Ναυτιλία

Χ. Βαφειάς: Μέσω κοινοπραξίας η απόκτηση τριών πλοίων LPG

Χάρης Βαφειάς ναυτιλία

Χάρης Βαφειάς. Εφοπλιστής Stealth Maritime Corporation


Τη σύσταση μίας κοινοπραξίας με τρίτη εταιρεία στον τομέα των μεσαίου μεγέθους πλοίων LPG ανακοίνωσε η ναυτιλιακή StealthGas, συμφερόντων του εφοπλιστή Χάρη Βαφειά, στο πλαίσιο των οικονομικών της αποτελεσμάτων για το δ’ τρίμηνο 2020.

Όπως έγραφε το mononews.gr πριν από ένα μήνα, η StealthGas προχώρησε στην εξαγορά τριών πλοίων μεταφοράς LPG από τη γερμανική Hartmann Reederei, και συγκεκριμένα τα πλοία Gaschem Bremen, Gaschem Stade και Gaschem Hamburg, χωρητικότητας 34,300 cbm, τα οποία κατασκευάστηκαν το 2010 στο ναυπηγείο της Νοτίου Κορέας Hyundai Mipo.

Αυτό που αποκαλύπτει όμως η εταιρεία στα οικονομικά αποτελέσματα τριμήνου της είναι ότι η εξαγορά αυτή αποτελεί μέρος μίας κοινοπραξίας με τρίτη εταιρεία, η οποία δεν κατονομάζεται. Η StealthGas θα έχει μερίδιο 51% στη νέα κοινοπραξία.

Εξηγώντας το σκεπτικό πίσω από τη συγκεκριμένη εξαγορά, ο Χάρης Βαφειάς δήλωσε στο conference call: «Οι τιμές ναύλωσης για τα μικρότερα πλοία τα τελευταία δύο-τρία χρόνια έχουν ανεβεί, αλλά όχι με μεγάλα ποσοστά. Τα μεσαίου μεγέθους πλοία μεταφοράς αερίου έχουν ανέβει με αρκετά σημαντικά ποσοστά, ενώ οι τιμές τους δεν έχουν ανέβει με το ίδιο αντίστοιχο ποσοστό. Στη συγκεκριμένη περίπτωση, αυτό ήταν το σκεπτικό του γιατί αποκτήσαμε τρία ακόμα μεσαίου μεγέθους πλοία μεταφοράς αερίου και έχουμε τέσσερα τέτοια πλοία συνολικά».

Ο ίδιος εξήγησε πως ένας από τους λόγους για τους οποίους η StealthGas επέλεξε τη λύση της κοινοπραξίας σχετίζεται με το κόστος χρηματοδότησης: «Κάνοντας μία κοινοπραξία, λες συντηρητικά ότι στοιχίζει 40 εκατομμύρια δολάρια χρέους, αυτό σημαίνει 40 εκατομμύρια δολάρια μετοχών. Με έναν συνέταιρο, θα πληρώσεις τότε μόνο 20 εκατομμύρια δολάρια».

Από την πλευρά του, ο πρόεδρος της StealthGas, Michael Jolliffe, δήλωσε αισιόδοξος για το 2020, αν και επεσήμανε τον κίνδυνο από την πρόσφατη επιδημία του κοροναϊού: «Η κάλυψη του στόλου μας στο 66%, σε συνδυασμό με τα συμβεβλημένα έσοδά μας ύψους 135 εκατ. δολαρίων και τις βελτιωμένες τιμές ναύλωσης στην αγορά ειδικά για τα μεγαλύτερα πλοία LPG μας, σηματοδοτούν καλές εποχές στο εν όψει. Διαπραγματευόμαστε κοντά σε ιστορικά χαμηλή τιμή μετοχής και αυτό μπορεί να αποτελέσει εξαιρετικό σημείο εισόδου. Επιπρόσθετα, η πρόσφατη ώθηση για πράσινες επενδύσεις μπορεί επίσης να ωφελήσει την εταιρεία μας που διαθέτει σύγχρονα ιαπωνικής κατασκευής πλοία με ελάχιστο αποτύπωμα άνθρακα. Αναγνωρίζουμε ωστόσο ότι η πρόσφατη επιδημία του κοροναϊού μπορεί να επηρεάσει αρνητικά το εμπόριο δια θαλάσσης, αν η κατάσταση αυτή επιδεινωθεί, και τα θετικά θεμελιώδη μεγέθη μπορεί να επηρεαστούν. Ελπίζουμε ότι αυτό το ζήτημα θα επιλυθεί σύντομα, επιτρέποντας έτσι στην αγορά να ανθήσει».

Αξίζει να σημειωθεί ότι η StealthGas δεν είχε πραγματοποιήσει άλλες κοινοπραξίες μετά την είσοδό της στο Χρηματιστήριο, το 2005, μέχρι τον Φεβρουάριο του 2019, όταν μέσω κοινοπραξίας απέκτησε δύο μικρότερα πλοία μεταφοράς αερίου, τα Gas Defiance και Gas Shuriken (αμφότερα χωρητικότητας 5.000 cbm, κατασκευής 2008).

Όσον αφορά στα οικονομικά αποτελέσματα της εταιρείας για το δ’ τρίμηνο 2019, η StealthGas κατέγραψε προσαρμοσμένα κέρδη 1,5 εκατ. δολαρίων, έναντι ζημιών 1,8 εκατ. δολαρίων κατά την αντίστοιχη περίοδο του 2018, με τα κέρδη ανά μετοχή να ανέρχονται στα 4 σεντς του δολαρίου, ενώ ο τζίρος της μειώθηκε κατά 3,3 εκατ. δολάρια συγκριτικά με το δ’ τρίμηνο 2019, στα 35,2 εκατ. δολάρια.


ΣΧΟΛΙΑ