• Business

    Σεραφείμ Καρουζάκης (Candia Maris): Αύξηση κατά 20% φέτος – Πληρότητα 90% Ιούλιο και Αύγουστο

    Σεραφειμ Καρουζάκης, Διευθυντης Candia Maris Magic Life


    Η στενή σχέση της Tui με τα ξενοδοχεία που συνεργάζεται, τους εξασφαλίζει έσοδα και πληρότητες και στη φετεινή δύσκολη και αβέβαιη τουριστικά χρονιά.

    Το Candia Maris Magic Life είναι ξενοδοχείο του Metaxa Hospitality Group στην παραλία Αμμουδάρα στο Ηράκλειο Κρήτης, και μέλος της οικογένειας της Tui. Φέτος, τρέχει με πληρότητες 90%, όταν οι πληρότητες των ξενοδοχείων στην υπόλοιπη Κρήτη δεν ξεπερνάνε το 42%.

    Ο διευθυντής του Candia Maris, Σεραφείμ Καρουζάκης, μας μιλάει για τη δύσκολη φετινή χρονιά και τις αγωνίες του κλάδου αλλά και για τη σημασία που έχει να μοιράζουν τον κίνδυνο οι ξενοδόχοι και να μην εξαρτώνται αποκλειστικά από τους επισκέπτες μιας χώρας.

    Το Candia Maris έχει αποκλειστική συνεργασία τύπου franchise με την Tui  από το 2012, όταν και “υιοθέτησε” το brand της Tui που λέγεται Magic Life. Το ξενοδοχείο έχει 315 δωμάτια και 150 εργαζόμενους και επισκέπτες κυρίως Γερμανούς. Σημειώνεται ότι αν και η Μαγιόρκα είναι σταθερά πρώτη στις προτιμήσεις των Γερμανών, δεύτερη είναι η Κρήτη.

     

    Πώς είστε από πληρότητες φέτος; Θα σας επηρεάσει η άρση της καραντίνας της Βρετανίας;

    Έχουμε πληρότητα 80% σήμερα για όλο τον Ιούλιο και με βάση τις κρατήσεις ο Ιούλιος θα κλείσει με 90% και αντίστοιχα θα πάμε και για Αύγουστο και Σεπτέμβριο. Από το 60% πληρότητα που είχαμε πέρσι είναι πολύ ρεαλιστικό να περιμένουμε μεσοσταθμική αύξηση 20% φέτος.

    Αν η Γερμανία συνεχίσει να μας στέλνει επισκέπτες θα πάμε πολύ καλά. Η άρση της καραντίνας από τη Βρετανία μπορεί να μας ενισχύσει, αλλά όχι ιδιαίτερα, αφού το 85% των επισκεπτών μας είναι από τη Γερμανία. Θα ενισχύσει τη Χερσόνησο και τα Μάλια που έχουν περισσότερο Άγγλους.

    Επειδή έχουμε την τύχη να μας καλύπτει η Γερμανία το 85% της δυναμικοτητάς μας, έχουμε υψηλές πληρότητες.. Δεν ισχύει όμως το ίδιο για τα υπόλοιπα ξενοδοχεία της Αμμουδάρας και της Κρήτης. Η πληρότητα της Κρήτης είναι στο 42% σε όλων των αστέρων τα ξενοδοχεία και εμείς έχουμε υπερδιπλάσια πληρότητα από το μέσο όρο.  Επίσης γύρω στο 35% είναι επαναλμβανόμενοι επισκέπτες είτε δικοί μας είτε του concept Magic Life.

    Ξενοδοχεία στα Χανιά που είχαν αποκλειστικά επισκέπτες από Σκανδιναβία, ή άλλα που είχαν επισκέπτες μόνο από Αγγλία αντιμετώπισαν σοβαρό πρόβλημα. Έτσι όπως είναι η κατάσταση σήμερα, οι ξενοδόχοι πρέπει να μοιράζουν τον κίνδυνο και να μην εξαρτώνται μόνο από τους επισκέπτες μιας χώρας. O όμιλος Μεταξά έχει κάνει διασπορά του κινδύνου και αυτή τη στενή σχέση με την Tui έχει μονο το Candia Maris, ενώ τα αλλα δύο ξενοδοχεία του ομίλου έχουν άλλη πολιτική.

