• Business

    Σάμι Φάις στο mononews: «Με γενναίες προσφορές η επόμενη μέρα στο λιανεμπόριο – Χρειάζονται πρόσθετες παρεμβάσεις στα ενοίκια»

    WarningExclamation mark in a circleΑπαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη
    Ο επιχειρηματίας, Σαμι Φάις Καλογήρου του Ομίλου Fais

    Ο επιχειρηματίας, Σαμι Φάις


    Στην επαναλειτουργία των εμπορικών καταστημάτων και στον τρόπο που θα αντιδράσουν οι καταναλωτές στρέφεται πλέον το ενδιαφέρον της αγοράς.

    Ενάμιση μήνα μετά το καθολικό «lockdown», οι επιχειρήσεις ετοιμάζονται να «ανεβάσουν ρολά» στις αρχές Μαΐου και να υποδεχθούν τους καταναλωτές στο νέο περιβάλλον που διαμορφώνει η πανδημία. Το πλήγμα από τις συνέπειες της κρίσης του κορονοϊού ήταν τεράστιο και όλοι περιμένουν πως θα εξελιχθεί η κατανάλωση τους πρώτους μήνες, προκειμένου να κινηθούν ανάλογα.

    Αντίστροφα για την άρση των περιορισμών μετρά και ο Σάμι Φάις, ο οποίος διατηρεί ευρύ δίκτυο καταστημάτων διεθνών οίκων μόδας (Καλογήρου, Haralas, Under Armour, Salvatore Ferragamo, Geox, Adidas, Puma, Mango) αλλά και το εμπορικό κέντρο One Salonica Outlet Mall. Ο δραστήριος επιχειρηματίας περιμένει -όπως και η υπόλοιπη αγορά- την εμπορική κίνηση κατά τον πρώτο μήνα μετά την άρση της «καραντίνας» και κυρίως που θα καθίσει μπίλια όσον αφορά στην πτώση της κατανάλωσης.

    Αν και όπως λέει είναι νωρίς για οποιοσδήποτε προβλέψεις, ο κ. Φάις δεν αποκλείει το Μάιο οι καταναλωτές να σπεύσουν για αγορές, εκμεταλλευόμενοι και τις προσφορές που αναμένεται να πραγματοποιήσουν οι καταστηματάρχες για να τονώσουν την ζήτηση. Ακόμη πιο επιθετικά, εκτιμά, ότι θα κινηθεί ο εμπορικός κόσμος στις επίσημες καλοκαιρινές εκπτώσεις, προχωρώντας σε γενναίες μειώσεις τιμών που θα ξεπερνούν το 40% με 50%.

    Και αυτό όπως λέει γιατί οι έμποροι έχουν μεγάλη ανάγκη από έσοδα, προκειμένου να αποπληρώσουν τις υποχρεώσεις που έχουν συσσωρεύσει όλο το προηγούμενο διάστημα που τα καταστήματά τους ήταν κλειστά. Σύμφωνα με τον πολύπειρο μάνατζερ, η ζημιά από την πανδημία είναι τεράστια για όλη την αγορά και δύσκολα θα μπορέσει να καλύψει το χαμένο έδαφος. Μάλιστα, θεωρεί πως ένα νέο «lockdown» το ερχόμενο φθινόπωρο θα δώσει τη χαριστική βολή στον εμπορικό κόσμο.

    Με βάση τα σημερινά δεδομένα, ο κ. Φάις περιμένει μια μεσοσταθμική μείωση τζίρου της τάξης του 30% -35% για την φετινή χρονιά. Απώλειες αναμένεται να έχει και από την κάμψη του τουρισμού, ένας τομέας που συνεσφέρει σημαντικά στα έσοδα του Ομίλου. «Τα έσοδα από τα καταστήματα στις τουριστικές περιοχές που έχουμε παρουσία αναμένονται μειωμένα, αφού φέτος θα έρθουν λιγότεροι τουρίστες», σημειώνει χαρακτηριστικά. Βέβαια, εμφανίζεται αρκετά αισιόδοξος για την επόμενη σεζόν του ελληνικού τουρισμού, λέγοντας πως το 2021 θα είναι μια πολύ καλή χρονιά.

    Για αυτό και συνεχίζει κανονικά τις επενδυτικές δραστηριότητες που έχει αναπτύξει στον τομέα του τουρισμού, όπως η δημιουργία ξενοδοχειακής μονάδας στη Σαντορίνη που θα είναι έτοιμη να λειτουργήσει το επόμενο καλοκαίρι, το «Castelo Bibbeli» στην Κέρκυρα που απέκτησε από το ΤΑΙΠΕΔ και σκοπεύει να μετατρέψει σε boutique ξενοδοχείο αλλά και η «Στοά Μοδιάνο» στη Θεσσαλονίκη που επίσης αγόρασε σε διαγωνισμό του Ταμείου Ιδιωτικοποιήσεων και φιλοδοξεί να «αναγεννήσει» με βάση τα ευρωπαϊκά πρότυπα.

    Ειδικά για την υλοποίηση του project για την εμβληματική Στοά, οι εργασίες ενδέχεται να ξεκινήσουν ακόμη και μέσα στο καλοκαίρι καθώς όπως ο κ. Φάις «έχουν εξασφαλισθεί όλες οι άδειες ενώ έχουν υπογραφεί οι συμβάσεις με τις κατασκευαστικές εταιρείες». Σπεύδει μάλιστα να τονίσει πως εάν δεν ξεσπούσε η κρίση του κορονοϊού, που έβαλε «προσωρινό φρένο» οι κατασκευαστικές εργασίες θα είχαν αρχίσει από τα τέλη Μαρτίου. Παρόλα αυτά εκτιμά πως θα έχει ολοκληρωθεί στα τέλη του 2021 με αρχές του 2022.

    Κλείνοντας ο κ. Φάις, θεωρεί πως τα μέτρα στήριξης της οικονομίας που λαμβάνει η κυβέρνηση κινούνται προς τη σωστή κατεύθυνση, περιμένει ωστόσο να υπάρξουν πρόσθετες προβλέψεις ειδικά στο κομμάτι των ενοικίων, ένα φλέγον ζήτημα για τον εμπορικό κόσμο. Όπως λέει, η μείωση κατά 40% που αποφασίσθηκε για τον Απρίλιο δεν αρκεί, αλλά χρειάζεται το μέτρο να επεκταθεί και στους υπόλοιπους μήνες του έτους και ίσως το ποσοστό της μείωσης θα πρέπει να αυξηθεί ακόμη περισσότερο.



    ΣΧΟΛΙΑ