• Business

    Porsche: Άνοδος 9% στα κέρδη αλλά ανησυχία για τα υψηλά επιτόκια

    • NewsRoom
    Oliver Blume, CEO Porsche

    Oliver Blume, CEO Porsche και διευθύνων σύμβουλος του Ομίλου Volkswagen


    Ισχυρή αύξηση των πωλήσεων και της κερδοφορίας για τους πρώτους εννέα μήνες του έτους, ανακοίνωση η Porsche με άλμα 12,6% στις πωλήσεις στα 30,1 δισ. ευρώ.

    Το περιθώριο λειτουργικής κερδοφορίας περιορίστηκε στο 18,3% αλλά τα λειτουργικά της κέρδη αυξήθηκαν κατά 9% στα 5,5 δισ. ευρώ.

    Η ισχυρή ζήτηση στη Βόρεια Αμερική και την Ευρώπη αντιστάθμισε τις χαμηλότερες πωλήσεις στην Κίνα, η οποία αποτελεί τη μεγαλύτερη αγορά της.

    Φόβοι για «κόπωση» των καταναλωτών

    Στην παρουσίαση των αποτελεσμάτων της, ο διευθυντής Lutz Meschke προειδοποίησε ότι ο πληθωρισμός και τα υψηλά επιτόκια επιβαρύνουν όλο και περισσότερο την αγορά αυτοκινήτων.

    Η Κίνα, σύμφωνα με τον ίδιο, αποτελεί τη μεγαλύτερη ανησυχία για την εταιρεία, καθώς πρόκειται για τη μεγαλύτερη αγορά της Porsche και οι εκτιμήσεις για την οικονομία της είναι δυσοίωνες και για το επόμενο έτος.

    Στον απόηχο των προειδοποιήσεων, η μετοχή της εταιρείες υποχώρησε έως και 1%, ενώ μέσα στο 2023 η αξία της έχει χάσει το 9%.

    Ισχυρό outlook παρά τις ανησυχίες

    Οι παραδόσεις σε Ευρώπη και Κίνα έχουν υποχωρήσει κατά 12% τους τελευταίους μήνες, με τους επενδυτές να παραμένουν επιφυλακτικοί σε ένα περιβάλλον οικονομικής αβεβαιότητας και υψηλών επιτοκίων.

    Παρά το καμπανάκι, το outlook της εταιρείας παραμένει θετικό, με τον Meschke να υποστηρίζει ότι η ζήτηση παραμένει υψηλή και οι πελάτες επιζητούν τη μοναδικότητα του οχήματός τους, αγοράζοντας σε υψηλές τιμές πρόσθετα εργαλεία.

    Οι προβλέψεις για τα  κέρδη του έτους παραμένουν υψηλές καθώς μέχρι στιγμής οι πωλήσεις παραμένουν ισχυρές σε μοντέλα με ευρύ περιθώριο κέρδους, όπως το κορυφαίο 911. Οι παραπάνω επιδόσεις σύμφωνα με την Porsche αντισταθμίζουν τις απώλειες από την Κίνα.

    Ο Γερμανός κατασκευαστής εξακολουθεί να αναμένει το περιθώριο λειτουργικής κερδοφορίας στο 19% φέτος και  έσοδα έως και 42 δισ. ευρώ και στοχεύει ώστε το 80% όλων των νέων παραδόσεων να είναι αμιγώς ηλεκτρικές το 2030.

    Απειλή οι κινεζικές επιδοτήσεις

    Ένα ακόμα εμπόδιο για τις ευρωπαϊκές βιομηχανίες, οι οποίες έχουν ήδη αρχίσει να πιέζονται υπό το βάρος των υψηλών επιτοκίων, είναι και οι κινεζικές επιδοτήσεις για EV. Μία έκθεση της Ευρωπαϊκής Ένωσης σχετικά με την κινεζική ενίσχυση αναφέρει ότι αυτό θα επιβαρύνει το φιλόδοξο project των ευρωπαϊκών εταιρειών.

    Η Porsche σχεδιάζει να λανσάρει μια αμιγώς ηλεκτρική έκδοση του αθλητικού μοντέλου Macan το επόμενο έτος και νέες  εκδόσεις με μπαταρία του 718 roadster για το μοντέλο Cayenne και για ένα ακόμα πολυτελές SUV. Τα φιλόδοξα σχέδια εκτόξευσαν τα έξοδα της εταιρείας, η οποία δαπάνησε το ποσό ρεκόρ των 3 δισ. ευρώ για έρευνα και ανάπτυξη κατά τους πρώτους εννέα μήνες του έτους.

    Σημειώνεται ότι η μητρική εταιρεία της Porsche, η Volkswagen, ανακοίνωσε την περασμένη εβδομάδα ασθενέστερα από τα αναμενόμενα κέρδη τρίτου τριμήνου λόγω του υψηλού κόστους και της χαμηλής ζήτησης για τα ηλεκτρικά της οχήματα.

    Διαβάστε επίσης:

    ΗΠΑ: Η απεργία των εργαζομένων στις αυτοκινητοβιομηχανίες επεκτάθηκε σε μεγάλο εργοστάσιο της Stellantis

    Tesla: Έφτασαν 1 εκ. παραδόσεις στην Ευρώπη!

    Elon Musk: Έχασε 16 δισ. δολ. μετά την ανακοίνωση των μειωμένων κερδών της Tesla



    ΣΧΟΛΙΑ