     

    Τι έχει αλλάξει λόγω Covid στη συμπεριφορά των επισκεπτών;

    Αυτο που έχει αλλάξει, είναι ότι ενώ προ Covid, από Απρίλιο ξέραμε τις κρατήσεις, τώρα όλες σχεδόν οι κρατήσεις είναι τελευταίας στιγμής. Οι επισκεπτες περιμένουν να ανοίξει το ξενοδοχείο και μετά να δουν και τα σχόλια όσων έρχονται, στις ιστοσελίδες και στα social media, και να δουν οτι τηρούνται τα πρωτοκολλα υγείας.

    Η τήρηση των πρωτοκόλλων, είναι καθοριστικός παράγοντας για να εμπιστευτούν και να επιλέξουν οι επισκεπτες το ξενοδοχείο.

    Αν τα σχόλια είναι αρνητικά για το αν τηρούνται οι κανόνες, για το αν φορά μάσκες το προσωπικό ή γάντια οι πελάτες στις αίθουσες πρωινού, αυτό λειτουργεί αποτρεπτικά στις επόμενες κρατήσεις.

    Τα ξενοδοχεία του ομίλου άνοιξαν και πέρσι. Πώς λάβατε αυτή την απόφαση;

    Είχαμε πολλές αμφιβολίες και είχαν γίνει πολύωρες συζητήσεις για να το αποφασίσουμε και δεν ήμασταν καθόλου σίγουροι. Ειχαμε ομως ξεκάθαρη εντολή από τον κύριο Ανδρέα Μεταξά: “Θέλω οι εργαζόμενοί μας να δουλέψουν, να πληρωθούν, να βγάλουν το χειμώνα αξιοπρεπώς με ό,τι αυτό συνεπάγεται”. Δηλαδή αν, το ότι ανοίξαμε πέρσι, μας έφερνε στο μηδέν, θα ήμασταν ευχαριστημένοι. Δουλεύαμε για να μην μπούμε μέσα, και το μηδέν ήταν ο στόχος.  Τελικά το Candia βγήκε λιγο πάνω από το μηδέν και ακόμη κι αν συνολικά η χρονιά για τον όμιλο ήταν αρνητική, ήταν τεράστιο το μακροπρόθεσμο κέρδος στη σχέση με εργαζόμενους και προμηθευτές. Αν δεν ανοίγαμε, πολλοί προμηθευτές μας, μπορεί να μην υπήρχαν φέτος και να είχαν καταστραφεί τοπικές κοινωνίες.

    Ψυχρά επαγγελματικά και οικονομικά, αν το βλέπαμε, δεν θα ανοίγαμε. Η λογική έλεγε όχι, αλλά η καρδιά έλεγε ναι.

    Μεσοσταθμικά πέρσι, που επιλέξαμε να ανοίξουμε από την 1η Ιουλίου, το Candia είχε 58% πληρότητα.

    Βέβαια, είχαμε πιστοποίηση POSI Check από την Crystal (Prevention of Spread Infection), και ένα σχέδιο δράσης 110 σελίδων, για το τί κάνουμε σε περίπτωση κρούσματος. Σε μας δεν έχει τύχει κρούσμα ούτε πέρσι ουτε φετος. Το περσινό σχέδιο προέβλεπε να έχουμε κενο το 7% του συνόλου των δωματίων σε απομονωμένο σημείο για να μεταφέρουμε εκεί το κρούσμα. Φέτος αυτό άλλαξε και αν βρεθεί κρούσμα, πρέπει να μεταφερθεί σε κάποιο από τα 4-5 Covid ξεοδοχεία του νησιού.

    Η πίεση της  Tui, του τουριστικού γίγαντα των 19 δισ. τζίρου, στην βρετανική κυβέρνηση ήταν καθοριστική για την άρση της υποχρέωσης καραντίνας που απελευθέρωσε και τον βρετανικό τουρισμό για την Ευρώπη. Τώρα όμως τι γίνεται με την άνοδο των κρουσμάτων; Μπορεί να επηρεάσει τις αισιόδοξες εκτιμήσεις σας;

    Η κάθε χώρα έχει τη δική της ταξιδιωτική οδηγία και είναι θέμα της πολιτικής της. Σήμερα είμαστε στο πορτοκαλί, που δεν είναι απαγορευτικό, αλλά η Αγγλία επέβαλε καραντίνα σε όσους επέστρεφαν,  που ουσιαστικά απέτρεπε να έρθει κάποιος, κάτι που σύντομα αλλάζει. Το αν θα γίνει κόκκινος ένας προορισμός από πορτοκαλί, όμως είναι ένας διαρκής κίνδυνος αλλά είναι και θέμα της πολιτικής κάθε χώρας.

