ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Η μείωση των ναύλων spot για τη μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων περιορίστηκε την τελευταία εβδομάδα (-1%), μετά από 11 συνεχόμενες εβδομάδες πιο έντονων μειώσεων.
Ο Παγκόσμιος Δείκτης Εμπορευματοκιβωτίων του Drewry, διαμορφώθηκε στα 2.104 δολάρια για την αποστολή ενός κοντέινερ 40 ποδών, που είναι κατά 56% μειωμένο από ό,τι πριν από ένα χρόνο.
Οι τιμές μεταφοράς στον Ειρηνικό, ωστόσο, αυξάνονται απότομα, πιθανώς λόγω της επικείμενης άφιξης της Χρυσής Εβδομάδας της Κίνας και των γενικών αυξήσεων των τιμών (GRIs) που εισήγαγαν οι μεταφορείς, όμως, οι διαδρομές Κίνας-Ευρώπης εξακολουθούν να παρουσιάζουν σημαντική πτώση.
Ειδικότερα, οι τιμές μεταφοράς για αποστολές από τη Σαγκάη προς τη Γένοβα έχουν μειωθεί κατά 7% τις τελευταίες επτά ημέρες και η μέση τιμή είναι πλέον στα 2.653 δολάρια, ενώ οι τιμές για το Ρότερνταμ έχουν μειωθεί κατά 10% στα 2.385 δολάρια.
Αυτά τα στοιχεία είναι 55% και 62% χαμηλότερα, αντίστοιχα, σε σύγκριση με τις τιμές που ίσχυαν πριν από ένα χρόνο.
Αυτές οι τάσεις, επισημαίνει ο Drewry, είναι εμφανείς παρά την υγιή ζήτηση και τη συμφόρηση των λιμένων σε πολλά ηπειρωτικά λιμάνια, λόγω της πλεονάζουσας χωρητικότητας.
Ως εκ τούτου, καταλήγουν οι αναλυτές, μια περαιτέρω μείωση των τιμών μεταφοράς μπορεί να αναμένεται τις επόμενες εβδομάδες.
Οι ναύλοι μεταφοράς στις υπερατλαντικές διαδρομές ήταν διαμετρικά αντίθετοι, με τις αυξήσεις να ωθούν τους μέσους ναύλους κατά 8% για τις αποστολές στη διαδρομή Σαγκάη-Λος Άντζελες (2.522 δολάρια) και 12% για εκείνες προς Νέα Υόρκη (στα 3.677 δολάρια).
Ωστόσο, σύμφωνα με τον Drewry, αυτά τα επίπεδα δεν θα είναι βιώσιμα εκτός εάν γίνουν μειώσεις χωρητικότητας, οδηγώντας τους αναλυτές να προβλέπουν σταθερότητα τιμών τις επόμενες εβδομάδες.
Τέλος, οι ναύλοι μεταφοράς στις υπερατλαντικές διαδρομές παρέμειναν ουσιαστικά αμετάβλητοι, με τους ναύλους για τη διαδρομή Ρότερνταμ-Νέα Υόρκη να διαμορφώνονται στα 1.950 δολάρια και το αντίστροφο στα 950 δολάρια (-1%).
Για το εγγύς μέλλον, η πρόβλεψη παραμένει αμετάβλητη. Η εκτίμηση του Drewry για το δεύτερο εξάμηνο του έτους είναι για περαιτέρω εξασθένηση, η ταχύτητα και η ένταση της οποίας, ωστόσο, θα εξαρτηθούν από το αποτέλεσμα των δασμολογικών πολιτικών των ΗΠΑ, όχι μόνο για τα αγαθά αλλά και για τα πλοία κινεζικής κατασκευής.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Έρευνα Bloomberg: Τέλος στις μειώσεις επιτοκίων από την ΕΚΤ – Πότε αναμένονται αυξήσεις
- Κίνα: Πρώτη θέση παγκοσμίως στην κατοχή πατεντών νανοτεχνολογίας από το 2000 μέχρι σήμερα
- Γουόρεν Μπάφετ: Η διαχρονική σοφία του «Σοφού της Ομάχα» που αποδεικνύει ότι «το λιγότερο είναι περισσότερο»
- ΔΑΑ: 22,71 εκ. επιβάτες πέρασαν από το Eλ. Βενιζέλος το τελευταίο 8μηνο – Αυξημένη επιβατική κίνηση τον Αύγουστο
