• Ναυτιλία

    Δ. Προκοπίου – Γ. Μελισσανίδης: Στον κλάδο των τάνκερ επενδύουν οι δύο Έλληνες εφοπλιστές

    Δημήτρης Προκοπίου, Γιώργος Μελισσανίδης


    Ψήφο εμπιστοσύνης στον κλάδο των τάνκερ δίνουν δύο ακόμη Έλληνες εφοπλιστές που έσπευσαν να ασκήσουν option προηγούμενων συμφωνιών προκειμένου να ενισχύσουν τους στόλους τους με νεότευκτα δεξαμενόπλοια.

    Ειδικότερα, σύμφωνα με την Allied Shipbroking, η ναυτιλιακή Centrofin, συμφερόντων του εφοπλιστή Δημήτρη Προκοπίου, προχώρησε στην παραγγελία δύο τάνκερ suezmax, χωρητικότητας 157,000 dwt, τα οποία θα παραλάβει το 2023.

    Πρόκειται για option της αρχικής συμφωνία που υπέγραψε τον περασμένο Νοέμβριο η εταιρεία του ισχυρού πλοιοκτήτη με το ναυπηγείο Samsung Heavy Industries και αφορούσε στην παραγγελία τριών δεξαμενόπλοιων τύπου suezmax με option για δύο επιπλέον, στην τιμή των 58 εκατ. δολαρίων έκαστο.

    Η παράδοση των τριών πρώτων νεότευκτων προγραμματίστηκε για το 2022.

    Παράλληλα, όπως αναφέρει η Allied Shipbroking, η Aegean Shipping Managementσυμφερόντων της οικογένειας Μελισσανίδη, ενεργοποίησε την επιστολή προθέσεως που υπέγραψε στο τέλος του περασμένου Δεκεμβρίου με το ναυπηγείο Cosco Shipping Heavy Industry (Yangzhou) της Κίνας, για την κατασκευή ενός ακόμη aframax τάνκερ, χωρητικότητας 115,000 dwt.

    Με την κίνηση αυτή ο συνολικός αριθμός των δεξαμενόπλοιων που έχει παραγγείλει τους τελευταίους έξι μήνες ο εφοπλιστής Γιώργος Μελισσανίδης, ανέρχεται σε τέσσερα.

    H αρχή έγινε τον περασμένο Οκτώβριο, όταν η Aegean Shipping υπέγραψε συμφωνία με το ναυπηγείο Cosco Shipping για την κατασκευή δύο υψηλών προδιαγραφών τάνκερ aframax, χωρητικότητας 114,000 dwt, με την παράδοση τους να ορίζεται για το 2022.

    Τα συγκεκριμένα τάνκερ θα κατασκευαστούν σύμφωνα με τις τελευταίες περιβαλλοντικές απαιτήσεις της κατηγορίας Tier III, ενισχύοντας τη δέσμευση της εταιρείας για την προστασία του περιβάλλοντος και ισχυροποιώντας την προοπτική του «πράσινου στόλου» (Green Fleet) που διέπει τις δραστηριότητές της.

    Αν και η Aegean Shipping δεν αποκάλυψε το κόστος κατασκευής των νεότευκτων, σύμφωνα με την Allied Shipbroking υπολογίζεται στα 42 εκατ. δολάρια έκαστο.

    Στο τέλος Δεκεμβρίου 2020, η ναυτιλιακή προχώρησε στην παραγγελία ενός ακόμη aframax τάνκερ, του τρίτου κατά σειρά, ασκώντας την option που περιλάμβανε η αρχική συμφωνία.

    Με την παραλαβή των νέων πλοίων, που θα ξεκινήσει τον Ιούνιο 2022 και θα ολοκληρωθεί τον Μάρτιο 2023, ο μέσος όρος ηλικίας του στόλου της ναυτιλιακής θα διαμορφωθεί στα 2,9 έτη.

    Διαβάστε ακόμα:

    Spring Marine Management: Η χαμηλών τόνων ελληνική ναυτιλιακή ισχυροποιεί τον στόλο της

    Nereus Digital Bunkers: Παρουσιάζει την ψηφιακή πλατφόρμα εμπορικής διαχείρισης ναυτιλιακών καυσίμων, NEREUS

    Νέο μπαράζ εξαγορών second hand πλοίων από τους Έλληνες εφοπλιστές – Στο επίκεντρο τα bulkers

    Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση



    ΣΧΟΛΙΑ