• Ναυτιλία

    Costamare: Ανανεώνει τον στόλο ξηρού φορτίου – Στροφή στα μεγαλύτερα bulkers

    Κωστής Κωνσταντακόπουλος, CEO, Costamare

    Κωστής Κωνσταντακόπουλος, CEO Costamare


    Μπαράζ πωλήσεων των μικρότερης χωρητικότητας bulkers της πραγματοποίησε η ναυτιλιακή Costamare, συμφερόντων του εφοπλιστή Κωστή Κωνσταντακόπουλου, στο πλαίσιο της στρατηγικής της να εστιάσει σε μεγαλύτερα πλοία.

    Κατά την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων τετάρτου τριμήνου, αποκάλυψε ότι ολοκλήρωσε τις τελευταίες εβδομάδες την πώληση πέντε φορτηγών πλοίων και συμφώνησε την πώληση τεσσάρων ακόμη, χωρητικότητας 32,400 dwt έως  56,670 dwt, εξασφαλίζοντας συνολικά καθαρά έσοδα μετά από προπληρωμές χρεών, ύψους 58,7 εκατομμυρίων δολαρίων. Αυξάνοντας στα 12 τα bulkers που έχει πουλήσει από πέρυσι.

    Ο κ. Γρηγόρης Ζήκος, Οικονομικός Διευθυντής της Costamare σχολίασε: «Εφαρμόζουμε τη στρατηγική ανανέωσης και αύξησης του μέσου μεγέθους του ιδιόκτητου στόλου ξηρού φορτίου. Κατά τη διάρκεια του έτους πήραμε την απόφαση να πουλήσουμε 12 μικρότερου μεγέθους πλοία και συμφωνήσαμε την εξαγορά τριών capesize και ενός ultramax πλοίου. Με την επιφύλαξη των συνθηκών της αγοράς, στόχος μας είναι να συνεχίσουμε την επέκταση στην αγορά ξηρού φορτίου».

    Στο πλαίσιο αυτή της στρατηγικής ανακοίνωσε την συμφωνία εξαγοράς του χωρητικότητας 180,643 dwt capesize Iron Miracle (κατασκευής 2011), η οποία αναμένεται να ολοκληρωθεί εντός του πρώτου τριμήνου του 2024.

    «Μετά τη στρατηγική μας απόφαση το 2021 να εισέλθουμε στον τομέα ξηρού χύδην σε μια κατάλληλη στιγμή του κύκλου του, αναπτύξαμε κατά τη διάρκεια του 2023 τη νεοσύστατη πλατφόρμα διαχείρισης bulkers σε έναν χειριστή με στόλο 51 φορτηγών πλοίων. Έχοντας επενδύσει 200 εκατομμύρια δολάρια στο νέο εγχείρημα, έχουμε μια μακροπρόθεσμη δέσμευση στον κλάδο των οποίων τα θεμελιώδη θεωρούμε θετικά», συμπλήρωσε ο κ. Ζήκος.

    Αναφορικά με τη Neptune Maritime Leasing, στην οποία συμμετέχει η Costamare, τόνισε ότι η πλατφόρμα αναπτύχθηκε σταθερά σε συνετή βάση όλο το 2023, έχοντας πλέον ολοκληρώσει συναλλαγές χρηματοδοτικής μίσθωσης για 23 πλοία συνολικής αξίας περίπου 250 εκατ. δολαρίων. «Δεσμευόμαστε να αναπτύξουμε περαιτέρω την επιχείρηση leasing στα επόμενα τρίμηνα», τόνισε.

    Χρονιά ανάπτυξης

    Σύμφωνα με τον οικονομικό διευθυντή της Costamare, το 2023 ήταν μια χρονιά ανάπτυξης για την εταιρεία. Εμφάνισε έσοδα 1,5 δισ. δολάρια και πέτυχε καθαρά κέρδη 350 εκατ. δολάρια. Η ρευστότητα της ήταν περίπου 1 δισ. δολάρια στο τέλος του περασμένου έτους.

    Πρόσφατα η εταιρεία ανακοίνωσε τη διανομή μερίσματος 0,115 δολάρια ανά μετοχή για το δ’ τρίμηνο του 2023, για τους κατόχους κοινών μετοχών.

    Ναυλώσεις στα containerships

    Στην αγορά των containerships, οπού επίσης δραστηριοποιείται η εταιρεία, «τα πρόσφατα γεγονότα στην Ερυθρά Θάλασσα, συνέβαλαν θετικά στην δυναμική της προσφοράς και της ζήτησης, ωθώντας προς τα πάνω τα ναύλα.

    «Αυτές οι πρόσφατες εξελίξεις μετριάζουν τις επιπτώσεις της υπερπροσφοράς στην αγορά containerships, καθώς η χωρητικότητα αναμένεται να παραμείνει περιορισμένη τουλάχιστον μέχρι την Κινεζική Πρωτοχρονιά. Έχουμε εξασφαλίσει ήδη απασχόληση για το 95% και το 78% των διαθέσιμων ημερών μας για το 2024 και το 2025 αντίστοιχα, ανεβάζοντας τα συμβατικά έσοδά μας για τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στα 2,5 δισ. δολάρια με έναν υπολειπόμενο χρόνο διάρκειας ναύλωσης 3,6 ετών», επισήμανε ο κ. Ζήκος.

    Διαβάστε ακόμη:

    Οι Έλληνες εφοπλιστές αγόρασαν 251 πλοία και πούλησαν 266 στο 12μηνο

    Θάνος Σοφιός (Breakwave Advisors): Σε υψηλά 15ετίας τα spot ναύλα στα capesize

    Star Bulk (Πέτρος Παππάς): Πούλησε πλοίο με 20 εκατ. δολάρια



    ΣΧΟΛΙΑ