• Business

    Πράσινα Λεωφορεία: Υπογράφεται η σύμβαση για τα 250 ηλεκτρικά λεωφορεία με τον Όμιλο Κοπελούζου

    WarningExclamation mark in a circleΑπαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη
    Χρήστος Σταϊκούρας, Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών - Δημήτρης Κοπελούζος, Ιδρυτής Copelouzos Group

    Χρήστος Σταϊκούρας, Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών – Δημήτρης Κοπελούζος, Ιδρυτής Copelouzos Group


    Σήμερα αναμένεται να υπογραφεί σύμβαση για τα νέα 250 ηλεκτρικά λεωφορεία, μεταξύ της ηγεσίας του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών και της Yutong Bus, με επίσημο αντιπρόσωπο στη χώρα μας, τον Όμιλο Κοπελούζου.

    Πρόκειται για το πέμπτο τμήμα του διαγωνισμού για την ενίσχυση των στόλων του ΟΑΣΑ και ΟΑΣΘ με πράσινα λεωφορεία, η αξία του οποίου είχε ανέλθει στα 110 εκατ. ευρώ.

    Όπως έχει ήδη γράψει το mononews, τα ηλεκτρικά λεωφορεία είναι «ετοιμοπαράδοτα» και αναμένεται να καταφτάσουν στην Αθήνα στο Α’ Εξάμηνο του 2024.

    Υπενθυμίζεται ότι εκτός εκτός από τη Yutong, προσφορές είχαν υποβάλει η ισπανική IRIZAR και η κινεζική Build Your Dreams (BYD), η οποία έχει εκπρόσωπο την Πετρόπουλος ΑΕΒΕ.

    Όσον αφορά στην προσφορά της IRIZAR αυτή δεν έγινε δεκτή, καθώς δεν προχώρησε στην ανανέωση της, ενώ από την άλλη η BYD φαίνεται πως δεν έπεισε το Υπουργείο Υποδομών.

    Να σημειωθεί ότι η προσφορά της BYD κόλλησε στο στάδιο της αξιολόγησης των τεχνικών προσφορών, καθώς η εταιρεία, σύμφωνα με πηγές του υπουργείου, δεν είχε ετοιμάσει σωστά τον φάκελό της και παρά τον χρόνο που της δόθηκε για να κάνει διορθώσεις, αυτή δεν το έπραξε.

    Η πορεία και οι αναταράξεις του διαγωνισμού

    Ο διαγωνισμός του υπουργείου Υποδομών για την απόκτηση 650 νέων πράσινων λεωφορείων αξίας 310 εκατ. Ευρώ προκηρύχθηκε στα τέλη του 2021 και υπέφερε από προσφυγές και καθυστερήσεις με αποτέλεσμα η ανάδειξη της πλειοψηφίας των αναδόχων να έχει ολοκληρωθεί εντός διετίας.

    Αξίζει να σημειωθεί ότι η προσφορά της BYD, η οποία είναι η μόνη που εκκρεμεί ακόμα εξετάζεται από το υπουργείο υποδομών.

    Αρχικά ο διαγωνισμός αποτελούνταν από πέντε υπό-έργα συνολικής αξίας 383 εκατ. Ευρώ. Ωστόσο, το πρώτο τμήμα (100 υβριδικά λεωφορεία αξίας 38,4 εκατ. ευρώ) «υπέφερε» σημαντικά με τις Mercedes και Solaris να προσφεύγουν κατά των όρων διακήρυξης, χωρίς όμως οι κινήσεις αυτές να μεταφραστούν και σε έμπρακτο ενδιαφέρον μέσω υποβολής προσφορών.

    Αυτό είχε ως αποτέλεσμα το συγκεκριμένο υπό-έργο να βγει άγονο και πλέον εξετάζεται η ένταξη των 100 λεωφορείων, που σύμφωνα με πληροφορίες δε θα είναι υβριδικά, στο διαγωνισμό της Β΄ Φάσης, ο οποίος αναμένεται να βγει στον αέρα ύστερα από την ολοκλήρωση του τρέχοντος διαγωνισμού

    Σχετικά με τα άλλα τμήματα του διαγωνισμού, το Υπουργείο έχει ήδη επιλέξει την ολλανδική IVECO για την προμήθεια 100 λεωφορείων συμπιεσμένου φυσικού αερίου CNG.

    Για το υπό-τμήμα που αφορά σε 200 λεωφορεία της ίδιας τεχνολογίας ανάδοχος είναι η ιταλική Industria Italiana Autobus, στης οποίας το μετοχικό κεφάλαιο συμμετέχει η τουρκική Karsan (διαθέτει το 30% του μετοχικού κεφαλαίου της ιταλικής εταιρείας) που εντάσσεται στον ισχυρό τουρκικό όμιλο Koc του Τούρκου μεγιστάνα Inan Kirac.

    Η  ιταλική Industria Italiana Autobus έχει αναλάβει το δεύτερο τμήμα.

    Αναλυτικότερα, τα τμήματα που εκκρεμούν είναι η προμήθεια 200 λεωφορείων CNG (εκτιμώμενο κόστος 59 εκατ. ευρώ) με την ιταλική Industria Italiana Autobus να έχει υποβάλει τη μοναδική προσφορά.

    Σημειώνεται πως στο μετοχικό κεφάλαιο της ιταλικής εταιρείας συμμετέχει η τουρκική Karsan κατά 30%.

    Το τέταρτο τμήμα στο οποίο αναμένεται ακόμα η επιλογή του αναδόχου αφορά στην προμήθεια 100 ηλεκτρικών λεωφορείων (προϋπολογισμού 45 εκατ. ευρώ).

    Η μοναδική προσφορά που έχει γίνει αποδεκτή είναι αυτή της κινεζικής BYD, καθώς οι προσφορές των IRIZAR, IVECO και VAN HOOL δεν ανανεώθηκαν.

    Διαβάστε επίσης:

    ΑΒΑΞ: Επιστροφή στα κέρδη- Αδύναμος κρίκος το εξωτερικό

    ΒΟΑΚ: Στα τέλη Οκτωβρίου ο ανάδοχος – Ποιοι όμιλοι τον διεκδικούν

    Αλέξανδρος Εξάρχου (Intrakat): Πώς κερδίσαμε το στοίχημα της κερδοφορίας και της ανάπτυξης

                                             

    Αυτοδιοικητικές εκλογές 2023

    Αυτοδιοικητικές εκλογές 2023: Όλες οι εξελίξεις

    Οδηγός – Μάθε πού ψηφίζεις



    ΣΧΟΛΙΑ