• Business

    Renault: Το επόμενο μεγάλο στοίχημα και η εισαγωγή της Ampere στο χρηματιστήριο

    • Bloomberg
    Lucas de Meo, CEO Renault

    Lucas de Meo, CEO Renault


    O Διευθύνων Σύμβουλος της Renault, Λούκα ντε Μέο, είναι έτοιμος για το επόμενο μεγάλο στοίχημα της γαλλικής αυτοκινητοβιομηχανίας, στον τομέα των ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

    Οι επενδυτές θα λάβουν αυτή την εβδομάδα περισσότερες πληροφορίες για την προγραμματισμένη αρχική δημόσια προσφορά (IPO) του βραχίονα ηλεκτρικών οχημάτων και λογισμικού της Renault, Ampere, με στόχο μια φιλόδοξη αποτίμηση 8 δισεκατομμυρίων ευρώ έως 10 δισ. ευρώ.

    Στις 15 Νοεμβρίου, ο Nτε Μέο θα παρουσιάσει τα σχέδια του για να ξεπεράσει τις δυσκολίες των νέων εισαγωγών στα χρηματιστήρια, αλλά και την προσπάθεια του να δώσει την ευρωπαϊκή απάντηση στην Tesla και να αντιμετωπίσει τον ανταγωνισμό από Κινέζους κατασκευαστές.

    Η IPO της Ampere

    «Δουλεύουμε σκληρά για την IPO, αλλά δεν είμαι καμικάζι», είπε σε συνέντευξή του στο περιθώριο εκδήλωσης στο Παρίσι την περασμένη εβδομάδα. «Δεν πρόκειται να βάλω την εταιρεία στην αγορά με discount».

    Το πρώην στέλεχος της Audi και της Fiat έχει καθοδηγήσει τη Renault σε δύσκολες στιγμές.

    Ο 56χρονος ανέλαβε τα ηνία το 2020 και βοήθησε την Renault να επιστρέψει «πίσω από την κόλαση», που περιλάμβανε δάνεια με κρατική υποστήριξη για να επιβιώσει από την πανδημία και δισεκατομμύρια απομειώσεις από τη σημαντική ρωσική επιχείρησή της.

    Η επόμενη δοκιμασία περιλάμβανε μήνες επίπονων συνομιλιών για να χαλαρώσει τους δεσμούς της εταιρείας με την μέχρι τώρα τεταμένη 24χρονη συμμαχία της με τη Nissan Motor Co.

    Η Renault, η οποία πρόκειται να αποκαλύψει ένα δεύτερο προσιτό σε τιμή ηλεκτρικό όχημα αυτή την εβδομάδα, σκοπεύει να εισάγει στο χρηματιστήριο την θυγατρική της, Ampere, τον Απρίλιο ή τον Μάιο του επόμενου έτους.

    Το σχέδιο αυτό παρεμποδίζει ο πόλεμος τιμών που ξεκίνησε η Tesla, αλλά και οι ασταθείς αποδόσεις των IPO που πραγματοποιήθηκαν φέτος, της σχεδιάστριας τσιπ Arm Holdings Plc και της κατασκευάστριας των δημοφιλών σανδαλιών Birkenstock Holding Plc.

    «Ο Λούκα έχει έναν οδικό χάρτη, έδωσε στη Renault μια κατεύθυνση και η ποιότητα των αυτοκινήτων Renault είναι εκπληκτική αυτές τις μέρες», λέει ο Pierre-Olivier Essig, αναλυτής της AIR Capital στη Γενεύη.

    «Η δημόσια εγγραφή μπορεί να μην είναι καλή ιδέα αυτή τη στιγμή, δεδομένης της εικόνας των αγορών, αλλά τελικά πιστεύω ότι ο Λούκα θα πετύχει», προσθέτει.

    Ο ανταγωνισμός

    Η Renault πρέπει να επιταχύνει για να προλάβει αντιπάλους όπως η Stellantis NV, η εταιρεία που δημιουργήθηκε από τη συγχώνευση του γαλλικού ομίλου PSA και της Fiat Chrysler.

