• Business

    Πέτρος Τζαννετάκης (Motor Oil-τηλεδιάσκεψη): Τέλος του χρόνου η επενδυτική απόφαση για το FSRU-Ισχυρό πρώτο τρίμηνο

    Πέτρος Τζαννετάκης, Αναπληρωτής Διευθύνων Σύμβουλος Μοτορ Οιλ, Chief Financial Officer Motor Oil

    Πέτρος Τζαννετάκης, Αναπληρωτής Διευθύνων Σύμβουλος Μοτορ Οιλ, Chief Financial Officer Motor Oil


    Μέσα στο Μάιο με Ιούνιο πρόκειται να πραγματοποιηθεί το δεσμευτικό market test για τον πλωτό τερματικό σταθμό (FSRU) υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) Διώρυγα Gas, του Ομίλου Motor Oil, στους Αγίους Θεοδώρους, ανέφερε χθες μιλώντας στην τηλεδιάσκεψη με τους επενδυτές για τα αποτελέσματα του 2021, ο Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας κ. Πέτρος Τζαννετάκης. Η επενδυτική απόφαση για την υλοποίηση του έργου, όπως είπε, αναμένεται να ληφθεί μέχρι το τέλος του έτους, μετά τα αποτελέσματα του δεσμευτικού market test.

    Πρόκειται για ένα στρατηγικό έργο, εθνικής και διεθνούς εμβέλειας, καθώς θα αποτελέσει μία νέα πύλη εισαγωγής που θα εξυπηρετεί τους καταναλωτές φυσικού αερίου σε όλη την Ελλάδα και τις γειτονικές χώρες.

    Η πρώτη φάση – μη δεσμευτική – του Market Test για την εκδήλωση πρόθεσης δέσμευσης δυναμικότητας στον πλωτό τερματικό σταθμό (FSRU) υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) Διώρυγα Gas, ολοκληρώθηκε στις 14 Ιανουαρίου 2022. Εκδήλωση ενδιαφέροντος υπέβαλαν 15 Ελληνικές & Διεθνείς εταιρείες.  Σημειώνεται, ότι οι ποσότητες Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου (LNG) που δεσμεύτηκαν για το σύνολο των προϊόντων που διατέθηκαν και για την πρώτη πενταετία λειτουργίας του FSRU, ήταν υπερδιπλάσιες των αρχικών εκτιμήσεων του Ομίλου,  αποδεικνύοντας με τον πλέον εμφατικό τρόπο τη δυναμική της συγκεκριμένης επένδυσης.

    Υψηλά οι τιμές και τα περιθώρια διύλισης το 2022

    Όσον αφορά την πορεία της εταιρείας, το 2022, η διοίκηση της εταιρείας σημείωσε ότι οι τιμές κινούνται πολύ ψηλά το ίδιο και τα περιθώρια κέρδους στη διύλιση, λόγω των υψηλών τιμών που έφερε η έλλειψη εφοδιασμού από τη Ρωσία. Το ενεργειακό κόστος είναι υψηλό αλλά αντισταθμίζεται από τα καλή πορεία των μεγεθών του κλάδου προς το παρόν. Η ζήτηση είναι ισχυρή ειδικά από τις μεταφορές (αεροπλοΐα καi ναυσιπλοΐα) με μείωση στις εξαγωγές που ήταν πολύ υψηλές το 2021. Για τους επόμενους μήνες, σημείωσε ότι υπάρχει ρίσκο στην πορεία της ζήτησης λόγω του πληθωρισμού.

    Ωστόσο, σημείωσε ότι η εταιρεία στο πρώτο τρίμηνο θα έχει ισχυρά αποτελέσματα αξιοποιώντας τη συγκυρία.

