• Business

    Σαράντης: Φορτσάρει για τζίρο άνω των 500 εκατ. ευρώ το 2023

    WarningExclamation mark in a circleΑπαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη
    Ο Γρηγόρης και ο Κυριάκος Σαράντης

    Ο Γρηγόρης και ο Κυριάκος Σαράντης


    Δυνατή εκκίνηση με αύξηση πωλήσεων κατά 20% το πρώτο τρίμηνο του 2023 κάνει η Σαράντης. Την ίδια ώρα η τάση αποσυμπίεσης στα κόστη παραγωγής και η σταθεροποίηση των τιμών των πρώτων υλών «δείχνουν»  βελτίωση της κερδοφορίας.

    Η διοίκηση της εταιρείας, που παρουσίασε χθες το financial guidance στους αναλυτές, εκτιμά ότι το 2023 θα κλείσει στα 480 εκατ. ευρώ με ανάπτυξη 8%, το μεγαλύτερο μέρος της οποίας θα προέλθει από αύξηση όγκου πωλήσεων. Ο όμιλος αναμένει αύξηση των EBITDA κατά 18,4% στα 53,9 εκατ. ευρώ, με την πρόβλεψη για τα καθαρά κέρδη να διαμορφώνεται στα 28,44 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά 8,2% σε ετήσια βάση.

    Σε αυτά μεγέθη έχει προϋπολογιστεί ένα financial cost ύψους 2 εκατ. ευρώ για την ολοκλήρωση της εξαγοράς της Stella Pack στην Πολωνία, κάτι που αναμένεται να γίνει εντός του δεύτερο τριμήνου αμέσως μετά την έγκριση από την πολωνική Επιτροπή Ανταγωνισμού. Η διαδικασία θα ολοκληρωθεί άμεσα  μετά την έγκριση και αν υπολογιστεί η Stella Pack στα αποτελέσματα του ομίλου από τον Μάιο και μετά ο τζίρος θα φτάσει στα 515-520 εκατ. ευρώ το 2023.

    Βελτίωση κερδοφορίας

    «Με βάση την πορεία του ομίλου στο πρώτο τρίμηνο οι εκτιμήσεις αυτές είναι συντηρητικές» ανέφερε κατά τη διάρκεια της παρουσίασης ο κ. Κώστας Ροζακέας, αναπληρωτής Διευθύνων Σύμβουλος και Οικονομικός Διευθυντής του ομίλου. «Το πρώτο τρίμηνο δείχνει οι εκτιμήσεις είναι συντηρητικές  γιατί θα προκύψουν και δύο οφέλη όσον αφορά την κερδοφορία και την άνοδο των margins. O περιορισμός του κόστους και της σταθεροποίησης των τιμών στην αγορά με δεδομένο ότι οι αυξήσεις που έχουν γίνει δεν παίρνονται πίσω και το λειτουργικό κόστος που θα δώσουν έναν καλύτερο κέρδος από αυτό που βλέπουμε στο guidance» τόνισε ο κ. Ροζακέας.

    Το αποτέλεσμα του ομίλου στο πρώτο τρίμηνο τροφοδοτείται και από τις εποχικές πωλήσεις λόγω του Πάσχα που φέτος πέφτει νωρίτερα. Ωστόσο αν εξαιρεθούν από το αποτέλεσμα οι εποχικές πωλήσεις, η ανάπτυξη like for like διαμορφώνεται σε 17% και αφορά κυρίως αύξηση όγκου, καθώς έχουν προηγηθεί αυξήσεις τιμών.

    Η στρατηγική του ομίλου την προηγούμενη χρονιά ήταν να απορροφηθούν εν μέρει οι ανατιμήσεις κάτω από την πίεση του κόστους, για να μη χαθούν μερίδια αγοράς. Η στρατηγική αυτή αποδείχτηκε σωστή, σύμφωνα με τον κ. Ροζακέα, καθώς όπως είπε, η πρόβλεψή μας για συγκράτηση των τιμών των πρώτων υλών, θα απέδιδε μακροπρόθεσμα όφελος στην κερδοφορία και στις πωλήσεις, κάτι που θα φανεί στις επιδόσεις του 2023.