    Το μεγαθήριο των 14 brands του Carlos Tavares υψώνεται πλέον πάνω από τη Renault με ανώτερες συνέργειες μετά την αποτυχία του σχεδίου της ίδιας της Renault να προχωρήσει σε συγχώνευση με τη Fiat.

    Μέχρι στιγμής, η ώθηση της στα ηλεκτρικά οχήματα κινείται με αργούς ρυθμούς.

    Οι πωλήσεις του Megane E-Tech – το οποίο η Renault ήλπιζε ότι θα ανταγωνιζόταν το Model 3 της Tesla – ήταν περιορισμένες, σε περίπου 35.000 οχήματα μέχρι το τέλος Σεπτεμβρίου, λιγότερο από τον αρχικό στόχο για περισσότερα από 100.000 αυτοκίνητα ετησίως και η IPO της Ampere έχει ήδη πάει πίσω μια φορά.

    Renault EV Lags Europe’s Leading Models | Megane E-Tech hasn’t kept pace with Tesla, VW EVs
    Το Megane E-Tech δεν κατάφερε να συμβαδίσει με τα EV της Tesla και της VW

    Η δημόσια εγγραφή θα επέτρεπε στην Ampere να προχωρήσει πιο γρήγορα στο φιλόδοξο αναπτυξιακό της σχέδιο σε μια εποχή που η ταχύτητα της καινοτομίας μετράει.

    Εκτός από το Megane E-Tech, θα υπάρχουν ακόμη πέντε ηλεκτρικά οχήματα της μάρκας Renault έως το 2030, συμπεριλαμβανομένου του Scenic και του νέου Renault 5.

    Renault Trails Stellantis, Outperforms VW | How Europe’s top carmakers fared over the last year
    Πώς τα πήγαν οι κορυφαίες αυτοκινητοβιομηχανίες της Ευρώπης τον τελευταίο χρόνο

    Ο Ντε Μέο έχει και άλλες επιλογές χρηματοδότησης: η Renault έχει μετρητά και θα μπορούσε να πουλήσει μέρος ή το σύνολο των μετοχών της Nissan, που μεταβιβάστηκαν πρόσφατα σε καταπίστευμα, αξίας 4,8 δισεκατομμυρίων δολαρίων, αν και οποιαδήποτε τέτοια κίνηση θα πρέπει να γίνει σε στενή συνεργασία με τον συνεργάτη της.

    «Η Ampere είναι ένα έργο μακροπρόθεσμo και η IPO είναι ένα κομμάτι του παζλ», είπε ο CEO της Renault.

    Οι ανησυχίες ότι ο Nτε Μέο προσθέτει υπερβολική πολυπλοκότητα ενώ βρίσκεται σε ένα δύσκολο ξεκίνημα με το ακριβό Megane E-Tech, αποτελεί βαρίδι στην IPO.

    Bασικό στοιχείο στην δημόσια προσφορά της Renault θα είναι οι δυνατότητες λογισμικού της, τις οποίες η εταιρεία θεωρεί ανώτερες μετά την απόκτηση περισσότερων από 400 μηχανικών λογισμικού Intel Inc. το 2017.

    Το γαλλικό κράτος, βασικός μέτοχος με μερίδιο 15%, έχει την ίδια λογική, να χωρίσει τις δραστηριότητες των ηλεκτρικών οχημάτων και να γίνει δημόσια εταιρεία.

    «Η νέα εταιρεία EV θα βοηθήσει στην ανάπτυξη μιας νέας κουλτούρας», δήλωσε ο Alexis Zajdenweber, εκπρόσωπος της γαλλικής κυβέρνησης στο διοικητικό συμβούλιο της Renault.

    Η νέα μονάδα θα είναι «πιο κοντά στο τεχνολογικό οικοσύστημα και την καινοτόμο νοοτροπία που ταιριάζει σε έναν κορυφαίο κατασκευαστή EV», πρόσθεσε.

    Διαβάστε ακόμη:

    Η συμμαχία Renault – Nissan προχωρά!

    Deal άνω των €700 εκατ. με Renault-Volvo επιδιώκει γαλλικός ναυτιλιακός κολοσσός

    Με 45% τρέχει η αγορά αυτοκινήτου!



    ΣΧΟΛΙΑ