• Ναυτιλία

    Έλληνες εφοπλιστές: Μπαράζ αγοραπωλησιών 710 εκατ. δολαρίων τον Σεπτέμβριο

    WarningExclamation mark in a circleΑπαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη
    Έλληνες εφοπλιστές: Μπαράζ αγοραπωλησιών 710 εκατ. δολαρίων τον Σεπτέμβριο

    Β. Βαρδινογιάννης, Αρ. Πίττας, Ν. Μουνδρέας (μέση) Π. Κασιδόκωστας Λάτσης, Γ. Γιουρούκος (κάτω) Ν. Βαφειάς, Γ. Δελαπόρτας, Θ. Φειδάκης


    Θερμός αποδείχθηκε ο πρώτος μήνας του Φθινοπώρου στη second hand αγορά, με τους Έλληνες εφοπλιστές να συνεχίζουν με αμείωτο ενδιαφέρον την αναζήτηση ευκαιριών τόσο για την ενίσχυση του στόλου τους με νέα πλοία, όσο και για την αποκόμιση κερδών από την πώληση πλοίων των οποίων οι αξίες έχουν εκτιναχθεί.

    Σύμφωνα με τα στοιχεία που επεξεργάστηκε η VesselsValue, κατά τον μήνα Σεπτέμβριος ναυτιλιακές ελληνικών συμφερόντων προχώρησαν σε αγορές 14 πλοίων συνολικής αξίας 328,9 εκατ. δολαρίων και σε πωλήσεις 18 πλοίων, εισπράττοντας συνολικά 381,5 εκατ. δολάρια.

    Συγκεκριμένα, πέρασαν σε ελληνικούς στόλους επτά bulker αξίας 187,2 εκατ. δολαρίων, έξι τάνκερ αξίας 116,2 εκατ. δολαρίων και ένα containership. Αντίθετα, εκμεταλλευόμενοι την υψηλή ζήτηση που υπάρχει για φορτηγά πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου, οι Έλληνες εφοπλιστές πούλησαν συνολικά τον προηγούμενο μήνα 11 bulkers συνολικής αξίας 161,8 εκατ. δολαρίων.

    Οι αγοραστές

    Η εταιρεία Globus Maritime Limited, συμφερόντων της οικογένειας Φειδάκη στις 22 Σεπτεμβρίου προχώρησε σε συμφωνία για την εξαγορά του χωρητικότητας 81,837 dwt, Peak Liberty, κατασκευής 2015, έναντι 28,4 εκατ. δολαρίων. Η παράδοση του αναμένεται κατά το τέταρτο τρίμηνο του έτους.

    H ναυτιλιακή NGM Energy, συμφερόντων της οικογένειας Μουνδρέα έχει αναδειχθεί σε έναν από τους πιο ενεργούς παίκτες της second hand αγοράς στον τομέα των capesize. Σύμφωνα με την Intermodal η εταιρεία εξαγόρασε το χωρητικότητας 176,000 dwt φορτηγό πλοίο DS Charme, κατασκευής 2011, στην τιμή των 28 εκατ. δολαρίων.

    Η ναυτιλιακή Euroseas, συμφερόντων του εφοπλιστή Αριστείδη Πίττα, απέκτησε το χωρητικότητας 1,740 teu containership Piraeus Trader, κατασκευής 2006, έναντι 25,5 εκατ. δολαρίων. Το πλοίο που αναμένεται να ενταχθεί στο στόλο της εντός του Οκτωβρίου 2021, θα μετονομαστεί σε Jonathan P.

    Σύμφωνα με την Seasure Shipbroking η η Avin International του ομίλου Βαρδινογιάννη αγόρασε το tanker Ocean Vela, χωρητικότητας 108.900 dwt και κατασκευής 2009 στην Κίνα, έναντι 17,3 εκατ. δολαρίων. Η VesselsValue αποτιμά το πλοίο στα 17,1 εκατ. δολάρια.

