• Business

    Προς συμφωνία με την Ολυμπία Οδό για το Πάτρα – Πύργος, το Υποδομών – Οι απαιτήσεις Καλογρίτσα

    O υπουργός Υποδομών και μεταφορών Κώστας Καραμανλής από το βήμα της Βουλής

    Κώστας Αχ. Καραμανλής, υπουργός Υποδομών και Μεταφορών


    Κοντά στην ολοκλήρωσή της βρίσκεται συμφωνία μεταξύ της εταιρείας παραχώρησης Ολυμπία Οδός και του υπουργείου Υποδομών για την «επιστροφή» σε αυτήν του αυτοκινητόδρομου Πάτρα – Πύργος.

    Στη συνέχεια ο υπουργός Υποδομών Κώστας Καραμανλής θα κοινοποιήσει τη συμφωνία με την Ολυμπία Οδό στην Επίτροπο Ανταγωνισμού Margethe Vestager προκειμένου να πάρει το πράσινο φως της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για να προχωρήσει στην υπογραφή της. Η Επίτροπος είναι ενημερωμένη για τις προθέσεις της ελληνικής κυβέρνησης.

    Σύμφωνα με πληροφορίες το κόστος της κατασκευής του έργου θα κινηθεί στην περιοχή των 270 εκατ. ευρώ (254 εκατ. ευρώ είναι το συνολικό κόστος των οκτώ εργολαβιών με βάση τη διαδικασία που προηγήθηκε) με το ποσό που θα συνεισφέρουν οι παραχωρησιούχοι να είναι της τάξεως των 80 εκατ. ευρώ (ίδια κεφάλαια και δανεισμός).

    Δεν είναι σαφές αν στη κατασκευή του Πάτρα – Πύργος θα συμμετέχουν όλοι οι μέτοχοι της Ολυμπίας Οδού (διαχειρίζεται τον ομώνυμο αυτοκινητόδρομο, Ελευσίνα – Κόρινθος – Πάτρα, τμήμα του οποίου ήταν αρχικά και το Πάτρα – Πύργος) με τις πληροφορίες να αναφέρουν ότι εκτός θα μείνει η Hochtief η οποία ελέγχεται από την ισπανική ACS. Οι υπόλοιποι μέτοχοι της Ολυμπίας Οδού (Vinci, ΑΚΤΩΡ, ΑΒΑΞ και ΓΕΚ Τέρνα) έχουν συμφωνήσει.

    Εξαρχής, αμέσως μετά την ανάληψη των καθηκόντων του, ο κ. Καραμανλής έκανε γνωστή την εκτίμηση της κυβέρνησης ότι το έργο διαιρεμένο σε 8 εργολαβίες, όπως είχε αποφασίσει η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ δεν θα ολοκληρωθεί στην ώρα του δηλαδή μέχρι τις 31.12.23, πιθανότατα ούτε την 31η Δεκεμβρίου του 2025, κάτι που θα έχει ως συνέπεια το Δημόσιο να πρέπει να επιστρέψει των σύνολο των ευρωπαϊκών πόρων που θα είχε λάβει για το έργο αυτό. Ανάμεσα στις λύσεις που εξέτασε και τελικά προκρίθηκε ήταν η «επιστροφή» του στην Ολυμπία Οδό.

    Από τη Βουλή έχουν κυρωθεί οι 5 από τις 8 συμβάσεις του Πάτρα – Πύργος. Εκκρεμούν οι δύο εργολαβίες, στις οποίες προσωρινός ανάδοχος είχαν αναδειχθεί εταιρείες του ομίλου Καλογρίτσα που έχουν κηρυχθεί έκπτωτες λόγω αδυναμίας εξεύρεσης εγγυητικής, αλλά και μια τρίτη η οποία εκκρεμεί έπειτα από προσφυγή της Cyfield.

    Ο Καλογρίτσας ήθελε το έργο!!!

    Οι εταιρείες του ομίλου Καλογρίτσα (ΤΟΞΟΤΗΣ ΑΕ) έχουν τεθεί οριστικά εκτός από το έργο, έπειτα από τις δύο αποφάσεις που υπογράφει ο υπουργός Υποδομών (25.11.19) με τις οποίες απορρίπτονται και οι αιτήσεις θεραπείας που κατέθεσαν.

    Βάσει του σκεπτικού του υπουργείου το κόστος των αποζημιώσεων για τους εργολάβους από την ακύρωση της διαδικασίας για το Πάτρα – Πύργος δεν θα ξεπεράσει τα 10 εκατ. ευρώ.

    Μέχρι στιγμής η μεγαλύτερη αντίδραση στην προοπτική να ακυρωθεί το έργο, διαιρεμένο σε 8 εργολαβίες όπως είχε δρομολογηθεί από την προηγούμενη κυβέρνηση, προέρχεται από την GD Infrastrutture η οποία συνεργάζεται με την Μηχανική και έχει κηρυχθεί ανάδοχος για δύο εργολαβίες.

    Η προαναφερόμενη εταιρεία έχει προειδοποιήσει το υπουργείο ότι θα προσφύγει στα ελληνικά και διεθνή δικαστήρια, ενώ έχει καταθέσει τρεις διαταγές πληρωμής στο Μονομελές Εφετείο Αθηνών με τις οποίες αιτείται την πληρωμή ποσού 1,5 εκατ. ευρώ, επικαλούμενη ότι ενώ έχει ξεκινήσει να εκτελεί το έργο (τμήμα 6 Κάτω Αχαία – Σαγαίικα) το υπουργείο αρνείται να καταβάλει τη νόμιμη αμοιβή της.



    ΣΧΟΛΙΑ