• Business

    Πώς ο Γιώργος Στάσσης προκάλεσε πανικό στον Νίκο Σταθόπουλο και οι άτσαλες κινήσεις του «mr Nova»

    Γιώργος Στάσσης (ΔΕΗ) - Νίκος Σταθόπουλος (United Group, Nova) - Παναγιώτης Γεωργιόπουλος (Nova)

    Γιώργος Στάσσης (ΔΕΗ) – Νίκος Σταθόπουλος (United Group, Nova) – Παναγιώτης Γεωργιόπουλος (Nova)


    «Δύσκολα βάζει» στη Nova του Νίκου Σταθόπουλου η ΔΕΗ, καθώς με την ανακοίνωσή της ότι συνεχίζει δυναμικά τη διείσδυση οπτικής ίνας, επενδύοντας 680 εκατ. ευρώ μέχρι το 2025, φαίνεται πως…ταρακούνησε τον Έλληνα manager.

    Η ΔΕΗ του Γιώργου Στάσση φαίνεται αποφασισμένη να μπει «σφήνα» και να διεκδικήσει την δεύτερη θέση από Nova και Vodafone (πρώτος παραμένει ο ΟΤΕ) τα επόμενα χρόνια, αφού ήδη υλοποιεί γρηγορότερα τις επενδύσεις συγκριτικά με τους άλλους δύο, ενώ έχει και το πλεονέκτημα ότι αναπτύσσει την οπτική ίνα εναέρια και όχι υπόγεια.

    Ενόψει και της επικείμενης πώλησης της Nova, ο Νίκος Σταθόπουλος, μετά και την ανακοίνωση της ΔΕΗ, έβγαλε χθες δελτίο τύπου, που αναλύει τις κινήσεις της Nova στις οπτικές ίνες μέχρι το σπίτι (Fiber to the Home), πόσο γρήγορα τρέχουν οι επενδύσεις, ότι έχει το δεύτερο μεγαλύτερο δίκτυο στην Ελλάδα και πως έχει ήδη συνδέσει 300.000 σπίτια σε όλη την Ελλάδα.

    Όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση, ο ρυθμός αυτός υλοποίησης θα επιτρέψει στη United Fiber να φέρει την οπτική ίνα μέχρι το σπίτι σε 1 εκατ. νοικοκυριά και επιχειρήσεις, σε όλη την Ελλάδα, ως το πρώτο τρίμηνο του 2026. Ενώ αναφέρει ότι είναι ο 4ος μεγαλύτερος επενδυτής στην Ελλάδα, με επενδυτικό πρόγραμμα ύψους 2 δισ. ευρώ για τη Nova και την United Fiber ως το 2027, εκ των οποίων 500 εκατομμύρια είχαν ήδη επενδυθεί ως το τέλος του 2023».

    Αυτό βέβαια κρίνεται από παράγοντες της αγοράς ως «αντιφατικό, ιδιαίτερα όταν έχει ανακοινώσει αυτές τις επενδύσεις από το 2022, και ο στόχος παραμένει ο ίδιος με αυτόν της ΔΕΗ, που ξεκίνησε τις επενδύσεις μόλις λίγους μήνες πριν». Ενώ οι ίδιοι παράγοντες αναφέρουν ότι «τα πράγματα δεν είναι ακριβώς όπως τα λένε, αφού οι επενδύσεις σε οπτική ίνα έχουν καθυστερήσει σημαντικά». 

    Η πώληση της Nova

    Και όλα αυτά συμβαίνουν σε μια περίοδο που ο ισχυρός άνδρας της Nova, Νίκος Σταθόπουλος, έχει βάλει «πωλητήριο» στη Nova. Και πλέον δεν θέλει σε καμία περίπτωση να δει τις…μετοχές της να πέφτουν.

    Όπως αναφέρουν πληροφορίες, το BC Partners του Σταθόπουλου έχει βάλει τον πήχη για την πώληση στο 1,5 δισ. ευρώ με 1,7 δισ. ευρώ. Σύμφωνα με πληροφορίες το CVC fund έχει πρώτο εκφράσει έντονο ενδιαφέρον για την περίπτωση της Nova, ενώ πηγές της αγοράς αναφέρουν ότι «ετοιμάζει πρόταση, η οποία θα είναι κοντά στο 1,5 δισ. ευρώ».

