Μετά τον θάνατο του Giorgio Armani, η αυτοκρατορία που έχτισε ο θρυλικός σχεδιαστής περνά σε νέα χέρια. Ο Giuseppe Marsocci, έμπειρο στέλεχος, με 23 χρόνια στην εταιρεία και μακρά πορεία στον κλάδο πολυτελείας, αναλαμβάνει καθήκοντα διευθύνοντος συμβούλου, σε μια κρίσιμη στιγμή όπου ο όμιλος αναζητά στρατηγικό αγοραστή.

Οι προκλήσεις της διαθήκης

Ο Giorgio Armani, ο οποίος πέθανε στις 4 Σεπτεμβρίου σε ηλικία 91 ετών, δήλωσε στη διαθήκη του ότι ήθελε το μειοψηφικό μερίδιο 15% να πωληθεί στην LVMH, τη L’Oréal, την EssilorLuxottica ή άλλη εταιρεία πολυτελείας ισότιμου κύρους. Εάν δεν βρεθεί αγοραστής, η Armani θα πρέπει να προχωρήσει σε αρχική δημόσια προσφορά. Οι αναλυτές θεωρούν πιθανό το ενδεχόμενο αυτό, καθώς κανένας αγοραστής δεν θα αποκτήσει τον πλήρη έλεγχο της εταιρείας, ακόμη και αν αργότερα αγοράσει το πλειοψηφικό μερίδιο — κάτι που ενδέχεται να αποθαρρύνει τους υποψήφιους αγοραστές.

1

Η εταιρεία επιδιώκει να εκπληρώσει την επιθυμία του ιδρυτή της, πωλώντας το 15% των μετοχών της εντός του επόμενου έτους. Σύμφωνα με τη διαθήκη, ένα δευτερεύον μερίδιο μεταξύ 30% και 54,9% θα πωληθεί στον αγοραστή του αρχικού μεριδίου μεταξύ τριών και πέντε ετών μετά τον θάνατο του Armani. Ακόμα και αν ο αγοραστής αποκτήσει περισσότερο από το 50%, το Ίδρυμα Armani, το οποίο σήμερα κατέχει το 100% της εταιρείας, θα έχει τον τελικό λόγο σε σημαντικές αποφάσεις.

Το δύσκολο έργο του νέου CEO

Σε αυτό το πλαίσιο, το έργο του 61χρονου νέου CEO είναι ιδιαίτερα δύσκολο. Έχει όμως την κατάλληλη εμπειρία, καθώς διετέλεσε προηγουμένως επικεφαλής του αμερικανικού τμήματος της εταιρείας και από το 2019 συνεργαζόταν άμεσα με τον Giorgio Armani στο Μιλάνο. Ο Marsocci θα είναι αναφερόμενος απευθείας στο διοικητικό συμβούλιο, το οποίο προεδρεύεται από τον Pantaleo Dell’Orco, τον στενότερο συνεργάτη του κ. Armani μέχρι το θάνατό του, σύμφωνα με δήλωση της εταιρείας.

Το αρχικό έργο του Ιταλού CEO θα είναι ακόμη πιο απαιτητικό λόγω της συνεχιζόμενης ύφεσης στην αγορά των προϊόντων πολυτελείας. Η ύφεση δεν έχει αφήσει ανεπηρέαστο τον ιταλικό οίκο του βασιλιά της μόδας, του οποίου τα έσοδα και τα κέρδη μειώθηκαν πέρυσι. Αν εξαιρέσουμε τα έσοδα από τις άδειες διανομής που εισπράττει από τις συμφωνίες με την L’Oréal για προϊόντα ομορφιάς και την EssilorLuxottica για τα οπτικά, η εταιρεία θα είχε υποστεί ζημίες πέρυσι.

Σε περίπτωση πώλησης μετοχών ή δημόσιας προσφοράς, ο Armani αναμένεται να αποτιμηθεί σε 4 δισεκατομμύρια ευρώ έως 7 δισεκατομμύρια ευρώ, σύμφωνα με αναλυτές του κλάδου. Ο κ. Armani αναζητούσε αγοραστή για την εταιρεία πριν από μερικά χρόνια, αλλά ζητούσε υπερβολικά υψηλή αποτίμηση, σύμφωνα με πρόσωπο που συμμετείχε στις συζητήσεις και εργαζόταν τότε για έναν πιθανό αγοραστή.

Η πορεία του Marsocci

Πριν ενταχθεί στον Armani, ο Marsocci εργάστηκε στον τομέα των πωλήσεων, του μάρκετινγκ και της διαχείρισης εμπορικών σημάτων για τον ιταλικό όμιλο GFT που είναι κάτοχος αδειών διανομής των Armani, Valentino, Dior και Stone Island, με έδρα το Τορίνο.

Ο Marsocci, ο οποίος γεννήθηκε στο Τορίνο, όπου και σπούδασε Οικονομικά και Διοίκηση Επιχειρήσεων, έχει επίσης άλλες σημαντικές εμπειρίες ανάμεσα σε αυτές πέντε χρόνια στην Fila Sport (Όμιλος HDP) ως επικεφαλής της διεθνούς ανάπτυξης της επιχείρησης. Έπειτα, εντάχθηκε στον Όμιλο Armani το 2003, αναλαμβάνοντας ρόλους με αυξανόμενη ευθύνη τόσο στην έδρα του Μιλάνου όσο και σε γραφεία του ομίλου στο εξωτερικό.

Στον Armani, τα καθήκοντά του περιλάμβαναν τη θέση του εμπορικού διευθυντή της Armani Collezioni, του CEO του ελβετικού υποκαταστήματος (πρώην βάση logistics/εξυπηρέτησης πελατών για όλες τις ξένες αγορές), του παγκόσμιου διευθυντή των γραμμών διανομής και χονδρικής πώλησης. Για περισσότερα από 10 χρόνια βρισκόταν στο γραφείο της Νέας Υόρκης, πρώτα ως πρόεδρος της Trimil U.S., μιας κοινοπραξίας μεταξύ Zegna και Armani, και έπειτα ανέλαβε τη θέση του CEO Armani Αμερικής, από το 2014 έως το 2019.

Η ανάληψη της θέσης του διευθύνοντος συμβούλου παγκοσμίως εδραιώνει τον Marsocci και υπογραμμίζει τη στρατηγική προσοχή με την οποία ο όμιλος Armani έχει διαχειριστεί τη διαδικασία διαδοχής.

Στόχος η εξισορρόπηση της έντασης

Ο Marsocci θα κληθεί να οδηγήσει την ανεξάρτητη αυτοκρατορία σε μια νέα εποχή. Πρόκειται για ένα δύσκολο έργο καθώς η θέση του στον ιστορικό οίκο μόδας, θα πρέπει να εξισορροπήσει την ένταση μεταξύ της συνέχειας του οράματος και των αξιών του ιδρυτή, της εκπλήρωσης των επιθυμιών της διαθήκης του, και των συνεχόμενων αναταραχών εντός και εκτός του ομίλου.

Διαβάστε επίσης:

Armani: Ο Giuseppe Marsocci είναι ο νέος CEO του ομίλου

Armani: Προσέγγισε αγοραστές για την πώληση μεριδίου — 5 έως 12 δις η εκτίμηση του οίκου

Armani: Γιατί η L’Oréal είναι ο πιο πιθανός αγοραστής του