• Business

    Ποιες μάχες για οδικά έργα 2,7 δισ. ευρώ θα δώσουν το 2022 οι πέντε μεγάλες κατασκευαστικές

    WarningExclamation mark in a circleΑπαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη
    • Γεράσιμος Σεραφειμίδης
    Ποιες μάχες για οδικά έργα 2,7 δισ. ευρώ θα δώσουν το 2022 οι πέντε μεγάλες κατασκευαστικές

    Πάνω: Γεώργιος Περιστέρης (ΓΕΚ-ΤΕΡΝΑ), Ευάγγελος Μυτιληναίος (Mytilineos) Κάτω: Χρήστος Παναγιωτόπουλος (ΑΚΤΩΡ ), Κωνσταντίνος Μιτζάλης (ΑΒΑΞ), Πέτρος Σουρέτης (Intrakat)


    Σημαντικά δημόσια έργα, ΣΔΙΤ και παραχωρήσεις που θα δημοπρατηθούν από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών εντός του 2022 αποτελούν τα κομμάτια ενός παζλ αξίας 2,7 δισεκατομμυρίων ευρώ με τις μεγάλες κατασκευαστικές εταιρίες να είναι στις επάλξεις για να δώσουν νέες μάχες μεταξύ τους.

    Πρόκειται για τα έργα που αφορούν στο Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης, το Flyover στη Θεσσαλονίκη, τον άξονα Καλαμάτα-Πύλος- Μεθώνη καθώς και την υποθαλάσσια ζεύξη του Περάματος με τη Σαλαμίνα.

    Η πλειοψηφία των έργων αυτών δημοπρατείται μέσω Συμπράξεων Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ), οι οποίες και αποτελούν μια συνειδητή επιλογή της πολιτείας προκειμένου να προχωρήσουν τα έργα που είναι συνυφασμένα με την ανάπτυξη στη χώρα μας.

    Στη γραμμή εκκίνησης για τους διαγωνισμούς αυτούς βρίσκονται οι ΓΕΚ-ΤΕΡΝΑ υπό τον Γεώργιο Περιστέρη, Mytilineos υπό τον Ευάγγελο ΜυτιληναίοΑΚΤΩΡ μέσων της ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις υπό τον Χρήστο Παναγιωτόπουλο, ΑΒΑΞ υπό τον Κωνσταντίνο Μιτζάλη και Intrakat υπό τον Πέτρο Σουρέτη.

    Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης: 3 τμήματα με διαφορετική διαγωνιστική «αρχιτεκτονική»

    Ο Βόρειος Οδικός άξονας Κρήτης αποτελείται από 3 τμήματα συνολικής αξίας 1,5 δισ. ευρώ τα οποία θα δημοπρατηθούν ως ξεχωριστά έργα με διαφορετικές μεθόδους συνδυάζοντας ΣΔΙΤ Παραχωρήσεις και Δημόσια Έργα.

    Ως ΣΔΙΤ δημοπρατείται το τμήμα Χερσόνησος-Νεάπολη, όπου η Ά Φάση του έργου, δηλαδή η εκδήλωση ενδιαφέροντος έχει ξεκινήσει από το 2018. Το κόστος του έργου ανέρχεται στα 359,6 εκατ. Ευρώ και θα διαρκέσει 25 χρόνια.

    Για το συγκεκριμένο έργο υπάρχει δηλωμένο ενδιαφέρον εκ μέρους της ΓΕΚ-ΤΕΡΝΑ, της Mytilineos που κατεβαίνει σε κοινοπραξία με τις Acciona και Intertoll, του ΕΛΛΑΚΤΩΡ (ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις), της ΑΒΑΞ που συνεργάζεται με το Fund Marguerite, και της κοινοπραξίας Shikun & Binui.

    Η μέθοδος της παραχώρησης ακολουθείται στο τμήμα Χανιά-Χερσόνησος, το οποίο κοστολογείται στα 1,1 δισ. ευρώ και διάρκειας 25 ετών. Και σε αυτό το έργο υπάρχει ενδιαφέρον εκ μέρους των μεγάλων κατασκευαστικών εταιρειών, πλην της Intrakat, οι οποίες συμμετέχουν με τα εξής σχήματα  ΓΕΚ-ΤΕΡΝΑ,  ΕΛΛΑΚΤΩΡ (ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις), ΑΒΑΞ, Mytilineos-Acciona-Intertoll και της γαλλικής Vinci.

    Ως δημόσιο έργο δημοπρατείται το τμήμα Νεάπολη-Άγιος Νικόλαος, για το οποίο ξεκίνησε ο διαγωνισμός για την ανάθεση συμβούλου με στόχο την ωρίμανση του έργου και τη δημοπρατηση του στις αρχές του 2022.

    Το κόστος του ανέρχεται στα 145 εκατ. Ευρώ και κρίνοντας από το ενδιαφέρον για τα υπόλοιπα τμήματα του ΒΟΑΚ είναι πολύ πιθανό να υπάρξει ενδιαφέρον εκ μέρους των μεγάλων κατασκευαστικών εταιρειών.

