• Ναυτιλία

    ΕΕ: Μέτρα για την διευκόλυνση της μετακίνησης 100.000 ναυτικών και 8.000 επιβατών σε 11 κρουαζιερόπλοια

    WarningExclamation mark in a circleΑπαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη
    • Του Λάμπρου Καραγεώργου
    Ελλάδα κρουαζιέρα


    Κατευθυντήριες οδηγίες για την ασφαλή εναλλαγή των πληρωμάτων επί των πλοίων, όπως και την αποβίβαση και τον επαναπατρισμό ναυτικών και επιβατών των κρουαζιερόπλοιων, εξέδωσε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

    Οι οδηγίες καλούν τα κράτη μέλη να δημιουργήσουν ένα δίκτυο λιμένων, στους οποίους μπορούν να πραγματοποιούνται αλλαγές πληρώματος χωρίς καθυστερήσεις, όπως και η προσέγγιση κρουαζιεροπλοίων.

    Πάνω από 100.000 ναυτικοί μετακινούνται κάθε μήνα από τα πλοία προς τη στεριά και το αντίθετο, στο πλαίσιο της ανάγκης εναλλαγής των πληρωμάτων. Όμως, η μετακίνηση αυτή εμποδίζεται από τα μέτρα περιορισμού των ταξιδιών που έχουν λάβει τα διάφορα κράτη, προκειμένου να βάλουν φραγμό στην εξάπλωση της πανδημίας.

    Για τα κρουαζιερόπλοια, η ΕΕ επισημαίνει ότι, αν και όλες οι εμπορικές κρουαζιέρες έχουν ανασταλεί, εντούτοις ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός για την Ασφάλεια στη Θάλασσα ενημερώθηκε ότι, από τις 8 έως τις 11 Απριλίου, 11 κρουαζιερόπλοια θα προσεγγίσουν την Ευρώπη και θα μεταφέρουν περίπου 8.000 άτομα, μεταξύ των οποίων και πολίτες της ΕΕ, επιβάτες και πληρώματα.

    Τόσο για τη μετακίνηση των πληρωμάτων, όσο και των επιβατών των κρουαζιεροπλοίων, η ΕΕ εξέδωσε συγκεκριμένες οδηγίες.

    «Οι ναυτικοί διατηρούν ανοικτούς τους ζωτικούς διαύλους για την οικονομία μας και τις αλυσίδες εφοδιασμού, δεδομένου ότι το 75% του παγκόσμιου εμπορίου της ΕΕ και το 30% του συνόλου των εμπορευματικών μεταφορών εντός της ΕΕ διενεργούνται διά θαλάσσης», δήλωσε η επίτροπος Μεταφορών, Αντίνα Βαλεάν.

    Ζήτησε, επίσης, από τα κράτη μέλη να ορίσουν λιμένες, στους οποίους θα πραγματοποιούνται ταχείες αλλαγές πληρώματος και να υπενθυμίσουν ότι οι φορείς εκμετάλλευσης κρουαζιέρων έχουν ευθύνη έναντι των πελατών τους και των υπαλλήλων τους να επαναπατρίσουν άπαντες με ασφάλεια.

    Επισημαίνεται ότι, λίγες ημέρες πριν, το Διεθνές Ναυτιλιακό Επιμελητήριο (ICS) και η Διεθνής Ομοσπονδία Εργαζομένων στις Μεταφορές (ITF) εξέδωσαν κοινή ανακοίνωση εκ μέρους ναυτικών προς τις κυβερνήσεις, για να διευκολύνουν την ουσιαστική μετακίνηση ναυτικών και του ναυτιλιακού προσωπικού.

    Όπως τονίζει ο Guy Platten, Γενικός Γραμματέας του Διεθνούς Ναυτιλιακού Επιμελητηρίου, το ζήτημα της αλλαγής του πληρώματος στα πλοία, θα εξελιχθεί σε ένα τεράστιο πρόβλημα για την παγκόσμια οικονομία, αν οι κυβερνήσεις δεν αντιμετωπίσουν τις ανησυχίες του ναυτιλιακού κλάδου.

    Από την πλευρά του ο Stephen Cotton, Γενικός Γραμματέας της Διεθνούς Ομοσπονδίας Εργαζομένων στις Μεταφορές, υπογραμμίζει ότι «η ναυτιλιακή βιομηχανία καλεί τις κυβερνήσεις να επιδείξουν σεβασμό στους ναυτικούς και να συντονίσουν μια παγκόσμια στρατηγική, σε συνεργασία και με τις μεγάλες αεροπορικές εταιρείες, για να διευκολύνουν τη μετάβαση των πληρωμάτων των πλοίων».



    ΣΧΟΛΙΑ