    Σχετικά με τις εισαγωγές από Ρωσία, η διοίκηση της εταιρείας εξήγησε ότι το 5,5% που εμφανίζεται για το σύνολο του 2021, προήλθε από 8% στο εννεάμηνο και 0,5% στο τελευταίο τρίμηνο. Μέσα στο 2022 ένα φορτίο μόνο έφερε από τη Ρωσία το Φεβρουάριο και κανένα άλλο μετά τον πόλεμο στην Ουκρανία. “Η θέση της εταιρείας στη Νοτιοανατολική Ευρώπη δίνει στην εταιρεία δυνατότητα να μπορεί να εφοδιαστεί αργό πετρέλαιο από πολλές διαφορετικές πηγές και το γεγονός ότι προμηθεύεται ο 6.000 βαρέλια την ημέρα, δείχνει ότι δεν υπάρχει πρόβλημα εφοδιασμού”, σημείωσε ο κ. Πέτρος  Τζαννετάκης.

    Φέτος οι επενδύσεις θα ανέλθουν σε 285 εκ. ευρώ το 2022 από 322 εκ. ευρώ το 2021 για τον όμιλο.

    Παραγωγή ενέργειας

    Στις ΑΠΕ η Motor Oil συνεχίζει την ανάπτυξη των υπόλοιπων 84MW που είναι υπό κατασκευή και θα έχουν ολοκληρωθεί το 2023. Tαυτόχρονα, η εταιρεία αναζητά ευκαιρίες είτε στις άδειες 650ΜW που έχει αποκτήσει με την εξαγορά της Ventus από τις οποίες θα επιλέξει τις πιο κατάλληλες, είτε αναζητώντας νέα projects.

    Σχετικά με την ηλεκτροπαραγωγή, υπογράμμισε ότι από τη 1η Οκτωβρίου το διυλιστήριο της Motor Oil δεν χρησιμοποιεί πλέον φυσικό αέριο ως βασικό καύσιμο, για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας που χρειάζεται το διυλιστήριο,  αλλά νάφθα και LPG, εξέλιξη που θωρακίζει εν πολλοίς τον όμιλο από τις παρενέργειες που προκαλεί το ράλλι των τιμών του φυσικού αερίου.

     

    Σχετικά με την Korinthos Power στην οποία η εταιρεία συμμετέχει με 35% σημείωσε ότι είναι κερδοφόρα ενώ θύμισε ότι προχωρά η υλοποίησε της κοινής μονάδας παραγωγής ενέργειας από φυσικό αέριο στην Κομοτηνή από κοινού με την ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή.

    Όσον αφορά την ηλεκτροκίνηση, σημείωσε ότι ο στόχος για φέτος είναι τα 500 σημεία φόρτισης, και τα 1000 το 2023 και ότι μετά τη συνεργασία με τα supermarket METRO έπονται και άλλες συνεργασίες με άλλες αλυσίδες λιανικής.

    Αποτελέσματα 2021

    Ο κύκλος εργασιών του ομίλου ήταν υψηλότερος κατά 68% ξεπερνώντας τα 10 δισ. ευρώ σε σχέση με το 2020, ενώ τα προσαρμοσμένα EBITDA αυξήθηκαν κατά 15% και έκλεισαν πέρυσι στα 379 εκ. ευρώ. Οι πωλήσεις πετρελαιοειδών προϊόντων ήταν περισσότεροι κατά 12,83% καθώς έφτασαν στους 14,2 εκ. μετρικούς τόνους με περισσότερους από 11,4 εκ. τόνους να απευθύνονται σε αγορές του εξωτερικού.

    Τα προσαρμοσμένα καθαρά κέρδη της Motor Oil σημείωσαν αύξηση 55% με αποτέλεσμα να ανέλθουν στα 115 εκ. ευρώ, ενώ σχεδόν διπλάσιες ήταν οι επενδύσεις του ομίλου αφού ήταν στα 428 εκ. ευρώ από 280 εκ. ευρώ το 2020.

    Η διοίκηση του ομίλου επανέρχεται στη διανομή μερισμάτων προς τους μετόχους και η εισήγηση της προς τη γενική συνέλευση είναι τα 0,90 ευρώ ανά μετοχή.



    ΣΧΟΛΙΑ