• Business

    Πόσα ξοδεύουν οι ελληνικές επιχειρήσεις για τον ψηφιακό τους μετασχηματισμό

    • NewsRoom


    Οι περισσότερες ελληνικές επιχειρήσεις έχουν αναγάγει τον ψηφιακό τους μετασχηματισμό ως ένα από τα σημαντικότερα στοιχήματα για τα επόμενα χρόνια.

    Τεχνητή νοημοσύνη, IoT και επενδύσεις σε cloud κρίνονται κομβικές για την επιβίωση των επιχειρήσεων τα χρόνια που έρχονται.

    Ωστόσο, όπως αναδεικνύει σχετική έρευνα, ο ψηφιακός μετασχηματισμός δεν προχωράει με τους ρυθμούς που θα περίμενε κανείς. Και αυτό διότι μόλις 1 στις 3 επενδύει σε αυτή την κατεύθυνση πάνω από 1 εκατ. ευρώ τον χρόνο.

    Όπως αναφέρει έρευνα του ΣΕΒ και της Deloitte, περίπου τα δύο τρίτα των εταιρειών (το 64,4%) επενδύουν από 100.000 ευρώ μέχρι και 1 εκατ. ευρώ για την ψηφιακή τους μετάβαση, ενώ για την επόμενη τριετία, το 75% αναμένεται να επενδύσει λιγότερα από 100.000 ευρώ. Ενώ το 47% των μικρών και το 88% των μεσαίων επιχειρήσεων μεταξύ 100.000 ευρώ έως 1 εκατ. ευρώ.

    Ωστόσο, για την περίοδο 2023-2025, οι μεγάλες επιχειρήσεις αναμένεται να επενδύσουν μεγαλύτερα ποσά. Συγκεκριμένα το 77,5% αναμένεται να ξοδέψουν ποσά κοντά στο 1 εκατ. ευρώ όταν το 2019 μόλις το 61,3% πήγαιναν σε αυτά τα επίπεδα.

    Αντίστοιχα, το 40,5% των μεσαίων επιχειρήσεων πρόκειται να ξοδέψουν μεταξύ 100.000-300.000 ευρώ για επενδύσεις σε τεχνολογίες αιχμής, και το 54% των μικρών πάνω από 100.000 ευρώ.

    Το πρόβλημα της… κουλτούρας

    Μεγάλο μέρος ευθύνης για την καθυστέρηση του ψηφιακού μετασχηματισμού, έχει η έλλειψη… ψηφιακής κουλτούρας των επιχειρήσεων και κυρίως των επιχειρηματιών.

    Είναι χαρακτηριστικό το γεγονός ότι το 63% των επιχειρήσεων αξιοποιεί κυρίως βασικά πληροφοριακά συστήματα σε τουλάχιστον 50% των κρίσιμων εσωτερικών διαδικασιών.

    Σύμφωνα με την έρευνα του Παρατηρητηρίου Ψηφιακού Μετασχηματισμού, μόλις το 13,5% των επιχειρήσεων αξιοποιεί τεχνολογίες αιχμής σε βαθμό άνω του 50% των κρίσιμων εσωτερικών διαδικασιών.

    Ιδιαίτερα χαμηλό είναι και το ποσοστό (3%) των επιχειρήσεων που χρησιμοποιεί εκτεταμένα την τεχνητή νοημοσύνη για τη λήψη κρίσιμων αποφάσεων, καθώς και εκείνων (10%) που έχουν μεταβεί πλήρως στο ψηφιακό νέφος (cloud).

    Eξίσου χαμηλό είναι και το ποσοστό των επιχειρήσεων που έχουν ανεπτυγμένη στρατηγική για τη χρήση του IoT, ενώ μόλις το 15% των επιχειρήσεων υιοθετεί τεχνολογίες αιχμής κατά την επαφή του με τους πελάτες (B2C).

    Στις υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες, όπου η βιομηχανία καταλαμβάνει από 12% έως 16% του ΑΕΠ (δηλ. αντίστοιχα με την Ελλάδα), η ψηφιακή μετάβαση των επιχειρήσεων εξελίχθηκε,  καθ΄ όλη τη διάρκεια της περασμένης 5ετίας, με ταχύτερο ρυθμό απ’ ότι στη χώρα μας.

    Η χώρα μας ανήκει στην ομάδα χωρών που βρίσκονται στα αρχικά στάδια της διαδρομής προς τα ανοικτά δεδομένα τόσο από άποψη ύπαρξης μίας πολιτικής ανοικτών δεδομένων όσο και από πλευράς χαρακτηριστικών στις πύλες ανοικτών δεδομένων.

    Επίσης, μεγάλο πρόβλημα αποτελεί και η ύπαρξη ανθρώπινου δυναμικού στον τομέα της τεχνολογίας και πληροφορικής, η οποία αναζητεί περίπου 300.000 στελέχη με σκοπό να κερδίσει το δύσκολο στοίχημα του ψηφιακού μετασχηματισμού έως το 2030.

    Διαβάστε επίσης:

    Intrakat: Μειώνεται το ποσοστό της Castellano του Ηλία Γκότση κατά 1%

    Μιχάλης Τσαμάζ: Τι σηματοδοτεί η απορρόφηση της Cosmote

    Eurobank: Δύο νέα προγράμματα για ΜμΕ σε συνεργασία με την HDB



    ΣΧΟΛΙΑ