ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Σε απεργιακό κλοιό βρίσκεται από τα μεσάνυχτα της Τετάρτης η ακτοπλοΐα, καθώς τα ναυτεργατικά σωματεία ΠΕΝΕΝ και «ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ» προχώρησαν σε 24ωρη απεργία μετά το τραγικό εργατικό δυστύχημα στο πλοίο Blue Star Χίος, όπου έχασε τη ζωή του ένας 20χρονος ναυτικός.
Τα σωματεία ζητούν από όλους τους ναυτεργάτες να συμμετάσχουν στην κινητοποίηση, διεκδικώντας την ενίσχυση των μέτρων ασφαλείας στα πλοία και την ουσιαστική εκπαίδευση του προσωπικού. Η απεργία ξεκίνησε στις 00:01 της Πέμπτης και λήγει στις 24:00, ενώ η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία (ΠΝΟ) κάλεσε τις αρμόδιες αρχές να διερευνήσουν πλήρως τις συνθήκες του δυστυχήματος.
Ασφυκτικός εγκλωβισμός σε θύρα – Τι καταγράφουν οι κάμερες
Το τραγικό περιστατικό εκτυλίχθηκε κατά τη διάρκεια του δρομολογίου από Ρόδο προς Πειραιά, με ενδιάμεσες στάσεις σε Χάλκη, Διαφάνι, Κάρπαθο, Κάσο, Ανάφη και Θήρα. Ο άτυχος 20χρονος, που είχε ναυτολογηθεί μόλις στις 15 Σεπτεμβρίου και είχε λάβει μόνο μία ημέρα εκπαίδευσης στο πλοίο, επιχείρησε να περάσει από υδατοστεγή, συρόμενη θύρα για να μεταβεί στο μηχανοστάσιο.
Όπως δείχνουν τα πλάνα από το κλειστό κύκλωμα ασφαλείας, ο νεαρός ναυτικός κατέβασε τον μοχλό, η πόρτα άνοιξε ελαφρώς και στη συνέχεια φαίνεται να πατά ξανά τον μηχανισμό, με αποτέλεσμα να παγιδευτεί και να συνθλιβεί από το βαρύ μέταλλο. Το δυστύχημα σημειώθηκε λίγο πριν τις 8 το πρωί της Τετάρτης, στην αρχή της βάρδιάς του.
Δικαιολογημένη οργή στον ναυτεργατικό κόσμο
Η ΠΕΝΕΝ, που συμμετέχει επίσης στην απεργιακή κινητοποίηση, καταγγέλλει σοβαρές ελλείψεις στα μέτρα ασφαλείας και κάνει λόγο για διαχρονικά προβλήματα στη λειτουργία του πλοίου. Οι συνδικαλιστικές οργανώσεις απαιτούν να υπάρξει πλήρης λογοδοσία και να ληφθούν ουσιαστικά μέτρα πρόληψης, ώστε να μην επαναληφθούν παρόμοια περιστατικά.
Την ίδια ώρα, ο Πλοίαρχος και ο Α’ Μηχανικός του πλοίου, που συνελήφθησαν στο πλαίσιο της προκαταρκτικής εξέτασης, αφέθηκαν προσωρινά ελεύθεροι, ενώ συνεχίζεται η προανάκριση από τις λιμενικές αρχές για ανθρωποκτονία από αμέλεια, σύμφωνα με το άρθρο 302 του Ποινικού Κώδικα.
Ερωτήματα για την εκπαίδευση και τα πρωτόκολλα ασφαλείας
Σύμφωνα με ρεπορτάζ του MEGA, ο 20χρονος εργαζόταν ως καθαριστής μηχανής και είχε λάβει σχετική πιστοποίηση από το κυπριακό Υφυπουργείο Ναυτιλίας. Παρόλα αυτά, εγείρονται ερωτήματα για το αν είχε ενημερωθεί επαρκώς για τη λειτουργία των επικίνδυνων μηχανικών θυρών, ενώ γίνεται λόγος για εκπαίδευση-εξπρές, διάρκειας μόλις μία ημέρα.
Η λειτουργία της συγκεκριμένης υδατοστεγούς θύρας ήταν χειροκίνητη, χωρίς προηγμένες ασφαλιστικές δικλίδες για την αποτροπή παγίδευσης σε περίπτωση ανθρώπινης παρουσίας.
Το χρονικό της τραγωδίας
Το πλοίο μετέφερε τον τραυματία στον Πειραιά, όπου και παραλήφθηκε από ασθενοφόρο του ΕΚΑΒ και διακομίστηκε στο Τζάνειο Νοσοκομείο. Εκεί διαπιστώθηκε ο θάνατός του, ενώ οι Αρχές αναζητούν τώρα ευθύνες για πιθανές παραλείψεις στη λειτουργία του πλοίου και την εκπαίδευση του προσωπικού.