    Με δύο product tanker από την second hand αγορά ενίσχυσε το στόλο της η Brave Maritime του εφοπλιστή Νίκου ΒαφειάΣύμφωνα με την Intermodal, ο όμιλος Βαφειά προχώρησε στην εξαγορά του χωρητικότητας 50,388 dwt τάνκερ MR2, Ocean Mars, κατασκευής 2007, έναντι 9 εκατ. δολαρίων. Το πλοίο πουλήθηκε σε πλειστηριασμό στο πλαίσιο της ρευστοποίησης του στόλου της  Xihe Group.

    Επίσης, κατά την Banchero Costa, η Brave Maritime εξαγόρασε και το χωρητικότητας 45,000 dwt Justice Express που κατασκευάστηκε το 2011, στην τιμή των 17 εκατ. δολαρίων.

    Η Meadway Bulkers με επικεφαλής τον εφοπλιστή Γιώργο Δελαπόρτα, εξαγόρασε στο handy bulker Cactus K (χωρητικότητας 31,900 dwt, κατασκευής 2011) στην τιμή των των 16,8 εκατ. δολαρίων, με την αξία του να αποτιμάται από την VesselsValue στα 16,25 εκατ. δολάρια.

    Πωλήσεις

    Σύμφωνα με την VesselsValue, η ναυτιλιακή Cape Shipping, συμφερόντων της οικογένειας Ανδριανόπουλου, προκάλεσε αίσθηση στην αγορά των containerships καθώς πούλησε το χωρητικότητας 6,865 teu Cape Chronos, κατασκευής 2015, στην εταιρεία OM Maritime με έδρα τη Σιγκαπούρη, στην τιμή ρεκόρ των 132 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 124,32 εκατ. δολάρια.

    Σημαντικά κέρδη αποκόμισαν οι εταιρείες Ivy Shipping και Τechnomar με τις κινήσεις τους στην αγορά ξηρού φορτίου.

    Σύμφωνα με την Xclusiv Shipbrokers, η Ivy Shipping συμφερόντων της οικογένειας Λάτση, πούλησε το χωρητικότητας 55,869 dwt φορτηγό πλοίο Ivy Delta, κατασκευής 2011, σε Γερμανούς αγοραστές, στην τιμή των 20,1 εκατ. δολαρίων. Κατά την Allied Shipbroking το τίμημα της πώλησης ανήλθε σε 20,4 εκατ. δολάρια και αγοραστής είναι η ναυτιλιακή Oscar Wehr. Η αξία του πλοίου το 2017 που εισήλθε στο στόλο της Ivy Shipping, κυμαίνονταν στα 16 εκατ. δολάρια.

    Αντίστοιχα, η Technomar Shipping του εφοπλιστή Γιώργου Γιουρούκου προχώρησε κατά την Anchor Shipbroking,  στην πώληση του χωρητικότητας 56,847 dwt πλοίου Skylight, που κατασκευάστηκε το 2009 στην Κίνα, έναντι 16,3 εκατ. δολαρίων. Ναυλομεσιτικές πηγές υποστηρίζουν ότι η ναυτιλιακή είχε εξαγοράσει το bulker  από την Oskar Wehr το 2016, όταν η αγορά ξηρού φορτίου βρισκόταν σε ύφεση, έναντι μόλις 5 εκατ. δολαρίων.

    Η ναυτιλιακή Safe Bulkers του εφοπλιστή Πόλυ Β. Χατζηιωάννου, προχώρησε στην πώληση ενός bulker κατασκευής 2012. Συγκεκριμένα η εταιρεία έκλεισε συμφωνία για την πώληση του Pedhoulas Fighter, χωρητικότητας 81,600 dwt, στην τιμή των 23,7 εκατ. δολαρίων. Η παράδοση του στους νέους αγοραστές προγραμματίστηκε για το τελευταίο τρίμηνο του τρέχοντος έτους.

    Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση



    ΣΧΟΛΙΑ