• Ναυτιλία

    Αθανάσιος Λιάγκος (ΟΛΘ): Το λιμάνι της Θεσσαλονίκης πύλη των Βαλκανίων – Προχωρά η επικαιροποίηση του Master Plan

    Θάνος Λιάγκος, Πρόεδρος του ΟΛΘ

    Αθανάσιος Λιάγκος, Πρόεδρος του ΟΛΘ


    «Τα dry port του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης στη Σόφια της Βουλγαρίας και στο Νις της Σερβίας συνδέονται σιδηροδρομικά απευθείας με το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, προσφέροντας γρήγορες και περιβαλλοντικά φιλικές μεταφορές εμπορευμάτων και προσφέροντας αποδοτικές υπηρεσίες υψηλού επιπέδου στην αγορά των Βαλκανίων.»

    Όπως επισημαίνει επίσης ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΘ, Αθανάσιος Λιάγκος, ο Οργανισμός Λιμένος Θεσσαλονίκης «υλοποιεί ένα ολοκληρωμένο επενδυτικό πλάνο, με γνώμονα το ρόλο του ως πύλη ανάπτυξης και προστιθέμενης αξίας για τους οικονομικούς και κοινωνικούς εταίρους του» και προσθέτει: «Το Λιμάνι της Θεσσαλονίκης βρίσκεται στο επίκεντρο του στρατηγικού σχεδιασμού της εταιρείας, ο οποίος εστιάζει στη διεύρυνση της συνδεσιμότητας και της ενδοχώρας του λιμένα, καθώς και στην αξιοποίηση λύσεων συνδυασμένων μεταφορών».

    Ο ισχυρός άνδρας του ΟΛΘ τονίζει επίσης ότι σήμερα το λιμάνι συνδέεται άμεσα, μέσω εβδομαδιαίου δρομολογίου εμπορευματοκιβωτίων, με τα μεγαλύτερα λιμάνια της Βόρειας Ευρώπης και σημαντικά λιμάνια της Μεσογείου και επιπλέον, η ΟΛΘ Α.Ε. υλοποιεί το έργο επέκτασης του Προβλήτα 6, προϋπολογισμού 150 εκατ. ευρώ, που αναβαθμίζει ουσιαστικά το ρόλο του λιμανιού, παρέχοντας τη δυνατότητα απευθείας εξυπηρέτησης πλοίων εμπορευματοκιβωτίων κύριων γραμμών έως 24.000 TEU και αυξάνοντας συνολικά τη χωρητικότητα και την εμπορική δραστηριότητα του.

    «Δυναμική ανάπτυξη εμφανίζουν οι δραστηριότητες κρουαζιέρας, που προσφέρουν νέες προοπτικές στην τουριστική βιομηχανία της Βόρειας Ελλάδας», υπογραμμίζει ο Αθανάσιος Λιάγκος και τονίζει ότι το προηγούμενο έτος το λιμάνι της Θεσσαλονίκης είχε 61 αφίξεις κρουαζιερόπλοιων, δηλαδή σημειώνοντας 260% ετησίως, με το 50% να αφορά αφίξεις homeport.

    «Όραμα της ΟΛΘ Ανώνυμης Εταιρείας, επισημαίνει ο Αθανάσιος Λιάγκος, είναι να γίνει κάτι περισσότερο από ένα απλό λιμάνι διεκπεραίωσης, καθώς φιλοδοξεί να είναι ο κύριος πάροχος δικτύου συνδυασμένων μεταφορών πολλαπλών πυλών και λύσεων της εφοδιαστικής αλυσίδας για τα Βαλκάνια και την ευρύτερη περιοχή της Νοτιοανατολικής, Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης.

    Ο Αθανάσιος Λιάγκος, είπε ακόμη ότι ο ΟΛΘ προχωρεί στην επικαιροποίηση του Master Plan και της αντίστοιχης Στρατηγικής Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων ΣΜΠΕ και ήδη έχει καταθέσει το Master Plan στην Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων (ΕΣΑΛ) και μέσα στον Ιανουάριο θα κατατεθεί και η Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων ΣΜΠΕ στο Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας. Η έγκριση του Master Plan, της ΣΜΠΕ, και του προγράμματος έργων της ΟΛΘ Α.Ε. θα ολοκληρωθεί με την έκδοση του Προεδρικού Διατάγματος.

    Αναφερόμενος στη λειτουργικότητα των λιμένων της χώρας, ο Αθανάσιος Λιάγκος, υποστηρίζει ότι «οι ελληνικοί λιμένες, μέσα στην τρέχουσα χρονιά, οφείλουν να προσαρμοστούν ταχύτερα στις τεχνολογικές εξελίξεις της μεταφορικής βιομηχανίας, προχωρώντας παράλληλα σε σημαντικές κεφαλαιακές επενδύσεις των υποδομών τους, αφού αποτελούν πύλες εισόδου όχι μόνο εμπορίου αλλά και τουρισμού».

    Ο Αθανάσιος Λιάγκος υπογραμμίζει επίσης την ανάγκη «να υπάρξουν επενδύσεις και στον τομέα της ψηφιακής μετάβασης με τη χρήση τεχνολογικών καινοτομιών πρώτης γραμμής που οδηγούν στην υιοθέτηση του υποδείγματος του ”έξυπνου λιμανιού” καθώς με αυτό τον τρόπο προωθείται η βελτίωση των λειτουργιών και υπηρεσιών των λιμένων, η παρακολούθηση φορτίων σε πραγματικό χρόνο, η εξοικονόμηση ενέργειας, και η βελτιστοποίηση της ασφάλειας» και τονίζει ότι είναι αναγκαία «η συνεχής αναβάθμιση των δεξιοτήτων του προσωπικού των Οργανισμών Λιμένων και των Λιμενικών Ταμείων με σεμινάρια και εκπαιδευτικά προγράμματα τα οποία από κοινού σχεδιάζονται σε συνεργασία με το Κέντρο Δια Βίου Μάθησης, το Ινστιτούτο Λιμενικής Κατάρτισης ”Εξάντας” και τη Γενική Γραμματεία Λιμένων, Λιμενικής Πολιτικής και Ναυτιλιακών Επενδύσεων».

    Διαβάστε επίσης:

    Στη Θεσσαλονίκη το Posidonia Sea Tourism Forum 2023



    ΣΧΟΛΙΑ