Ναυτιλία

Σπύρος Πολέμης: Οι νέες κινήσεις της Polembros στα post-panamaxes

Πολέμης

Σπύρος Πολέμης, εφοπλιστής Polembros Shipping


Νέες κινήσεις στην αγορά των πλοίων ξηρού φορτίου κατηγορίας post-panamax πραγματοποίησε φέτος η ελληνική ναυτιλιακή Polembros Shipping, συμφερόντων του εφοπλιστή Σπύρου Πολέμη, υλοποιώντας ένα σχέδιο που είχε προαναγγελθεί από πέρυσι.

Ειδικότερα, στη θυγατρική της εταιρείας Polembros Bulkers ανήκουν πλέον δύο post-panamaxes, τα οποία απέκτησε νωρίτερα φέτος: το ένα είναι το Sunny Smile (χωρητικότητας 95.800 dwt, κατασκευής 2013), που φέρεται να αποκτήθηκε από ιαπωνική ναυτιλιακή τον περασμένο Ιούλιο έναντι 21 εκατ. δολαρίων και παραδόθηκε πριν από λίγες μέρες, ενώ έχει μετονομαστεί σε Serifos Warrior. Η αξία του πλοίου υπολογίζεται μεταξύ 20 εκατ. δολαρίων και 20,7 εκατ. δολαρίων, σύμφωνα με εκτιμήσεις της Marine Strategies International και της VesselsValue αντίστοιχα.

Το δεύτερο πλοίο αποκτήθηκε τον Σεπτέμβριο και πρόκειται σύντομα να παραδοθεί στην εταιρεία: είναι το Dimitra (χωρητικότητας 93.200 dwt, κατασκευής 2010), το οποίο θα μετονομαστεί σε Thassos Warrior. Αν και αρχικά η τιμή πώλησης του πλοίου υπολογιζόταν στα 12,6 εκατ. δολάρια, το TradeWinds αναφέρει ότι η τιμή ήταν χαμηλότερη, κοντά στα 11,8 εκατ. δολάρια, καθώς το πλοίο χρειαζόταν εργασίες συντήρησης.

Σημειώνεται ότι το Serifos Warrior είναι αδελφό πλοίο του Dilos Warrior (χωρητικότητας 95.700 dwt, κατασκευής 2012), που έως τώρα ήταν το μοναδικό post-panamax της εταιρείας. Το πλοίο αυτό αποκτήθηκε από την Polembros την άνοιξη του 2016 έναντι 15 εκατ. δολαρίων περίπου.

Υπενθυμίζεται ότι τον Μάιο του 2018 η Polembros Bulkers ιδρύθηκε ως ξεχωριστή οντότητα, ώστε σταδιακά να αναλάβει τη διαχείριση όλων των πλοίων ξηρού φορτίου της Polembros. Με την προσθήκη των δύο νέων πλοίων, ο στόλος της Polembros Bulkers φτάνει τα 10 πλοία, εκ των οποίων τα μισά είναι newcastlemaxes ναυλωμένα από την Oldendorff Carriers.

Σύμφωνα με τον Γιώργο Βακιρτζή, managing director της Polembros, η προσοχή της εταιρείας πιθανότατα θα στραφεί τώρα στα τάνκερ, όπου σήμερα διαθέτει συνολικά 14 suezmaxes και aframaxes, συμπεριλαμβανομένων δύο υπό κατασκευή suezmaxes στα ναυπηγεία Hyundai Heavy Industries, που αναμένεται να παραδοθούν εντός του 2020.



ΣΧΟΛΙΑ