    Επισημαίνεται ότι το σύνολο των μετοχών της Nova, κατέχει η United Group, στην οποία βασικός μέτοχος είναι η BC Partners του Νίκου Σταθόπουλου με 55%, ενώ το 45% ανήκει στον Σέρβο επιχειρηματία Ντράγκαν Τσόλακ. Του οποίου χρειάζεται το «ΟΚ» προκειμένου να προχωρήσει η πώληση του 100%.

    Στην αγορά πάντως υπάρχει και το σενάριο να ωφελείται και η ΔΕΗ από ενδεχόμενη αγορά της Nova από το CVC, καθώς το fund έχει ποσοστό στον όμιλο. Με την ΔΕΗ πάντως σε επίσημη ανακοίνωσή της να ξεκαθαρίζει ότι δεν έχει κάνει συζητήσεις με την πλευρά της Nova.

    Οι οπτικές ίνες της ΔΕΗ και ο πόλεμος με Nova και Vodafone

    Ο «πόλεμος» φαίνεται πως έχει ξεκινήσει, αφού η ΔΕΗ στοχεύει μέχρι το 2025, οι οπτικές ίνες της να φτάσουν σε 1,7 εκατ. νοικοκυριά και επιχειρήσεις. Σύμφωνα δε με το κατασκευαστικό σχέδιο που ανακοίνωσε, πρόκειται να καλύψει περιοχές στις οποίες  έχουν αναλάβει να επενδύσουν Vodafone και Nova, οι οποίες όμως προχωρούν με αργούς ρυθμούς τα πλάνα τους.

    Η ταχύτητα με την οποία προχωράει η ΔΕΗ αλλά και ο τρόπος με τον οποίο προχωράει, βάζουν δύσκολα στους δύο εναλλακτικούς παρόχους, Vodafone και Nova, που σύντομα θα βλέπουν τη ΔΕΗ να μισθώνει τη δική της οπτική ίνα στις περιοχές που έχουν αναλάβει, θέτοντάς τους εκτός…ανταγωνισμού.

    Στόχος της ΔΕΗ FiberGrid είναι το δίκτυο FTTH να φτάσει σε 500.000 νοικοκυριά και επιχειρήσεις στο τέλος του 2024 και σε 1,7 εκατ. το 2025. Ενώ στοχεύει να προσφέρει κάλυψη με οπτική ίνα μέχρι το σπίτι σε 3 εκατ. νοικοκυριά και επιχειρήσεις σε όλη τη χώρα εντός της επόμενης πενταετίας.

    Ο ΟΤΕ παραμένει στην κορυφή, καθώς το Fiber to the Home έφτασε σε 1,4 εκατομμύρια νοικοκυριά το τέλος του 2023. Στόχος είναι να φτάσει περίπου 1,8 εκατ. νοικοκυριά και επιχειρήσεις μέχρι το τέλος του 2024, ενώ θέλει να ξεπεράσει τους 3 εκατ. μέχρι τέλος του 2027.

    Η Vodafone από την άλλη έχει υλοποιήσει 280.000 γραμμές οπτικής ίνας απευθείας στο σπίτι (FTTH) και έχει κατασκευάσει 450.000 γραμμές οπτικής ίνας μέχρι την καμπίνα (FTTC), οι οποίες σταδιακά θα μετατρέπονται σε FTTH, με στόχο την εγκατάσταση 850.000 γραμμών FTTH μέχρι το 2026.

    Παράλληλα πρόσφατα, η CEO της Vodafone Group Margherita Della Valle, σε πρόσφατη συνάντηση με τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη, έκανε λόγο για νέο πενταετές πλάνο επενδύσεων, που θα ξεπερνάει το 1 δις. ευρώ και θα επικεντρωθεί σε δίκτυα 5G και οπτικής ίνας.

    Διαβάστε επίσης:

    Η ΔΕΗ είναι πλέον «Εθνικός Πρωταθλητής» και το οφείλει στο management του Γιώργου Στάσση – Άρθρο παρέμβαση

    ΔΕΗ FiberGrid: Πώς ο Γιώργος Στάσσης στριμώχνει Μπρουμίδη και Σταθόπουλο

    Μείωση του όγκου της οικίας Κούστα στις Σπέτσες ζήτησε το Κεντρικό Συμβούλιο Νεωτέρων Μνημείων



    ΣΧΟΛΙΑ