• Business

    ΑΒΑΞ: Επιστροφή στα κέρδη- Αδύναμος κρίκος το εξωτερικό

    Χρήστος Ιωάννου, Πρόεδρος ΑΒΑΞ

    Χρήστος Ιωάννου, Πρόεδρος ΑΒΑΞ


    Επιστροφή στα καθαρά κέρδη και τα EBITDA τόσο σε επίπεδο Ομίλου όσο και στην κατασκευή πέτυχε ο Όμιλος ΑΒΑΞ βάσει των εξαμηνιαίων οικονομικών αποτελεσμάτων για τη χρήση του πρώτου μισού του 2023, τα οποία δημοσίευσε το μεσημέρι της Παρασκευής. Ωστόσο, από τη σχετική οικονομική έκθεση προκύπτει ότι η δραστηριότητα στο εξωτερικό συνεχίζει να αποτελεί τον αδύναμο κρίκο της εισηγμένης, καθώς για το Α΄Εξάμηνο σημειώθηκαν ζημιές ύψους  18,6 εκατ. ευρώ με την εικόνα να επιδεινώνεται σε σχέση με τις ζημίες των 14,5 εκατ. ευρώ για την ίδια περίοδο το 2022.

    Αρνητικά κινήθηκε, επίσης, σε ετήσια βάση και ο κύκλος εργασιών της εισηγμένης, ο οποίος από τα 194,3 εκατ. ευρώ για το πρώτο εξάμηνο του 2022, διαμορφώθηκε στα 192,2 εκατ. ευρώ για το πρώτο μισό του 2023.

    Εντούτοις, η εισηγμένη καταγράφει σημαντική άνοδο στο ανεκτέλεστο έργων τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό, τα συνολικά κέρδη προ τόκων φόρων και αποσβέσεων και την κατασκευαστική δραστηριότητα.

    Να σημειωθεί ότι η αποχώρηση από τις δραστηριότητες της προμήθειας ηλεκτρικής ενέργειας και φυσικού αερίου (σ.σ. πώληση χαρτοφυλακίου και εμπορίας της Voltera  σε ΔΕΗ και Mytilineos αντίστοιχα) αναμένεται να δώσει στον ΑΒΑΞ το απαραίτητο «καύσιμο», ώστε να εστιάσει στον χώρο των κατασκευών, παραχωρήσεων και real estate που θεωρεί ότι επιδεικνύουν θετικές προοπτικές ανάπτυξης τα επόμενα χρόνια.

    Οι αποδόσεις του Ομίλου

    Στο σύνολο του ο Όμιλος ΑΒΑΞ σημείωσε στο Α΄Εξάμηνο αύξηση στα καθαρά κέρδη καθώς αυτά από ζημίες 20,2 εκατ. ευρώ για το Α΄ Εξάμηνο του 2022, διαμορφώθηκαν στα 3,4 εκατ. ευρώ για την ίδια περίοδο το 2023. Επιπλέον, σημαντική είναι και η αύξηση στα συνολικά EBITDA, τα οποία αυξήθηκαν κατά τουλάχιστον 33 φορές και από τα 0,8 εκατ. ευρώ του Α΄Εξαμήνου 2022 στα 27,4 εκατ. ευρώ.

    Αυξητικά κινείται, επίσης, και ο κατασκευαστικός κλάδος, καθώς τα προ φόρων και αποσβέσεων κέρδη του ανήλθαν στα 12,2 εκατ. ευρώ σηματοδοτώντας μία μεγάλη επιστροφή από τις ζημίες των 17,7 εκατ. ευρώ του 2022.

    Όσον αφορά το συνολικό τραπεζικό δανεισμό του Ομίλου, αυτός εμφανίζεται ως μειωμένος κατά περίπου 20 εκατ. ευρώ στην εξαμηνιαία έκθεση. Αυτό συμβαίνει καθώς από τα 332 εκατ. ευρώ του πρώτου εξαμήνου του 2022 διαμορφώθηκε στα 312 εκατ. ευρώ για την ίδια περίοδο το 2023. Η ίδια δραστηριότητα καταγράφεται και στον καθαρό δανεισμό του ΑΒΑΞ, ο οποίος από τα 245,5 εκατ. ευρώ (2022) ανήλθε στα  232,7 για το εξάμηνο που μας πέρασε.

