ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
«Έχουμε αργήσει στον εκσυγχρονισμό του ακτοπλοϊκού στόλου. Έπρεπε να έχουμε κινηθεί νωρίτερα. Η ανακοίνωση του υπουργού για 300 εκατ. που μπορεί να φτάσει και το 1 δισ. κινείται προς τη σωστή κατεύθυνση. Αυτή αφορά στη ναυπήγηση νέων πλοίων, την προσαρμογή κάποιων πλοίων στους νέους κανονισμούς και την ευρεία μετασκευή πλοίων που το επιτρέπει η ηλικία τους. Όμως, έχουμε αργήσει, πρέπει να δοθούν άμεσα λύσεις για να προχωρήσουμε» αυτά επισήμανε σήμερα ο πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας, Διονύσης Θεοδωράτος.
Ο κ. Θεοδωράτος πρόσθεσε πως «είναι επιτακτική ανάγκη ο κλάδος και όσοι είναι γύρω από αυτόν, όπως το υπουργείο, τα ταμεία κ.α., να προσαρμοστούν στα νέα δεδομένα. Τα 300 εκατ. που εξήγγειλε ο υπουργός δεν είναι πολλά, αν σκεφτούμε την ανταγωνιστικότητα της ακτοπλοΐας. Πρέπει να αναλογιστούμε τα κόστη. Τα κόστη καυσίμων, τα κόστη των λιμενικών τελών και γενικά όσα επιβαρύνουν το ακτοπλοϊκό εισιτήριο. Αν σχεδιάσουμε σωστά, μπορούμε να προχωρήσουμε στην ανανέωση του ακτοπλοϊκού στόλου και των λιμενικών υποδομών για να πάμε στην επόμενη ημέρα».
Ακόμη, ο ίδιος τόνισε πως «η πράσινη μετάβαση δεν είναι φθηνή». «Απαιτείται αλλαγή θεσμικού πλαισίου, χθες. Πρέπει να ξαναδούμε τη δρομολόγηση, τη σχέση συμβατικού-ταχυπλόου και να βρούμε πώς μπορούμε να εξυπηρετούμε τα νησιά όλον τον χρόνο. Εκτός από την αναβάθμιση του στόλου, χρειάζεται και αναβάθμιση λιμενικών υποδομών. Θέλουμε λύσεις άμεσες και γρήγορες. Η πράσινη μετάβαση δεν είναι μια φθηνή μετάβαση», υποστήριξε.
Σύμφωνα, με τον Διονύση Θεοδωράτο, η φετινή χρονιά κινήθηκε, περίπου σε παρόμοια επίπεδα με το 2024 αλλά παρατηρήθηκαν κάποιες διαφοροποιήσεις. «Οι διαφοροποιήσεις αφορούν στις επιμέρους γραμμές, όπως αυτές του Αργοσαρωνικού, που παρουσιάζουν αύξηση της τάξης 10%-12% όπως και αυτές από την Πελοπόννησο προς Ύδρα και Σπέτσες. Οι γραμμές του Βορείου Αιγαίου, Δωδεκανήσου και των Χανίων, ωστόσο, παρουσιάζουν κάμψη σε σχέση με πέρυσι, ύψους 4%-5%».
Ο Πρόεδρος του ΣΕΕΝ, επίσης, μιλώντας για το ζήτημα των τιμών των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων, είπε πως «το κόστος των εισιτηρίων διατηρήθηκε στα περσινά επίπεδα, με διαφοροποιήσεις σε ενδονησιωτικούς προορισμούς. Γίνεται προσπάθεια, με το Υπουργείο Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής, να κρατηθούν χαμηλά οι τιμές, όπως και έγινε και ευτυχώς σε αυτό συνέβαλε και η σταθερή τιμή του πετρελαίου. Χωρίς να σημαίνει ότι το κόστος για το ακτοπλοϊκό πλοίο δεν αυξήθηκε, εμείς απορροφήσαμε ένα μέρος από αυτό. Ωστόσο, η ακτοπλοΐα δεν εισέπραξε την αύξηση του τουρισμού γενικά και αυτό είναι κάτι που πρέπει να εξεταστεί συγκριτικά και με άλλους παράγοντες όπως οι τιμές των καταλυμάτων», τόνισε με έμφαση.
Διαβάστε επίσης:
Ακυρώθηκε το δρομολόγιο του «Blue Star Χίος» – Σε εξέλιξη η έρευνα για το δυστύχημα
Η Olympic Shipping πούλησε δύο πλοία με 59 εκατ. δολάρια
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Τσανγκπένγκ Τσάο: Ο κινέζος δισεκατομμυριούχος συνιδρυτής της Binance που έλαβε χάρη από τον Τραμπ χωρίς να τον γνωρίζει
- 10 χρόνια Mononews – πάντα talk of the town
- Cheval Blanc: Η ιστορία του αγαπημένου ξενοδοχείου του ζεύγους Κούστα και η αναζήτηση της τελειότητας
- Τι πέτυχε η Ελλάδα στην P-TEC, το LNG, οι γεωτρήσεις και το ακριβό ρεύμα