    Εξαγορά στη Ρουμανία μετά την πολωνική Stella Pack

    Στον πυρήνα της στρατηγικής του ομίλου παραμένει η επιτάχυνση της ανάπτυξης είτε με οργανικό τρόπο είτε μέσω εξαγορών.

    Στην κατεύθυνση αυτή η διοίκηση του ομίλου βρίσκεται σε συζητήσεις για την εξαγορά εταιρείας στη Ρουμανία. Πρόκειται για εταιρεία που δραστηριοποιείται στον τομέα της οικιακής φροντίδας με ισχυρό brand προϊόν.  Οι συζητήσεις είχαν ξεκινήσει νωρίτερα αλλά πάγωσαν προκειμένου να ληφθούν οι εγκριτικές αποφάσεις από τις αρμόδιες αρχές Ανταγωνισμού για την εξαγορά της Stella Pack. Σε κάθε περίπτωση ο όμιλος θα έχει σημαντικές συνέργειες με την ολοκλήρωση της πολωνικής εταιρείας, που έχει σημαντική θέση στην αγορά και τζίρο κοντά στα 70 εκατ. ευρώ. Επιπροσθέτως θα υπάρξουν συνέργειες  σε συνδυασμό με την Polipack γιατί η Stella pack έχει μια γραμμή που επεξεργάζεται πλαστικό και στα απόβλητα και μπορεί να δημιουργήσει υψηλής ποιότητας ανακυκλωμένο πλαστικό κόκκο, που είναι η βασική πρώτη ύλη για την Polipack, η οποία αυτή τη στιγμή αγοράζει το μεγαλύτερο μέρος της πλαστικής ύλης από τρίτους.

    Μείωση τιμών με προωθητικές ενέργειες

    Πάντως παρά την τάση αποκλιμάκωσης στα κόστη παραγωγής ο όμιλος δεν θα προχωρήσει σε απευθείας μειώσεις τιμών στους τιμοκαταλόγους. Η αποκλιμάκωση των τιμών θα γίνει έμμεσα με προωθητικές ενέργειες και προσφορές που θα ενταθούν και σε μέγεθος και σε συχνότητα. «Είτε βρισκόμαστε σε άνοδο τιμών κοστολογίου είτε σε μείωση τιμών κοστολογίου- και ειδικά στα σούπερ μάρκετ που είναι η πιο ανταγωνιστική αγορά με δεδομένο ότι οι τιμές και η ποιότητα είναι ευθέως εκτεθειμένα στα μάτια του καταναλωτή- η εξέλιξη των τιμών ανεξάρτητα από την εξέλιξη του κόστους καθορίζεται σε μεγάλο βαθμό και από τη συμπεριφορά των ανταγωνιστών» τόνισε ο κ. Ροζακέας.

    Η εταιρεία δραστηριοποιείται και στον τομέα των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας στον τομέα του household με το μερίδιο στον τζίρο του ομίλου να φτάνει στο 10%. Παράγει προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας για λογαριασμό σούπερ μάρκετ τόσο στην ελληνική αγορά όσο και στην αγορά της Πολωνίας. Στοχεύει στη διατήρηση και στην ενίσχυση του τομέα κάτι στο οποίο θα συμβάλλει και το εργοστάσιο της Polipack που έχει αναβαθμιστεί και έχει εκσυγχρονιστεί ανεβάζοντας σημαντικά την παραγωγική δυναμικότητά της.

    Σε ό,τι αφορά τον τομέα της επιλεκτικής μετά το «διαζύγιο» με την Estee Lauder,ο όμιλος εξετάζει νέες συνεργασίες με άλλα brands και ήδη βρίσκεται σε συζητήσεις. Ωστόσο δεν αναμένονται σχετικές ανακοινώσεις εντός του έτους.

    Διαβάστε επίσης

    Σαράντης: Αμετάβλητη η μακροπρόθεσμη στρατηγική του ομίλου με έμφαση στην ανάπτυξη

    ΔΕΣΦΑ: Μειωμένη κατά 15,29% η συνολική ζήτηση φυσικού αερίου στο πρώτο τρίμηνο



    ΣΧΟΛΙΑ