• Ναυτιλία

    Δ. Σουραβλάς: Δεύτερο τάνκερ aframax μέσα σε ένα χρόνο για τη Stalwart Management

    Λέων Πατίτσας Atlas

    Το δεξαμενόπλοιο μεταφοράς αργού πετρελαίου τύπου aframax “Aspasia Lemos” της Atlas Maritime είναι χωρητικότητας 105.187-dwt και κατασκευής του έτους 2009


    Και δεύτερο τάνκερ aframax φέρεται να απέκτησε η ναυτιλιακή Stalwart Management, συμφερόντων του Έλληνα εφοπλιστή Δημήτρη Σουραβλά, ένα χρόνο μετά την απόκτηση του πρώτου της τάνκερ αυτής της κατηγορίας.

    Σύμφωνα με Ευρωπαίους και Αμερικανούς ναυλομεσίτες, η Stalwart εμφανίζεται ως η εταιρεία που αγόρασε το τάνκερ Blue River (χωρητικότητας 106.600 dwt, κατασκευής 2002) έναντι περίπου 11,5 εκατ. δολαρίων από την Estoril Navigation, μία χαμηλού προφίλ ελληνική εταιρεία με επικεφαλής τον Άλεξ Καρυδόπουλο, η οποία σπάνια πουλά πλοία της – είναι μάλιστα χαρακτηριστικό ότι η τελευταία φορά που το έκανε ήταν πριν από επτά χρόνια, όταν πούλησε το τάνκερ Grammatank (χωρητικότητας 64.100 dwt, κατασκευής 1987). Ωστόσο, η πώληση του Blue River θα είχε νόημα, καθώς είναι το παλιότερο από τα πέντε aframaxes της εταιρείας.

    Όσον αφορά στην τιμή των 11,5 εκατ. δολαρίων, εφόσον επιβεβαιωθεί, είναι ελαφρώς πάνω από την εκτιμώμενη αξία του πλοίου (11,3 εκατ. δολάρια) και πολύ πάνω από την αξίας διάλυσής του (6,9 εκατ. δολάρια), σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του VesselsValue.

    Τα τελευταία χρόνια το Blue River είχε ενταχθεί στο aframax pool της Teekay, η οποία όμως πλέον δεν το αναφέρει στη λίστα των πλοίων του pool, σε αντίθεση με δύο άλλα τάνκερ της Estoril, το Blue Power (χωρητικότητας 106.400 dwt, κατασκευής 2003) και το Blue Pride (χωρητικότητας 105.700 dwt, κατασκευής 2004).

    Σημειώνεται ότι το πρώτο της τάνκερ aframax η Stalwart το απέκτησε τον Ιανουάριο του 2018 και ήταν το Ridgebury Alice M (χωρητικότητας 105.700 dwt, κατασκευής 2003) της Ridgebury Tankers, το οποίο έχει μετονομαστεί σε S-Trooper.

    H Stalwart Management ιδρύθηκε τον Οκτώβριο του 2013 και αρχικά διαχειριζόταν πέντε μικρά τάνκερ χημικών που ανήκαν στον στόλο της Elmira Tankers, μίας εταιρείας στην οποία ο Δημήτρης Σουραβλάς ήταν ανώτατο στέλεχος. Έκτοτε η Stalwart Management έχει πουλήσει όλα τα πλοία αυτά, σύμφωνα με το TradeWinds, ενώ ο Δημήτρης Σουραβλάς τα αντικατέστησε με το Alice M, καθώς και με δύο τάνκερ LR1 από τη γερμανική Marenave Schiffahrts.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ:  Γ. Μελισσανίδης: Η απροσδόκητη κίνηση της Aegean Shipping

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Μία ακόμη παγκόσμια πρωτιά για τον εφοπλιστή Γιάννη Αγγελικούση

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ:  Αύξηση των πλοίων του ελληνικού νηολογίου το 2018



    ΣΧΟΛΙΑ