιακών, οι συνολικές επενδύσεις των εγχώριων εφοπλιστών υπερβαίνουν ίσως και αρκετά τα 552 εκατ. δολάρια σε 1,5 μήνα.

    Οι σημαντικότερες κινήσεις

    Ένα τάνκερ VLCC ενέταξε στον στόλο της η Tsakos Energy Navigation (TEN), συμφερόντων του εφοπλιστή Νίκου Τσάκου. Σύμφωνα με την Intermodal εξαγόρασε το Elandra Everest, χωρητικότητας 299,999 dwt που κατασκευάστηκε το 2020, έναντι 95 εκατ. δολαρίων.

    Ο διαφοροποιημένος στόλος της TEN αποτελείται από 70 πλοία διπλού κύτους, συμπεριλαμβανομένων τεσσάρων πλοίων aframax διπλού καυσίμου που είναι υπό κατασκευή. Διαθέτει δεξαμενόπλοια μεταφοράς αργού πετρελαίου, προϊόντων πετρελαίου καθώς και LNG carriers.

    Η ναυτιλιακή Newport, συμφερόντων του εφοπλιστή Γιώργου Χατζή, συνδέεται με την εξαγορά δύο φορτηγών πλοίων της δανέζικης Lauritzen.

    Πρόκειται για τα χωρητικότητας 38,200 dwt, Milau Bulker και Eva Bulker, κατασκευής 2012 και τα δύο, τα οποία κατά την Intermodal απέκτησε έναντι 23 εκατ. δολαρίων έκαστο. Μάλιστα, το Eva Bulker έχει μετονομαστεί σε Agia Fotini, σύμφωνα με το marinetraffic.

    Η εισηγμένη ναυτιλιακή εταιρεία στο Nasdaq, Performance Shipping της οικογένειας Παληού, πρόσθεσε στον στόλο των δεξαμενόπλοιων της, το Maran Sagitta (χωρητικότητας 105,071 dwt), που κατασκευάστηκε το 2009, καταβάλλοντας 27,6 εκατομμύρια δολάρια.

    Το πλοίο που θα μετονομαστεί σε P. Sophia ανήκε στην Maran Tankers, της Μαρίας Αγγελικούση.

    Με ένα τάνκερ τύπου MR ενίσχυσε τον στόλο της η ναυτιλιακή Velos Tankers του εφοπλιστή Πασχάλη Διαμαντίδη, που παραμένει εστιασμένη στον τομέα μεταφοράς παραγώγων πετρελαίου.

    Πρόκειται για το Hafnia Green, χωρητικότητας 40,000-dwt και κατασκευής 2007, που πουλήθηκε στην τιμή των 11,9 εκατ. δολαρίων. Το πλοίο μετονομάστηκε σε Velos Topaz και σηματοδοτεί την επιστροφή της εταιρείας στη second hand αγορά μετά από περίπου οκτώ μήνες.

    Η Velos Tankers ιδρύθηκε το καλοκαίρι του 2019, με έδρα στα νησιά Μάρσαλ, και εισήλθε δυναμικά στην αγορά προχωρώντας άμεσα σε εξαγορές δεξαμενόπλοιων μεταφοράς παραγώγων πετρελαίου.

    Στην εξαγορά τεσσάρων τάνκερ προχώρησε η ναυτιλιακή United Maritime Corporation, με επικεφαλής τον Σταμάτη Τσαντάνη.

    Η εταιρεία επεκτείνεται στα δεξαμενόπλοια με την απόκτηση δύο Aframax μεταφοράς αργού πετρελαίου και δύο LR2 product tankers. Η συνολική αξία της συναλλαγής ανήλθε στα 79,5 εκατ. δολάρια

    Η χαμηλών τόνων ναυτιλιακή εταιρεία Aerio Shipmanagement εξαγόρασε το δεξαμενόπλοιο Daisy M, χωρητικότητας 50,319 dwt και κατασκευής 2008.

    Σύμφωνα με την Intermodal, η εταιρεία που ιδρύθηκε το 2008 από τον Αθανάσιο Κοσσίδα, κατέβαλε 15 εκατ. δολάρια για τη συναλλαγή.

    Στην Nereus Shipping, θυγατρικής της CM Lemos, κατέληξε το χωρητικότητας 82.308 dwt φορτηγό πλοίο Nord Luna, κατασκευής 2020. Το τίμημα της εξαγοράς ανήλθε κατά την Intermodal στα 36,5 εκατ. δολάρια.

    H Transmed Shipping του Χαράλαμπου Μυλωνά πρόσθεσε στο στόλο της το suezmax Marvin Star (χωρητικότητας 158,000 dwt, κατασκευής 2009) έναντι 26,4 εκατ. δολαρίων. Η αξία του σύμφωνα με τη VesselsValue εκτιμάται στα 29,8 εκατ. δολάρια.

    Διαβάστε ακόμη:

    Costamare: Πούλησε και δεύτερο bulker εξασφαλίζοντας σημαντικά κέρδη



    ΣΧΟΛΙΑ