Ναυτιλία

Έλληνες εφοπλιστές: Μπαράζ αγορών και ναυπήγησης πλοίων από Μαρτίνο, Αγγελικούση, Τσάκο, Πίττα, Οικονόμου, Βαφειά

Ανδρέας Μαρτίνος, Μαρία Αγγελικούση, Νίκος Τσάκος, Αριστείδης Πίττας, Γιώργος Οικονόμου, Χάρης Βαφειάς

Ανδρέας Μαρτίνος, Μαρία Αγγελικούση, Νίκος Τσάκος, Αριστείδης Πίττας, Γιώργος Οικονόμου, Χάρης Βαφειάς


Οι Έλληνες εφοπλιστές συνεχίζουν να πρωταγωνιστούν στις αγορές πλοίων από «δεύτερο χέρι», αλλά και στις ναυπηγήσεις πλοίων. Από την αρχή του έτους μέχρι και τις 13 Νοεμβρίου είχαν αγοράσει 228 πλοία καταβάλλοντας στους πωλητές το ποσό των 5.022,6 δισ. δολαρίων, ενώ πούλησαν 201 πλοία και εισέπραξαν 4.551,3 δισ. δολάρια.

Όμως, το εντυπωσιακό στοιχείο είναι ότι δεν σταματούν να υπογράφουν παραγγελίες στα Ναυπηγεία για την κατασκευή σύγχρονων φιλικών προς το περιβάλλον πλοίων εκσυγχρονίζοντας τους στόλους τους.

Η πιο πρόσφατη παραγγελία για νεότευκτα πλοία είναι του Ανδρέα Μαρτίνου, όπου η εταιρεία του Minerva Marine αγόρασε από τις γιάρδες δύο νεότευκτα πλοία μεταφοράς LNG από την ExxonMobil. Το ναυπηγείο Samsung Heavy Industries γνωστοποίησε ότι στις 11 Νοεμβρίου εξασφάλισε παραγγελίες για δύο πλοία μεταφοράς LNG με τιμή 589,7 δισ. KRW ή 443,4 εκατ. δολάρια τα οποία θα παραδοθούν έως τον Μάρτιο του 2026.

Επίσης, η εταιρεία της Μαρίας Αγγελικούση, προχώρησε σε συμφωνία με το νοτιοκορεατικό ναυπηγείο, Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering (DSME) για την ναυπήγηση ενός πλοίου LNG 174.000 κυβικών μέτρων, που θα λειτουργεί με καύσιμο LNG. Η αξία του πλοίου ανέρχεται σε 253 εκατομμύρια δολάρια και αναμένεται να παραδοθεί το 2026.

Η εταιρεία Maran Tankers της Μαρίας Αγγελικούση, ναυπηγεί ήδη 4 δεξαμενόπλοια και η Maran Gas, άλλα 11 πλοία μεταφοράς LNG.

Εξάλλου, η Capital Gas του Ευάγγελου Μαρινάκη ναυπηγεί συνολικά 8 πλοία, ενώ ο Γιώργος Οικονόμου της Cardiff Marine βρίσκεται σε προχωρημένες συνομιλίες για τη ναυπήγηση 10 πλοίων με το κινεζικό ναυπηγείο Jiangsu Rongsheng Heavy Industries.

Η TEN Ltd. του Νίκου Π. Τσάκου ανακοίνωσε χθες την απόκτηση του πλοίου, ναυπήγησης του 2020 Νοτιοκορεατικής κατασκευής Very Large Crude Carrier, Elantra Kilimanjaro, χωρητικότητας 299.999 dwt, το οποίο μετονομάστηκε σε «Δίας», ενώ ναυπηγεί 4 δεξαμενόπλοια, τα οποία θα προστεθούν στα 70 πλοία, χωρητικότητας 8,1 εκατομμυρίων dwt που ήδη λειτουργούν.

Ακόμη 2 πλοία ναυπηγεί η Top Ships του Ευάγγελου Πιστιόλη, ενώ η Brave Maritime, της οικογένειας του Νίκου και Χάρη Βαφειά αγόρασαν δύο πλοία, το Aquafortune χωρητικότητας 175.000 dwt (κατασκευής 2011) και το HL Shinboryeong χωρητικότητας 179.300 dwt (κατασκευής 2010).

Οι αγοραπωλησίες μεταχειρισμένων πλοίων

Σύμφωνα με τα στοιχεία του ναυτιλιακού οίκου Allied Shipbroking, οι Έλληνες εφοπλιστές αγόρασαν και πούλησαν συνολικά από την αρχή του έτους 429 πλοία, αξίας 9.573,9 εκατ. δολαρίων.

Ειδικότερα, οι Έλληνες εφοπλιστές φέρονται ότι αγόρασαν 115 φορτηγά, 105 δεξαμενόπλοια, 3 πλοία κοντέινερ και 3 πλοία μεταφοράς φυσικού αερίου.

Την ίδια χρονική περίοδο πούλησαν 94 φορτηγά πλοία, 76 δεξαμενόπλοια, 18 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και 8 πλοία μεταφοράς φυσικού αερίου.

Παγκοσμίως άλλαξαν χέρια 1.656 πλοία, ενώ οδηγήθηκαν σε διαλυτήρια 523 πλοία, χωρητικότητας 13.965 εκατ. dwt.

Στις αγορές πλοίων, δεύτεροι έρχονται οι Κινέζοι με 183 πλοία, τρίτοι οι Τούρκοι με 61 πλοία, οι εφοπλιστές από τη Μέση Ανατολή με 48 πλοία και οι Ελβετοί με 48 πλοία.

Στις πωλήσεις πλοίων, δεύτεροι μετά τους Έλληνες έρχονται οι Ιάπωνες με 145 πλοία και τρίτοι οι Κινέζοι με 124 πλοία.

Διαβάστε επίσης:

Οι Έλληνες εφοπλιστές αγόρασαν 223 πλοία και πούλησαν 200 πλοία – Η αξία τους ανέρχεται σε 9,3 δισ. δολάρια!



ΣΧΟΛΙΑ