    Το 2022 ξεκινά το Flyover Θεσσαλονίκης-Μάχη πέντε μεγάλων

    Ακόμα ένα ΣΔΙΤ που δημοπρατείται από το Υπουργείο Υποδομών στη Βόρεια Ελλάδα και πιο συγκεκριμένα στη Θεσσαλονίκη είναι Περιφερειακή Οδός-Flyover με τη  διάρκεια να ανέρχεται στα 30 έτη.

    Μάλιστα σε πρόσφατες δηλώσεις του, ο Υφυπουργός Υποδομών, Γεώργιος Καραγιάννης ανέφερε πως “πρόκειται για ένα έργο-κόσμημα” αξίας 462 εκατ. Ευρώ, ενώ πρόσθεσε πως “δε θα υπάρχουν διόδια” καθώς και ότι “Οφείλουμε στην Θεσσαλονίκη έναν σύγχρονο περιφερειακό δρόμο και αυτόν τον δρόμο θα τον έχει”.

    Στόχος του Υπουργείου είναι να έχει αναδειχθεί ο ανάδοχος έως τα τέλη του 2021, έτσι ώστε στις αρχές του 2022 να υπογραφεί η σύμβαση και εντός της χρονιάς να ξεκινήσουν οι κατασκευαστικές εργασίες.

    Η διαδικασία εκδήλωσης ενδιαφέροντος έχει ξεκινήσει από το Δεκέμβριο της προηγούμενης χρονιάς και αναμένεται να δοθεί σύντομα μάχη μεταξύ των ΓΕΚ-ΤΕΡΝΑ,  ΕΛΛΑΚΤΩΡ (ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις), Mytilineos-Intertoll, ΑΒΑΞ και Intrakat.

    Καλαμάτα-Πύλος-Μεθώνη: Αρχές του 2022 η δημοπράτηση

    Με γοργούς ρυθμούς προχωρά και το ΣΔΙΤ για τον οδικό άξονα Καλαμάτα-Πύλος-Μεθώνη, για τον οποίο η κατάθεση προσφορών αναμένεται εντός του Α’ Τριμήνου του 2022. Αυτό σημαίνει πως μπορεί να ανακηρυχθεί ο ανάδοχος περί τα μέσα της ίδιας χρόνιας και έως το τέλος της να έχει συμβασιοποιηθεί το έργο.

    Η διάρκεια του έργου ορίζεται στα 30 χρόνια και η για την κατασκευή του θα χρειαστούν 4 έτη, γεγονός και το οποίο τοποθετεί την ολοκλήρωσή του εντός του 2027 πλην απροόπτου

    Στις επάλξεις για το έργο αξίας 312 εκατ. Ευρώ εδώ και δύο χρόνια βρίσκονται τα εξής σχήματα: ΓΕΚ-ΤΕΡΝΑ,Mytilineos-Intertoll, ΕΛΛΑΚΤΩΡ (ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις) και Intrakat.

    Σαλαμίνα-Πέραμα: Σε πιο πρώιμο στάδιο-Πιθανή η δημοπράτηση το 2022

    Σε πιο πρώιμο στάδιο βρίσκεται η διαδικασία για την παραχώρηση της υποθαλάσσιας σύνδεσης του Περάματος με τη Σαλαμίνα αξίας 450 εκατ. Ευρώ και συνολικής διάρκειας 35 ετών.

    Προς το παρόν αναμένεται η Απόφαση Έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων (ΑΕΠΟ) από το Υπουργείο Ενέργειας και Περιβάλλοντος, καθώς και η γνωμοδότηση της Περιφέρειας Αττικής και του Δήμου Σαλαμίνας, ενώ ο Δήμος Περάματος έχει δώσει το πράσινο φως.

    Οι διεκδικητές του σημαντικού αυτού οδικού έργου είναι τα εξής σχήματα:  ΓΕΚ-ΤΕΡΝΑ, Mytilineos, ΕΛΛΑΚΤΩΡ(ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις)-Vinci(Highways-Concessions).

    Εφόσον, δοθούν οι παραπάνω εγκρίσεις το Υπουργείο Υποδομών, που είναι και η αναθέτουσα αρχή του έργου, μπορεί να προχωρήσει με το διαγωνισμό.

    Μια μετριοπαθής εκτίμηση τοποθετεί την ολοκλήρωση του έργου εντός του 2028 καθώς πρέπει να τρέξει ο διαγωνισμός για να αναδειχθεί ο ανάδοχος, να εγκριθεί η σύμβαση από το Ελεγκτικό συνέδριο και έπειτα να δώσει η Βουλή το πράσινο φως.

    Σε ένα καλό σενάριο αυτό θα έχει γίνει εντός του 2022 ή του 2023 και η κατασκευαστική διάρκεια του έργου ανέρχεται στα 4 έτη.

    Διαβάστε επίσης

    Σε παράταση οδηγείται ο διαγωνισμός 383 εκατ. για τα νέα πράσινα λεωφορεία

    Γιώργος Καραγιάννης: Δημοπρατείται μέσω ΣΔΙΤ νέο υδροδοτικό έργο αξίας 235 εκατ. ευρώ

    Ελληνικό: Χορός δισεκατομμυρίων για τα έργα



    ΣΧΟΛΙΑ