    Ένας άλλος σημαντικός κλάδος για τον ΑΒΑΞ είναι οι παραχωρήσεις (σ.σ. συμμετέχει στην Ολυμπία Οδό, την Αττική Οδό έως το φθινόπωρο του 2024, και Αυτοκινητόδρομο Αιγαίου).  με τα EBITDA να διαμορφώνονται στα 13,2 εκατ. ευρώ.

    Ιστορικό υψηλό στο ανεκτέλεστο-Ξεπερνούν το 80% τα έργα εξωτερικού και ιδιωτών

    Το ανεκτέλεστο έργων του Ομίλου βαίνει σημαντικά αυξημένο και στην παρούσα φάση τον φέρνει στη δεύτερη θέση μεταξύ των υπόλοιπων κατασκευαστών, ενώ ύστερα από την ολοκλήρωση της εξαγοράς της ΑΚΤΩΡ από την Intrakat, ο ΑΒΑΞ θα έχει το τρίτο μεγαλύτερο backlog έργων. Θετικό, είναι, επίσης, το γεγονός, ότι -βάσει της σχετικής έκθεσης- η πλειοψηφία των εν λόγω έργων έχει υπογραφεί και εισέρχονται σε φάση υλοποίησης.

    Να σημειωθεί ότι, εάν λάβουμε υπόψη και τα έργα που ανέλαβε ο Όμιλος ύστερα από τα τέλη Ιουνίου, το ανεκτέλεστο έργων έχει αγγίξει τα 3,2 δισ. ευρώ με τα νέα έργα να συνεισφέρουν 1,34 δισ. ευρώ. Τη μερίδα του λέοντος (82%), ωστόσο, από το ποσό αυτό αποτελούν τα έργα που έχει αναλάβει ο ΑΒΑΞ για λογαριασμό ιδιωτών, όπως για παράδειγμα τα τρία νοσοκομεία που θα κατασκευαστούν με δωρεά του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος (443 εκατ. ευρώ),το έργο ΑΠΕ  των 1,75 GW στη Ρουμανία (673,5 εκατ. ευρώ), και το ECI για το Vouliagmenis Mall στο Ελληνικό (σε συνεργασία με την ιταλική Rizzani de Eccher και ποσοστό συμμετοχής το 40%).

    Σχετικά με τη χώρα μας ο Όμιλος έχει συμμετάσχει και έχει επικρατήσει μόνος του είτε μέσω κοινοπραξιών σε νέα έργα αξίας 262 εκατ. ευρώ. Αυτά είναι τα εξής:

    • Κατασκευή του οδικού άξονα Μπράλος – Άμφισσα, αξίας €207,2 εκατομμυρίων
    • Συμπληρωματικά Αντιπλημμυρικά έργα στον Αυτοκινητόδρομο Αιγαίου, αξίας €36,8 εκατομμυρίων
    • Κατασκευή τοπικού δικτύου φυσικού αερίου της ΔΕΔΑ (ΔΕΠΑ Υποδομών) στην Πάτρα, αξίας €17,8 εκατομμυρίων

    Διαβάστε επίσης

    ΑΒΑΞ: Οριακή μείωση κύκλου εργασιών, σημαντική αύξηση EBITDA και ανεκτέλεστου στο Α΄Εξάμηνο

    ΒΟΑΚ: Στα τέλη Οκτωβρίου ο ανάδοχος – Ποιοι όμιλοι τον διεκδικούν

    Μιτζάλης (ΑΒΑΞ): Η υποστελέχωση των υπηρεσιών προκαλεί παρενέργειες και καθυστερήσεις στην εκτέλεση των έργων



    ΣΧΟΛΙΑ