• Business

    Πράσινα Λεωφορεία: Μία ανάσα πριν από τις υπογραφές των Yutong και IVECO – Σχέδιο για δύο νέους διαγωνισμούς

    Gerrit Marx (CEO IVECO), Δημήτρης Κοπελούζος ( Πρόεδρος Copelouzos Group-Αντιπρόσωπος Yutong)


    Μία ανάσα πριν από την υπογραφή των συμβάσεων για την προμήθεια πράσινων λεωφορείων στη χώρα μας βρίσκονται οι εταιρείες Yutong και IVECO, ενώ το υπουργείο υποδομών και μεταφορών ετοιμάζεται για την προκήρυξη δύο ακόμα διαγωνισμών για την προμήθεια λεωφορείων νέας τεχνολογίας με στόχο την περαιτέρω ενίσχυση του ΟΑΣΑ και του ΟΑΣΘ.

    Πηγές πολύ κοντά στη διαγωνιστική διαδικασία αναφέρουν στο mononews ότι οι δύο συμβάσεις συνολικής αξίας 143 εκατ. ευρώ με αναδόχους τις δύο παραπάνω εταιρείες έχουν πάρει το πράσινο φως από το υπουργείο υποδομών και βρίσκονται στο Ελεγκτικό Συνέδριο. Το επόμενο και τελικό βήμα είναι η υπογραφή τους και στη συνέχεια θα αρχίσουν να καταφτάνουν στη χώρα μας τα πρώτα καινούργια λεωφορεία.

    Πιο συγκεκριμένα η IVECO έχει ανακηρυχθεί ανάδοχος στον διαγωνισμό αξίας 43 εκατ. ευρώ για την προμήθεια 100 λεωφορείων συμπιεσμένου φυσικού αερίου, τα οποία είναι έτοιμα προς παράδοση, ενώ η Yutong που εκπροσωπείται στην Ελλάδα από τον Όμιλο Κοπελούζου έχει αναλάβει την προμήθεια 250 ηλεκτρικών λεωφορείων έναντι 100 εκατ. ευρώ τα οποία και θα καταφτάσουν στη χώρα μας εντός εξαμήνου από την υπογραφή.

    Επιπλέον, προχωρούν οι διαδικασίες για τα δύο εναπομείναντα υπο-έργα στα οποία οι Industria Italiana Autobus και η Build Your Dreams έχουν υποβάλει τις μοναδικές προσφορές. Τα έργα αυτά αφορούν την προμήθεια 200 ηλεκτρικών λεωφορείων CNG (59 εκατ. ευρώ) και επιπλέον 100 ηλεκτρικά λεωφορεία (45,3 εκατ. ευρώ).

    Οι νέοι διαγωνισμοί

    Σημειώνεται ότι τα παραπάνω έργα εντάσσονται στον διαγωνισμό που έχει προκηρύξει το υπουργείο υποδομών και μεταφορών στα τέλη του 2021 και αφορά στην προμήθεια 600 λεωφορείων και η συνολική του αξία έχει εκτιμηθεί στα 337 εκατ. ευρώ εάν λάβουμε υπόψη και το ΦΠΑ.

    Με το που πέσουν οι υπογραφές, δηλαδή κατά το καλοκαίρι και το φθινόπωρο του 2023, τότε το υπουργείο σύμφωνα με τις ίδιες πηγές θα προκηρύξει έναν ακόμα διαγωνισμό, ενώ εξετάζει το ενδεχόμενο και προκήρυξης ενός τρίτου διαγωνισμού στο μέλλον και δεν αποκλείεται σε αυτόν να υπάρξει χώρος για λεωφορεία που θα χρησιμοποιούν υδρογόνο.

    Υπενθυμίζεται ότι βάσει του υφιστάμενου σχεδιασμού του υπουργείου θα πραγματοποιούταν δύο διαγωνισμοί με στόχο την προμήθεια 1300 λεωφορείων τα οποία θα διοχετευθούν στον ΟΑΣΑ και το ΟΑΣΘ.

    Η πλειοψηφία εξ αυτών, δηλαδή τα 1000, θα κατευθυνθούν προς την Αθήνα, ενώ τα υπόλοιπα 300 προς τη συμπρωτεύουσα. Σημειώνεται ότι η τελευταία φορά που πραγματοποιήθηκαν διαγωνισμοί για την προμήθεια λεωφορείου ήταν πριν από 13 χρόνια.

    Με τον εν εξελίξει διαγωνισμό, εκτός από τα να προμηθεύει τις αστικές συγκοινωνίες με καινούργια και φιλικά προς το περιβάλλον λεωφορεία, το υπουργείο «δοκίμασε» και πλέον φέρεται να είναι πιο έτοιμο για τη διενέργεια των άλλων δύο διαγωνισμών.

    Σε αυτούς πρωταγωνιστικό ρόλο αναμένεται να διαδραματίσουν πράσινες τεχνολογίες, όπως τα ηλεκτρικά λεωφορεία και υπό προϋποθέσεις το υδρογόνο, ενώ τα υβριδικά οχήματα φαίνεται πως δε θα προτιμηθούν καθώς αποτελούν ξεπερασμένη τεχνολογία.

    Διαβάστε επίσης:

    Tesla: Mείωση των κερδών σε σχέση με πέρσι στο πρώτο τρίμηνο του 2023



    ΣΧΟΛΙΑ