• Business

    Πως ο ΦΠΑ “έφαγε” τα ψώνια του σούπερ μάρκετ


    Σε δεύτερη μοίρα μπαίνουν οι αγορές στο σούπερ μάρκετ, λόγω του υψηλού ΦΠΑ. Η φορολογική αφαίμαξη των νοικοκυριών, που μέσα στον Σεπτέμβριο έπρεπε να πληρώσουν τη δεύτερη δόση του φόρου εισοδήματος και την πρώτη δόση του ΕΝΦΙΑ, δεν άφησε περιθώρια στους καταναλωτές να αγοράσουν ούτε τα απαραίτητα.

    Σημαντική υποχώρηση, που καταγράφηκε στις πωλήσεις του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων τις τρεις πρώτες εβδομάδες το Σεπτέμβριο, αποδεικνύει πως για πολλούς Έλληνες καταναλωτές τα ψώνια του σούπερ μάρκετ είναι είδος πολυτελείας. Από την αρχή της κρίσης, άλλωστε, είχε παρατηρηθεί στροφή των καταναλωτών στα private label προϊόντα, καθώς προσφέρονταν σε ανταγωνιστικότερες τιμές από τα αντίστοιχα «επώνυμα», ενώ εν έτει 2016 το φαινόμενο αυτό βρίσκεται στην κορύφωσή του.

    Από τις αρχές Σεπτεμβρίου έως και τις 17/9, σημειώθηκε πτώση της τάξης του 6%, συγκριτικά με πέρυσι. Η πτώση αυτή μεταφράζεται σε απώλεια ύψους μισού δισεκατομμυρίου ευρώ. Σε αυτά τα δραματικά στοιχεία, προφανώς, σημαντικό ρόλο διαδραμάτισε η κατάρρευση της Μαρινόπουλος.

    Σύμφωνα με πληροφορίες, η πτώση των πωλήσεων θα συνεχιστεί και τους επόμενους μήνες. Αναμφισβήτητα, το μέλλον προβλέπεται ιδιαίτερα δυσοίωνο, ενώ άνθρωποι της αγοράς αναμένουν ακόμα μεγαλύτερη πτώση. Όλοι έχουν εναποθέσει τις ελπίδες τους στην περίοδο των εορτών, που ανέκαθεν έδινε μια ανάσα στην αγορά.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ: Πάνος Γερμανός: Η επανάσταση στην Πολωνία

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Αυτές είναι οι 11 πιο “μορφωμένες” χώρες του κόσμου

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: 

    http://www.mononews.gr/giorgos-koumoutsakos-apostrefome-ton-laikismo-ke-ta-akra-pou-ekmetallevonte-ti-dimokratia/79246



    ΣΧΟΛΙΑ