    Και εδώ να θυμόμαστε οτι κάποιες χώρες, επιβάλλουν περιορισμούς, για να ενισχύσουν τον εσωτερικό τους τουρισμό, λειτουργώντας στο πλαίσιο του τουριστικού ανταγωνισμού. Αποκλείουν προορισμούς για να ενισχύσουν δικούς τους.

    Από που έρχονται οι επισκέπτες σας; Γιατί επιλέγουν το Candia Magic Life;

    Οι επισκέπτες μας είναι επί το πλείστον Γερμανοί, Αυστριακοί και Ελβετοί. Το concept του Magic Life απευθύνεται σε επισκέπτες που θέλουν στις διακοπές τους ψυχαγωγία, σόου και παραστάσεις και πολλές αθλητικές δραστηριότητες από ποδόσφαιρο και τένις μέχρι πάντελ (συνδυασμός τένις και σκουός) και τοξοβολία και βέβαια γυμναστήριο και Spa.

    Επίσης έχουμε ποδηλασία, με 35 mountain bike και 25 road bike που μπορούν να χρησιμοποιούν οι επισκέπτες μας για βόλτες με ποδήλατο για νε εξερευνήσουν την περιοχή.

    Το ξενοδοχείο μας απευθύνεται σε ζευγάρια και singles. Για παράδειγμα, έχουμε τον Magic Angel, που είναι ένας από τους υπαλλήλους μας, γνωρίζει ποιες είναι οι αφίξεις των singles κάθε μέρα και όλους μαζί τους οργανώνει, αν θέλουν, σε μια παρέα με κοινές δραστηριότητες. Πολλοί singles, γνωρίζονται εδώ και την επόμενη χρονιά ξαναέρχονται ως ζευγάρια.

    Η Magic Life δραστηριοποιείται σε 6 χώρες, Τουρκια, Ελλάδα, Τυνησία, Αίγυπρο, Ισπανία και Ιταλία με 18 ξενοδοχεία. Στην Ελλάδα υπάρχουν 3 Magic Life εδώ, στην Ρόδο και την Κω. Αλλά το Magic Life Candia Maris είναι το μοναδικό Magic Life που είναι μόνο για ενηλίκους.

    Τα αποκλειστικά ενηλίκων ξενοδοχεία της Tui είναι τα Sensimar που πλέον έχουν γίνει Tui Blu. Τα Τui Sensatori είναι μόνο για ενήλικες αλλά κυρίως Άγγλους, ενώ τα Magic Life έχουν κυρίως Γερμανούς. Η Tui έχει ξενοδοχεία με διάφορες συνεργασίες, άλλα με συνεργασίες franchise όπως το Candia, άλλα ιδιόκτητα και άλλα τα νοικιάζει.

    Και τα brand των ξενοδοχείων χωρίζονται ανάλογα με τις ανάγκες των επισκεπτών. Άλλα είναι οικογενειακά και άλλα για ζευγάρια και singles. Άλλα για χαλάρωση και άλλα για αθλητικές δραστηριότητες.

     Σεραφείμ Καρουζάκης

    Ο Σεραφείμ Καρουζάκης είναι ο Διευθυντής του Candia Maris του ξενοδοχείου του Metaxa Hospitality Group στο Ηράκλειο της Κρήτης, που είναι μέρος της αλυσίδας Magic Life της TUI.

    Ξεκίνησε ως μπάρμαν στα ξενοδοχεία του ομίλου Μεταξά το 2004, παρακολούθησε την τουριστική σχολή του ομίλου που ιδρύθηκε τότε και ολοκλήρωσε τις σπουδές του 4 χρόνια μετά. Από το 2011 ειναι Διευθυντής στο Candia Maris.

    Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση

     



    ΣΧΟΛΙΑ