• Ναυτιλία

    Bloomberg: Οι Έλληνες εφοπλιστές αποφεύγουν τη Ρωσία μετά τα «ραβασάκια» του Υπ. Οικονομικών των ΗΠΑ

    • NewsRoom
    δεξαμενόπλοιο μεταφοράς πετρελαίου

    Δεξαμενόπλοιο μεταφοράς πετρελαίου


    Οι Έλληνες εφοπλιστές, ιδιοκτήτες πετρελαιοφόρων μείωσαν τους όγκους ρωσικού πετρελαίου που μεταφέρουν, σύμφωνα με δημοσίευμα του Bloomberg.

    Ο αριθμός των δεξαμενόπλοιων ελληνικής ιδιοκτησίας που πηγαίνουν στη Ρωσία θα μειωθεί κατά ένα τέταρτο αυτόν τον μήνα σε σύγκριση με τον προηγούμενο και είναι μειωμένος κατά 60% σε σχέση με τον Ιούνιο, σύμφωνα με τα στοιχεία παρακολούθησης πλοίων που συγκέντρωσε το Bloomberg.

    Σύμφωνα με το δημοσίευμα αυτό θα μπορούσε να διαταράξει τη ροή του πετρελαίου της Μόσχας.

    Τι άλλαξε;

    Ο λόγος που μειώθηκε η ελληνική συμμετοχή στην μεταφορά ρωσικού πετρελαίου είναι, σύμφωνα με το πρακτορείο, το γεγονός ότι νωρίτερα αυτό το μήνα, το υπουργείο Οικονομικών των ΗΠΑ «τρόμαξε ορισμένους ιδιοκτήτες δεξαμενόπλοιων ζητώντας τους να εξηγήσουν τι έκαναν για να συμμορφωθούν με το ανώτατο όριο τιμών της G7 για το ρωσικό πετρέλαιο».

    H παρέμβαση αυτή οδήγησε στο να μειωθεί στα 15 ο αριθμός των ελληνικών δεξαμενοπλοίων τα οποία διακινούν αργό πετρέλαιο Urals που φορτώθηκε από λιμάνια της Βαλτικής και της Μαύρης Θάλασσας τον Νοέμβριο, ενώ τον Οκτώβριο ο αριθμός ήταν 20.

    Η μείωση της ελληνικής συμμετοχής συνέπεσε με ενδείξεις, σύμφωνα με το πρακτορείο, ότι οι συνολικές εξαγωγές της Ρωσίας θα μειωθούν επίσης.

    Το δημοσίευμα πάντως εκτιμάει ότι κάποιοι από τους Έλληνες εφοπλιστές δεν είναι απίθανο να επιστρέψουν στην μεταφορά του ρωσικού πετρελαίου, αφού αξιολογήσουν πρώτα τις επιστολές του υπουργείου Οικονομικών.

    «Εάν συνεχιστούν οι σημερινοί ρυθμοί εξαγωγών και δεν επηρεαστεί ο αριθμός των φορτίων που έχουν ήδη προγραμματιστεί, οι μεταφορές αργού της Ρωσίας θα μπορούσαν να μειωθούν κατά περίπου 150.000 βαρέλια την ημέρα αυτόν τον μήνα».

    Ισχυρή η ελληνική δραστηριότητα

    Το Bloomberg αναφέρει ότι τα ελληνικής ιδιοκτησίας πλοία εξακολουθούν να μεταφέρουν περίπου το ένα πέμπτο όλων των ρωσικών φορτίων Urals και περίπου ένα στα επτά όλων των φορτίων ρωσικού αργού, συμπεριλαμβανομένων εκείνων που μεταφέρονται από τερματικούς σταθμούς στις ακτές της χώρας στον Ειρηνικό και την Αρκτική.

    Το ανώτατο όριο των 60 δολαρίων για τις αγορές αργού που τέθηκε από την G7 τον Δεκέμβριο του 2022 δεν κατάφερε να μειώσει τη μεταφορά πετρελαίου από πλοιοκτήτες.

    «Όμως οι επιστολές του αμερικανικού υπουργείου Οικονομικών, που εστάλησαν σε 30 εταιρείες που ελέγχουν περίπου 100 πετρελαιοφόρα, προκάλεσαν ανησυχία σε ορισμένους πλοιοκτήτες», αναφέρει το Bloomberg.

    Αντίγραφο μιας εκ των επιστολών που εστάλησαν, ζητούσε εκτεταμένες πληροφορίες και τεκμηρίωση σχετικά με τις μεταφορές και τις οντότητες που εμπλέκονται σε αυτές. Απειλούσε με φυλάκιση εάν οι παραλήπτες δεν συμμορφώνονταν πλήρως.

    Διαβάστε επίσης:

    Στη μαύρη λίστα το «Raptor» – Γιατί άργησε να στείλει «mayday»

    Ρωσικό πετρέλαιο: Οι τρεις Έλληνες εφοπλιστές που «συμμορφώθηκαν προς τας υποδείξεις»…

    Υεμένη: Κατελήφθη από τους Χούθι ισραηλινό δεξαμενόπλοιο



    ΣΧΟΛΙΑ