Σύμφωνα με την επίσημη ενημέρωση του Λιμενικού Σώματος, το περιστατικό καταγράφηκε κατά τη διάρκεια του καθορισμένου δρομολογίου, ενώ έχει ήδη ξεκινήσει η διερεύνηση των συνθηκών κάτω από τις οποίες εγκλωβίστηκε ο νεαρός ναυτικός.
Η θέση της εταιρείας Blue Star Ferries
Η εταιρεία εξέδωσε ανακοίνωση στην οποία εκφράζει τη βαθιά της θλίψη για την τραγωδία, δηλώνοντας ότι βρίσκεται σε πλήρη συνεργασία με τις αρμόδιες αρχές για τη διαλεύκανση της υπόθεσης. Παράλληλα, το προγραμματισμένο δρομολόγιο του πλοίου από Πειραιά προς Ρόδο ακυρώθηκε, ως ελάχιστη ένδειξη σεβασμού στη μνήμη του 20χρονου.
«Η Διοίκηση και οι εργαζόμενοι της Blue Star Ferries εκφράζουμε τη συντριβή και τα ειλικρινή μας συλλυπητήρια στην οικογένεια του συναδέλφου μας», αναφέρει η ανακοίνωση, σημειώνοντας πως παρέχεται κάθε δυνατή υποστήριξη στην οικογένεια και στους συναδέλφους του θύματος.
H ανακοίνωση του Λιμενικού
Τις πρωινές ώρες σήμερα, ενημερώθηκε η Λιμενική Αρχή του Τζελέπη για τον τραυματισμό ενός 20χρονου ημεδαπού ναυτικού μέλους πληρώματος (ειδικότητας καθαριστή) του επιβατηγού-οχηματαγωγού (Ε/Γ-Ο/Γ) πλοίου «ΜΠΛΟΥ ΣΤΑΡ ΧΙΟΣ» Ν.Π. 10883, το οποίο έπλεε προς το λιμάνι του Πειραιά. Συγκεκριμένα, ο 20χρονος εγκλωβίστηκε σε υδατοστεγή θύρα του πλοίου, με αποτέλεσμα τον θανάσιμο τραυματισμό του.
Το πλοίο, που εκτελούσε προγραμματισμένο δρομολόγιο από το λιμάνι της Ρόδου προς τα λιμάνια Χάλκης-Διαφανίου-Καρπάθου-Κάσου-Ανάφης-Θήρας-Πειραιά, κατέπλευσε στο λιμάνι του Πειραιά και ο 20χρονος παρελήφθη από ασθενοφόρο όχημα του ΕΚΑΒ και διακομίστηκε στο «ΤΖΑΝΕΙΟ» Γενικό Νοσοκομείο Πειραιά, όπου διαπιστώθηκε ο θάνατός του. Από το Α’ Λιμενικό Τμήμα Τζελέπη του Κεντρικού Λιμεναρχείου Πειραιά που διενεργεί την προανάκριση, συνελήφθησαν ο Πλοίαρχος και ο Α΄ Μηχανικός του πλοίου, για παράβαση του άρθρου 302 Π.Κ. «Ανθρωποκτονία από αμέλεια».
Aπεργιακή κινητοποίηση
Στο μεταξύ, κάλεσμα και στα υπόλοιπα ναυτεργατικά σωματεία να συμμετάσχουν στη σημερινή 24ωρη απεργιακή κινητοποίηση στα πλοία της ακτοπλοϊας, μετά τον θάνατο του 20χρονου, απηύθυναν τα ναυτεργατικά σωματεία της Πανελλήνιας Ένωσης Μηχανικών Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΜΕΝ) και της Πανελλήνιας Ένωσης Κατωτέρων Πληρωμάτων Μηχανής Εμπορικού Ναυτικού «Ο ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ».
Η κινητοποίηση των δύο ναυτεργατικών σωματείων, που διεκδικούν την αυστηρή τήρηση των μέτρων ασφαλείας και επαρκή χρόνο για εξειδικευμένη εκπαίδευση, ξεκίνησε στις 00:01′ και λήγει στις 24:00.
Η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία (ΠΝΟ) ζήτησε πλήρη διαλεύκανση της υπόθεσης, ενώ η ΠΕΝΕΝ, που πραγματοποιεί 24ωρη απεργία στο πλοίο, κατήγγειλε ανεπαρκή μέτρα ασφαλείας.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Σκλαβενίτης: Παραπλανητικές εκπτώσεις σε 36 κωδικούς εντόπισε η ΔΙΜΕΑ – «Ο νομός ισχύει για όλους» διαμηνύει ο Θεοδωρικάκος
- Κινητήρας e-Power της Nissan
- Υπερταμείο: Νέος Διευθύνων Σύμβουλος στην ΑΕΔΙΚ, ο Αθανάσιος Μπίκας
- ΕΒΕΠ: Τάσσεται υπέρ ενός «ελληνικού μοντέλου» μείωσης του ενεργειακού κόστους για το σύνολο της βιομηχανίας
